2007-12-08, 15:30
Medlem
SamBams avatar
Nivea for men har en kräm för ansiktet som ger en brunare effekt.
Citera
2007-12-08, 15:33
Medlem
cacti88s avatar
Brun utan sol gör inte att du får mer fräknar, snarare så täcker det fräknarna! Läste iaf att Lindsay Lohan använder mängder utav BUS för att täcka sina, så det kanske stämmer=)
Citera
2007-12-08, 15:38
Medlem
Katarsiss avatar
Jag har provat många olika och den mest prisvärda tycker jag är Lóreals sublime bronze (för hela kroppen - fungerar utmärkt i ansiktet).
De har en förmåga att stinka anus, de där krämerna, men den här luktar helt okej och ger bra resultat.
Citera
2007-12-08, 17:18
Bannlyst
Jag tänkte precis föreslå L'oerals Sublime Bronze, men så hann ju Katarsis före.
Hur som helst, för att få en svagare ton så kan du blanda ut den 50/50 med vanlig ansiktslotion.

Peelar du ansiktet noggrant innan så blir färgen jämnare.
Citera
2007-12-08, 21:56
Medlem
Till att börja med vill jag tacka er för era svar. Sedan har jag några fler frågor:

Hur peelar man?
Är det svårt att få en jämn bränna över hela ansiktet, inklusive hals, nacke, öron och ögonlock? Kan tänka mig att ögonlocken är svåra, samtidigt ser det ju konstigt ut med bleka ögonlock och i övrigt lite mörkare hy.

Hur gör man med framsidan på händerna? Hur skall man få en fin linje mellan baksidan och framsidan?
Citera
2007-12-08, 22:06
Medlem
Katarsiss avatar
Peelar betyder att man slipar, vilket man gör med en peelingkräm eller med peelinghandskar.
Vill man vara mindre fin i kanten så skrubbar man lite med en handduk så att man får bort det övre, döda hudlagret.
Jag tycker inte att man behöver göra det, men antar att det finns ett "rätt" (krångligt) sätt att göra det på och ett "fel" (enklast möjliga) sätt.

Lóreals kräm är inte alls svår att få jämn tycker jag. Du behöver inte vara så petnoga eftersom effekten inte blir så stark. Det är bara att smörja på och se glad ut.

Händerna ska du tvätta så du behöver inte bry dig om det heller.

Jag har aldrig varit med om att det blivit någon synlig kant någonstans, utom vid hårfästet i pannan en gång, men då jag har lugg så märktes inte det.

Krångla inte till det. Gör det enkelt. Blir det tokigt så bleknar det bort fort, men det kan inte bli speciellt tokigt med den här krämen.
Citera
2007-12-08, 22:29
Medlem
Ok.
Men det jag menade med händerna är att jag också vill få lite färg på händerna. Skall jag smörja in både handflata och baksida?

Att den inte är så stark får vi se, då jag under vinterhalvåret är kritvit så tror jag nog att det kommer bli ganska stor effekt. Jag har testat BUS som andra sagt varit jättesvag, men på mig har den varit hur stark som helst.
Citera
2007-12-08, 22:39
Medlem
Katarsiss avatar
Jag är tveksam över händerna, men smörj in dom och tvätta efter ett litet tag?
Det finns så mycket rynkor och nagelband och grejer på händerna som inte blir så bra med BUS, men prova dig fram. Naturligtvis ska du i så fall smörja hela händerna.
Citera
2007-12-08, 23:35
Medlem
-HunteR-s avatar
Jag lånar tråden, för ett ämne lite i samma koncept som originaltrådskaparens.
Finns det något färgämne för att färga håret väldigt gradvis åt något håll?
T.ex. om man vill ha nougatbrunt hår när man är råttblond, så kan man tvätta håret 10 ggr för att uppnå samma nyans som en mer traditionell hårfärgning skulle ge under en "session"?

Jag har aldrig färgat håret, men har alltid velat testa (och att göra det såhär gradvis vore ett perfekt sätt att testa sig fram försiktigt).
Citera
2007-12-09, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Jag har provat många olika och den mest prisvärda tycker jag är Lóreals sublime bronze (för hela kroppen - fungerar utmärkt i ansiktet).
De har en förmåga att stinka anus, de där krämerna, men den här luktar helt okej och ger bra resultat.

hur brun blir man på den och hur ofta ska den användas? Jag har en nu som bara ger en svag brunhet och vill ha mörkare!
Citera
2007-12-09, 00:07
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
hur brun blir man på den och hur ofta ska den användas? Jag har en nu som bara ger en svag brunhet och vill ha mörkare!

Man blir inte speciellt brun alls. Man ser fräsch ut och likblekheten försvinner, men man blir inte brun av den.
Citera
2007-12-09, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Man blir inte speciellt brun alls. Man ser fräsch ut och likblekheten försvinner, men man blir inte brun av den.

Finns det inga krämer som är steget högre? Jag är inte blek nu, folk har frågat om jag solat, men jag är verkligen inte brun så hade hjärna haft lite mörkare till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in