2010-09-11, 23:24
Medlem
Är det någon som bor i ett stenhus och har iPhone? Vilken operatör har ni och hur fungerar det att surfa för er?

Jag står i valet och kvalet mellan operatör nu vid köpet. Har för närvarande Telenor, men funderar på att pröva Tre. Dock hart jag hört att deras nät fungerar sämre i stenhus, samtidigt som de sägs ha det bästa nätet.

Kommer vara väldigt beroende av surfdelen då jag inte har något internet på datorn. Bor själv i ett äldre stenhus i Stockholm.
Citera
2010-09-11, 23:26
Medlem
lendrygghs avatar
Har du ingen iPhone 4-vän som kan komma över på ett besök för att testa?
Citera
2010-09-11, 23:44
Medlem
Operatören ska inte göra skillnad.
Har den bra antenn funkar den men det är ju Iphone så hoppas inte på det bästa.
Citera
2010-09-11, 23:54
Medlem
micaeles avatar
Nät och nät...täckningen kan skilja sig åt mellan operatörer, men genomträngningen är ungefär densamma vem du än väljer. Ta hem folk med olika telefoner och abonnemang och testa.
Citera
2010-09-12, 02:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag är inte säker, men är inte 3 kända för att fungera väldigt bra i storstäderna och mindre bra om man råkar hamna i Norrland? Det var väl iaf så för några år sedan.
3 satsade på att fungera på platser i Stockholm där operatörer hade ingen eller dålig täckning. Eller blandar jag ihop det här med någon annan operatör men jag är 98% säker på att det är 3.

Nu har kanske de andra operatörerna kommit ifatt.. Men jag tror 3 är det bästa alternativet för ditt stenhus. Men samtidigt, ska du surfa mycket så är Telenor de enda som verkligen har fri surf utan begränsning på mängden.
Citera
2010-09-12, 12:29
Medlem
Kläppskogs avatar
Just iPhone 4 fungerar dåligt i stenhus byggda före 1912. Bor du i ett senare hus borde det funka bra.
Å andra sidan är det känt att samtliga Samsungs telefoner inte fungerar alls om man har hängrännor av koppar, så de flesta tillverkarna verkar dras med bostadsrelaterade problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in