2010-09-12, 16:39
Medlem
ShinyHighlanders avatar
Hej. Jag skulle behöva installera japanska tecken på min dator. Problemet är bara att jag saknar windows xp home skivan som krävs för att installera de korrekta filerna. Så min fråga är helt enkelt om man kan få tag i dessa filer på något annat sätt? Jag har kollat i andra trådar och där har folk gett råd som att man skall ändra kodning under "visa" menyn, men detta har tyvärr inte fungerat för mig.

Tack på förhand.
Citera
2010-09-12, 16:42
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyHighlander
Hej. Jag skulle behöva installera japanska tecken på min dator. Problemet är bara att jag saknar windows xp home skivan som krävs för att installera de korrekta filerna. Så min fråga är helt enkelt om man kan få tag i dessa filer på något annat sätt? Jag har kollat i andra trådar och där har folk gett råd som att man skall ändra kodning under "visa" menyn, men detta har tyvärr inte fungerat för mig.

Tack på förhand.

Funkar det inte med att bara tanka hem fonts och lägga i Fonts mappen?
Citera
2010-09-12, 16:46
Medlem
LokoJoes avatar
Här finns det en guide, jag tror dock att du måste ha XP skivan för att få det att fungera:
http://newton.uor.edu/Departments%26...lation_XP.html
Citera
2010-09-12, 17:16
Medlem
ShinyHighlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Funkar det inte med att bara tanka hem fonts och lägga i Fonts mappen?
Tack! Jag googlade på "download japanese fonts" och hittade en fil som som det bara var att installera och sedan var det klart. Behövde inte lägga de i någon speciell mapp eller någonting. Tack ännu en gång.
Citera
2010-09-12, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyHighlander
Tack! Jag googlade på "download japanese fonts" och hittade en fil som som det bara var att installera och sedan var det klart. Behövde inte lägga de i någon speciell mapp eller någonting. Tack ännu en gång.

Varsågod!

Hädanefter ifall du vill ha olika textstilar, kolla in Dafont. Finns mängder med fonter där Du installerar på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in