2010-09-12, 12:17
Medlem
Joomlas avatar
Ligger ganska många tramstrådar och andra skräpinlägg i RYS och ruttnar. Det är inte första gången regelbrott ligger kvar i flera dagar, så det känns generellt som att moderatorerna där inte riktigt har tid.

Några snabba exempel:
https://www.flashback.org/t1293324
https://www.flashback.org/t1285482
https://www.flashback.org/t1290388
https://www.flashback.org/sp25350475
Citera
2010-09-12, 12:51
Medlem
lendrygghs avatar
Det är ett underskott av moderatorer för tillfället, men dom tillsätter nya i ganska omgående takt. Hela Länktips-forumet modereras i skrivande stund av bara en moderator.
Citera
2010-09-12, 13:04
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Det är ett underskott av moderatorer för tillfället, men dom tillsätter nya i ganska omgående takt. Hela Länktips-forumet modereras i skrivande stund av bara en moderator.
Jo, jag märkte att Frasse hoppade av, och jag är väldigt imponerad av MondoBizarros insats att moderera fyra forum i den takt han kör på!

Iallafall, underskottet i RYS har funnits ett tag nu. Jag kommer ihåg när jag skickade RP för 1.06 på ett inlägg i RYS, tog säkert en 3-4 dagar innan det hände något
Citera
2010-09-12, 13:09
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Jo, jag märkte att Frasse hoppade av, och jag är väldigt imponerad av MondoBizarros insats att moderera fyra forum i den takt han kör på!

Iallafall, underskottet i RYS har funnits ett tag nu. Jag kommer ihåg när jag skickade RP för 1.06 på ett inlägg i RYS, tog säkert en 3-4 dagar innan det hände något
Jag tror (hoppas) att dom jobbar på det i Outlaw. Kanske blir det allas våran nyblivne mod epost72 som får hoppa in?
Citera
2010-09-12, 14:08
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Jag tror (hoppas) att dom jobbar på det i Outlaw. Kanske blir det allas våran nyblivne mod epost72 som får hoppa in?
mjoo... det vorde inte helt fel
Citera
2010-11-13, 16:51
Medlem
Joomlas avatar
Jag tycker att det börjar bli dags för att RYS ska få sig en rejäl uppdatering.
Nu har moderatorerna själva börjat bolla över trådar som bryter mot villkoren i RYS.
Ex. https://www.flashback.org/t1356722

Nu finns det många lösningar på det här problemet, så här kommer mina topp 3 idéer...
1. Man inför ett sub-forum till RYS för icke-fysiska objekt, ungefär som Passwords med inträdeskrav osv.
2. Man uppdaterar reglerna och tillåter icke-fysiska objekt i RYS.
3. Man anställer en (eller fler) moderator som får börja påtvinga reglerna.

RYS är ett skämt jämfört med resten av det hårdmoddade forumet.
Citera
2010-11-13, 17:00
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Jag tycker att det börjar bli dags för att RYS ska få sig en rejäl uppdatering.
Nu har moderatorerna själva börjat bolla över trådar som bryter mot villkoren i RYS.
Ex. https://www.flashback.org/t1356722

Nu finns det många lösningar på det här problemet, så här kommer mina topp 3 idéer...
1. Man inför ett sub-forum till RYS för icke-fysiska objekt, ungefär som Passwords med inträdeskrav osv.
2. Man uppdaterar reglerna och tillåter icke-fysiska objekt i RYS.
3. Man anställer en (eller fler) moderator som får börja påtvinga reglerna.

RYS är ett skämt jämfört med resten av det hårdmoddade forumet.

Nja, nu ska vi inte vara alltför hårda.. FB har ett par äckliga avgrunder förutom RYS.. i&i verkar ju inte så hemtrevligt, och Cannabis är ju en enda stor karusell fylld av blöjor och tonårsrebellism.

Men faktum kvarstår, det är fortfarande inte okej att bryta forumets regler!
Citera
2010-11-13, 20:01
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Nja, nu ska vi inte vara alltför hårda.. FB har ett par äckliga avgrunder förutom RYS.. i&i verkar ju inte så hemtrevligt, och Cannabis är ju en enda stor karusell fylld av blöjor och tonårsrebellism.

Men faktum kvarstår, det är fortfarande inte okej att bryta forumets regler!
Jo... dock är det frustrerande att se forumet förfalla.
Citera
2010-11-13, 21:26
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Jo... dock är det frustrerande att se forumet förfalla.

Absolut! det var lite det som var min subtila poäng, forumskvalitén svackar på fler ställen än bara RYS, det behövs fler meniga i kriget mot idioti.
Citera
2010-11-13, 23:53
Medlem
techno_the_kings avatar
Kan bara hålla med om att RYS är för slapphänt moddat
rapporterar själv många inlägg i RYS & allt för ofta dröjer det innan det händer något
det måste bli hårdare tag i RYS då det tramsas en hel del där
sen så kan det ju även vara en ide att låsa gamla trådar så att någon tomte inte får för sig att bumpa dessa,modsen får offra någon timme eller två för detta ändamål för så jobbigt kan det knappast vara

Sen ett tips till Ts i Rys kan ju vara att rapportera sin egen tråd när varan är bortskänkt
på så sätt så slipper man onödiga inlägg & en massa bumpande av äldre trådar mm

sen ett tips kan ju vara att radera ut tramstrådar i RYS & inte bara låsa dessa
troll älskar uppmärksamhet & blir alldeles till sig när antalet med visningar & svar i tråden ökar
så bästa vore ju som sagt att radera ut sånna trådar för annars så lär man ju aldrig bli av med tramsarna.
Senast redigerad av techno_the_king 2010-11-13 kl. 23:56.
Citera
2010-11-14, 00:37
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
sen ett tips kan ju vara att radera ut tramstrådar i RYS & inte bara låsa dessa
troll älskar uppmärksamhet & blir alldeles till sig när antalet med visningar & svar i tråden ökar
så bästa vore ju som sagt att radera ut sånna trådar för annars så lär man ju aldrig bli av med tramsarna.
Det som inte bryter mot reglerna raderas inte. Tramstrådar papperskorgas medans trådar med värde för forumet ligger kvar som låsta. (t.ex trådar som spårat ur eller där varan är bortskänkt)
Citera
2010-11-14, 02:16
Medlem
soulreapers avatar
Jag tror fortfarande att mitt förslag kan vara ett bra sätt att få slut på spammandet och okynnes postandet i RYS...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in