2010-09-10, 21:19
Medlem
Kom hem från jobbet, satte på TV4 Nyheterna och fick höra nyheter om att någon sosse som misshandlat sin fru kandiderade för (S) i Stockolm. Detta är en nyhet som förmodligen INTE gynnar sossarna

Ser också på Aftonbladet av alla tidningar rubriken "VÄNSTERN LÄT FOLKET TA NOTAN" - med stora krigsrubriksliknande bokstäver Detta är en nyhet som förmodligen INTE heller gynnar den rödgröna röran
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7762464.ab

Anledningen till att jag tror media har svängt om helt är att alliansen och så bra oponionssiffror och kan t.o.m få egen majoritet enligt vissa undersökningar.

KANSKE, bara KANSKE vill Gammelmedia styra röster åt alliansen SÅ DE FÅR MAJORITET?

Allt för att "oskadligöra Sverigedemokraterna"
Vad tror ni gott folk?

Edit: Eller så börjar jag bli paranoid
Senast redigerad av 4D4MUS 2010-09-10 kl. 21:23.
Citera
2010-09-10, 21:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Jag tror att det råder ren och skär panik i media-horornas strategi-bunkrar (eller heter det "bunkers"?) för närvarande. Mycket underhållande.

Räkna inte med någon större konsekvens eller linje i de stora dagstidningarnas eller SVT/TV4s hantering av valrörelsen den kommande veckan.

Ett best case-scenario för somliga av oss spelas upp just nu.

- F.G
Citera
2010-09-10, 21:46
Medlem
Hehe, sant. Njuter verkligen när jag tänker på hur alla PK-ryttare sitter o svettas o gnisslar tänder nu och spec under valvakan nästa helg!

Då sitter de med gravöl och jag med Champagne!
Citera
2010-09-10, 22:31
Medlem
Journalisterna är vindflöjlar och anpassar sig efter de som de vet kommer att bli dess herrar. Sparka neråt och slicka uppåt, det är den svenske journalistens motto
Citera
2010-09-10, 22:57
Medlem
Hmm, benägen att hålla med ts. Till exempel har det ganska ofta rapporterats om vilket fantastiskt skick Sveriges ekonomi är i. Visst, må vara sant eller ej, men jag misstänker att om opinionsläget hade varit jämnt så hade det genast dykt upp ett reportage som motbild.
Citera
2010-09-11, 05:07
Bannlyst
Journalistkåren hoppas på att deras älskling MP dvs (Stockholmsinnerstadspartiet) skall ingå äktenskap med alliansen. Allt för att stoppa SD. Innerstadskåren slänger ut hintar hit och dit i sin antidemokratiska maktgalenskap. Jag tycker att de stora debattörerna och journalisterna skulle sätta sina egna barn alt barnbarn på tex Rosengårdsskolan. - Då kanske det skulle finnas ett uns av förståelse över att normalt folk röstar "fel"
Citera
2010-09-11, 10:49
Medlem
medelklassmans avatar
Ja om inte annat så är det väl rätt tydligt att gammelmedia styr inte längre själva dagordningen längre.

Mediebruset är helt enkelt för stort, varierat och otriangulerbart numera.
Ett Studio S reportage eller raggsocksmikrofonreportage av Janne J om nazister ses av ett fåtal
och möts av en axelryckning.

Bloggar, hemsidor, alternativa medier och ett massivt utbud av skräp i etern förminskar genomslagskraften av gammelmediers insatser.

De goda apostlarnas tid är över - och decenniers partiskhet och idelogiskt färgad rapportering har rejält urholkat gramci-vänsterns genomslagskraft och status.

Jag tror att dagens mediekonsumenter:
1) skiter i ideologiskt färgad rapportering
2) genomskådar den
3) själva balanserar den med egen research och kompleterar den med alternativa källor.

De är helt enkelt inte längre kungamakare...

Jag tycker det ser ut som om vi har helt ny värld - där en konformistisk och partisk elit inte längre
har ett lika stort inflytande som de vant sig vid.

Vem sörjer detta, förutom eliten själva?
Citera
2010-09-11, 12:41
Medlem
Propagandajournalistik av den gamla skolan där SvD, DN, AB, Expressen, SVT alla säger samma sak vid samma tillfälle i syfte att hjärntvätta medborgarna fungerar nog inte. Eller i varje fall fungerar mycket sämre, och tur är väl det.
Citera
2010-09-11, 15:06
Medlem
Fula Gubbens avatar
Valet 2010 kommer att bli historiskt på många sätt, varav ett är att gammel-medias eventuella inflytande över opinions-bildningen kan dödförklaras. Om media hade ens 10% av det inflytande de tror de har, så hade t ex Sverigedemokraterna varit utplånade för flera år sedan.

Sanningen är snarare att tidningshororna och SVT och TV4 har ett mycket begränsat inflytande. Det de kan göra, och gör ibland, är att bedriva häxjakt på enskilda personer -- alltså rent skvallrande. Detta vedervärdiga beteende är allt de har att komma med.

Personligen anser jag att medias inflytande alltid varit gravt överskattat, men eftersom inga andra källor fanns, och folk inte kunde kommunicera med 1000-tals främlingar som de kan på t ex Flashback, så fick medias narcissistiska självförhärligande om "makt" och "opinionsbildning" stå oemotsagt. Folk ryckte på axlarna, föraktade journalister, och världen rullade på. För länge sen, på 1900-talet.

Tack och hej med er, unga PK-robotar, patetiska gamla 1968-skägg och rabiata batikhäxor!

- F.G
Citera
2010-09-11, 15:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Journalistkåren hoppas på att deras älskling MP dvs (Stockholmsinnerstadspartiet) skall ingå äktenskap med alliansen. Allt för att stoppa SD. Innerstadskåren slänger ut hintar hit och dit i sin antidemokratiska maktgalenskap. Jag tycker att de stora debattörerna och journalisterna skulle sätta sina egna barn alt barnbarn på tex Rosengårdsskolan. - Då kanske det skulle finnas ett uns av förståelse över att normalt folk röstar "fel"

Svd hade ett helt uppslag om alliansens miljöpartiet häromdagen. Att inte se hur svårt ett sådant äktenskap blir, är att göra sig blind. Kärnkraften utrikespolitiken, försvarspolitiken, miljöpolitiken familjepolitiken. Talibanerna i miljöpartiets skulle inte vilja kompromissa en millimeter.

Det politiska priset får både Mp och Alliansen ta. Kanske skulle en sådan koalition samla 60% efter valet men det skulle tappa 15% under mandatperioden och det kan då gå riktigt illa för Kd och Centern.
Citera
2010-09-11, 15:17
Medlem
brianmolkos avatar
Det där med film precis under passar också in
Citera
2010-09-11, 15:55
Medlem
Ni som har tjatat om att medierna är så vänster och pk, kan väl knappast tycka att medierna är det. Snarare lägger de sig fullständigt platt för alliansen. Vad har rubrikerna handlat om de senaste veckorna, Sahlins fiasko, dåliga opinionssiffror, Reinfeldts triumfer osv? Knappast bara artiklar som gynnar vänstern, snarare tvärtom. Expressen verkar ju ha blivit ett organ för alliansen. I dag drar man upp den 15 år gamla tobleroneaffären, relevant i dag? Skulle inte tro det. I så fall kan man lika gärna dra upp vad moderater sa i valstugorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in