• 1
  • 2
2010-09-11, 16:28
Medlem
Jag var på Willy's den 9 september och köpte hamburgerbröd.
Det råkade bli Eldorado hamburgerbröd (Små) 6-pack 300 gram.

Men nu några dagar senare läste jag på Bäst före datumet. Där det står: 02.11.10.
Alltså den 2 november 2010.

Kan detta verkligen stämma det är ju nästan 2 månaders hållbarhet såfall..??

Om det stämmer är det ju jättebra, för andra hamburgerbröd märken brukar ju bli gamla så fort annars..
Citera
2010-09-11, 16:35
Medlem
Diseaseds avatar
Brukar det inte vara så att desto billigare vara, desto längre hållbarhet? De pumpas väl fulla med tvivelaktiga kemikalier för att ersätta den "riktiga varan". Typ 10 smaktillsatser i överblivet fritösfett istället för att bara sälja margarin.

Här om dagen såg jag en mjölk som hade hållbarhet till december
Citera
2010-09-11, 16:37
Medlem
Produkter från Eldorado är ingenting man frivilligt bör förtära. lever man på Eldoradoprodukter blir man inte långlivad för det är bara onyttigt skräp.
Citera
2010-09-11, 16:48
Moderator
rotadents avatar
Det där är Sveriges i särklass äckligaste jävla hamburgerbröd. Jag bodde över gatan från en Willys Nära (eller heter de hemma?) förut och handlade de där Eldorado-bröden någon gång när allt annat var slut. De hade ju alltid såna eftersom de har så lång hållbarhet. Men helvete vad illa de smakar. Konsistensen är också fullständigt vidrig, de är hårda och torra direkt ur förpackningen. Produkterna ur Willys egna sortiment var ätbara, men Eldorado är verkligen enbart skit...
Citera
2010-09-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det där är Sveriges i särklass äckligaste jävla hamburgerbröd. Jag bodde över gatan från en Willys Nära (eller heter de hemma?) förut och handlade de där Eldorado-bröden någon gång när allt annat var slut. De hade ju alltid såna eftersom de har så lång hållbarhet. Men helvete vad illa de smakar. Konsistensen är också fullständigt vidrig, de är hårda och torra direkt ur förpackningen. Produkterna ur Willys egna sortiment var ätbara, men Eldorado är verkligen enbart skit...

Okej! De jag köpte var faktiskt väldigt mjuka som nybakade nästan. Så helt okej..
Men kanske hade tur och köpte precis när de fått leverans..
Citera
2010-09-11, 17:06
Medlem
MeshuggahXs avatar
Jag fryser alltid in mina hamburgerbröd direkt när jag kommer hem och tinar upp dom i mikron när jag ska käka. Då håller dom sig ett bra tag. Likadant med korvbröd. Käkar sällan korv med bröd...särskilt nu när grillsäsongen är slut.
Citera
2010-09-11, 17:13
Medlem
Hardstekts avatar
Förstår inte varför man köper hamburgerbröd(eller korvbröd för den delen) när man kan få färska frallor för en tredje del av priset.

Jag har aldrig köpt hamburgerbröd som inte var snortorrt.
Citera
2010-09-11, 17:43
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkyy
Okej! De jag köpte var faktiskt väldigt mjuka som nybakade nästan. Så helt okej..
Men kanske hade tur och köpte precis när de fått leverans..

Ja, det var nog så. Willys-butiken där jag bodde var en riktig skitbutik generellt. Deras färskvaror var katastrof. Frukt och grönt var oftast bara att glömma. Så deras hamburgerbröd var nog inte de färskaste misstänker jag...

Själv brukar jag oftast köpa Max Frisco-bröd till burgarna. Har blivit rätt förtjust i dem faktiskt. De är mjuka och saftigare än de flesta andra varianter.
Citera
2010-09-11, 17:50
Medlem
c014s avatar
Men det där med mjölken har ju bara med pastöriseringen att göra.
Citera
2010-09-11, 18:53
Medlem
Studsbolls avatar
Eldoradoskit håller förmodligen ännu längre. Det är fullt med konserveringsämnen. Och så smakar det as dessutom. Skulle hellre lägga burgaren mellan två knäckebröd än att äta den smörjan...
Citera
2010-09-11, 18:55
Medlem
brianmolkos avatar
de där maxbröden är godast..
Citera
2010-09-11, 19:23
Medlem
Men då kan vi konstatera att det är korrekt märkning och brödet håller i nästan 2 månader eller?
Tycker ändå att det låter otroligt mycket för bröd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in