2010-09-11, 02:13
Medlem
Någon som hört talas om floss eller nått liknande namn på nån drog?
Vet inte om det är ett allmänt uttryck för nått eller om det är lokalt slang eller kanske bara nått "smeknamn" som ungarna här hittat på för att folk runt om inte ska förstå.

Ordet Floss förekom i följande sammanhang: "Jag måste sluta med floss."
Grabben som har skrivit det är 16-17 år och umgås med folk som är betydligt mycket äldre och inte "Guds bästa barn" ( vem är det ) men nu undrar dom om han kan ha börjat med droger.

Fick förslaget om att det kan vara LSD eller snabb växande Canabis....nån som vet?
Hörde t.o.m butangas men skulle ju självklart vilja vara lite mer säker på vad det betyder/är.

//Chicadee
Citera
2010-09-11, 02:22
Bannlyst
Kan det vara tandtråd? (Tooth-floss)
Citera
2010-09-11, 02:28
Medlem
chaoswithins avatar
Enda jag vet floss används som smeknamn för är pengar, aldrig hört det i drogsammanhang.
kan det månne vara något eget påhitt för 4-flouroamphetamine?

Förutsatt att det verkligen är droger, iofs tror man ju att ingen fattar att man pratar om knark om man använder "kodord" när an är i den åldern.
Citera
2010-09-11, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekambas
Kan det vara tandtråd? (Tooth-floss)
Nu har du varit rolig... Kan du kissa och gå och lägga dig

Skulle inte tro det va.....!
Citera
2010-09-11, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Enda jag vet floss används som smeknamn för är pengar, aldrig hört det i drogsammanhang.
kan det månne vara något eget påhitt för 4-flouroamphetamine?

Förutsatt att det verkligen är droger, iofs tror man ju att ingen fattar att man pratar om knark om man använder "kodord" när an är i den åldern.

Dom är ganska säkra på det pga vissa saker och omständigheter.....frågan är vad det är för drog.
Lättare att veta hur man ska tackla problemet om man vet vad det är.

Får väl i värsta fall fråga runt bland "värsting busarna i centrum" annars =)
Citera
2010-09-11, 03:11
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicadee
Dom är ganska säkra på det pga vissa saker och omständigheter.....frågan är vad det är för drog.
Lättare att veta hur man ska tackla problemet om man vet vad det är.

Får väl i värsta fall fråga runt bland "värsting busarna i centrum" annars =)

Alttså i den åldern är et för det mesta en av tre droger
Mest troligt är Cannabis
Det skulle även kunna vara Tramadol, det har dock blivit mycket ovanligare nu.
Ochdet skulle kunna vara Amfetamin, men det vågar jag sätta en slant på att ni hade märkt.

Självklart kan det vara någon laglig drog också, dom var inte så vanliga när jag var 16-18, så vet inte hur vanligt det är nu.

Får ungarna dricka för sina föräldrar förresten? Annars kan det vara något så lagligt som alkohol.
Citera
2010-09-11, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Alttså i den åldern är et för det mesta en av tre droger
Mest troligt är Cannabis
Det skulle även kunna vara Tramadol, det har dock blivit mycket ovanligare nu.
Ochdet skulle kunna vara Amfetamin, men det vågar jag sätta en slant på att ni hade märkt.

Självklart kan det vara någon laglig drog också, dom var inte så vanliga när jag var 16-18, så vet inte hur vanligt det är nu.

Får ungarna dricka för sina föräldrar förresten? Annars kan det vara något så lagligt som alkohol.

Jag va oxå inne på canabis men tänkte att jag kanske omedvetet drog den slutsatsen för att floss påminner om bloss.
Ja, jag skulle se om det var amfetamin, tabletter eller röka osv men det är inte min grabb vi pratar om.
X föräldrar är nog inte fullt så erfarna på detta område som andra.
Svårt att tänka mig att dom tillåter alkohol ( kanske under "kontrollerade" former ). Dom vet nog att det intas ibland men rätt svårt att stoppa en 16-17 åring som vill dricka ibland.

Men man kan ju alltid hoppas det är så "enkelt"
Citera
2010-09-11, 03:59
Medlem
GregorSpencers avatar
Kanske kan vara flephedrone (centralstimulerande RC) eller flunitrazepam (mest känd som Rohypnol). Tog bara två substanser som har beroendepotential och börjar med "fl"
Citera
2010-09-12, 02:42
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicadee
Jag va oxå inne på canabis men tänkte att jag kanske omedvetet drog den slutsatsen för att floss påminner om bloss.
Ja, jag skulle se om det var amfetamin, tabletter eller röka osv men det är inte min grabb vi pratar om.
X föräldrar är nog inte fullt så erfarna på detta område som andra.
Svårt att tänka mig att dom tillåter alkohol ( kanske under "kontrollerade" former ). Dom vet nog att det intas ibland men rätt svårt att stoppa en 16-17 åring som vill dricka ibland.

Men man kan ju alltid hoppas det är så "enkelt"

Jag vågar nästan garantera att det inte är amfetamin i vart fall, spelar ingen roll hur godtrogen och blåögd man är, man märker det, cannabis och andra sedativa droger märks däremot mycket mindre och krävs nog en viss erfarenhet av antingen livet eller droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in