2007-10-03, 00:51
Medlem
Beddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusk
Blir inte klok på deras dosage chart. Om man vägen 80 kg hur mycket bac vatten bör man blanda i och hur mycket ska man sedan suga upp och sätta i sig?

Tänker inte använda deras dosage chart då det tycks vara onödigt höga mängder osv.
Menar denna: http://melanoplanet.com/dosage.html

Fråga: jag, 80kg. Hur mycket bac vatten (ml) och hur mycket ska injeceras sen (ml)

men kolla här. Om du blandar i 5ml vätska i vialen så är ju 1ml = 2ml melanotan eftersom vialen är på 10.. då kan du ju ta 0.5ml vätska och få i dig 1ml melantoan. vill du ha mindre kan du blanda mer vatten eller minska "injektionen"
Citera
2007-10-03, 09:23
Medlem
Ketoganzs avatar
Gah vill bara sural ite, fick hem mitt melanotan i förra veckan, fick kanyler igår från ett annat företag, men nu jävlar ringer tullen och menar att det var ett misstag och att de ska komma och hämta lådan med kanyler idag igen, hur fna ska man då få tag på kanyler så man kan fortsätta doseringen?

Tips på var man kan få tag på insulin sprutor är mkt intressant,

tack på förhand
Citera
2007-10-03, 14:09
Medlem
Någon som kan skicka ett PM om någon pålitlig sida man kan beställa detta från...? MvH / Crx3m
Citera
2007-10-04, 00:40
Medlem
Beddens avatar
jag har precis beställt insulingrejor good stuff

men hmm hur lång tid brukar det normalt ta för ett paket att passera tullen:

status för MT II:

Into Foreign Customs, October 02, 2007, 10:21 am, SWEDEN
Into Foreign Customs, September 30, 2007, 11:56 am

borde det inte komma snart då?
Citera
2007-10-04, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bedden

status för MT II:

troligtvis har du det imorgon...
ps ! smart och skriva öppet exakt var ditt paket beffiner sig
Citera
2007-10-04, 09:51
Medlem
Hur får man i melanotanet i insulin sprutan då mer eller mindre alla insulin sprutor byter man ampuller i? har kolla på en sida och där får man vätska och pulvret i enskillda ampuller men ingen av dom skulle ha passat i en insulin spruta...? kan man köpa ampuller som passar som man får suga upp det i...?
MvH / CrX3M
Citera
2007-10-04, 10:09
Medlem
Ketoganzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crx3m
Hur får man i melanotanet i insulin sprutan då mer eller mindre alla insulin sprutor byter man ampuller i? har kolla på en sida och där får man vätska och pulvret i enskillda ampuller men ingen av dom skulle ha passat i en insulin spruta...? kan man köpa ampuller som passar som man får suga upp det i...?
MvH / CrX3M

du kan inte köra en autinjekt penna, du behöer typ en 1cc pump med kanyl, jag kör 28G kanyl och det funkar utmärkt.

kör i typ 1mg vätska i pulvret du får melanotanet i , se till att det blandar sig väl, sen kör du bara 0.1 ml vätska direkt från denna flaska så har du ungefär 1mg av melanotan som du sätter antingen i magen eller valrfritt annat ställe där det är lätt att sätta en subkutan injektion
Citera
2007-10-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketoganz
du kan inte köra en autinjekt penna, du behöer typ en 1cc pump med kanyl, jag kör 28G kanyl och det funkar utmärkt.

kör i typ 1mg vätska i pulvret du får melanotanet i , se till att det blandar sig väl, sen kör du bara 0.1 ml vätska direkt från denna flaska så har du ungefär 1mg av melanotan som du sätter antingen i magen eller valrfritt annat ställe där det är lätt att sätta en subkutan injektion

tack för hjälpen!
Citera
2007-10-04, 10:49
Medlem
Beddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanos
troligtvis har du det imorgon...
ps ! smart och skriva öppet exakt var ditt paket beffiner sig

mm okej.. ja vet men vad kan hända..
Citera
2007-10-07, 22:31
Medlem
Citat:
mm okej.. ja vet men vad kan hända..

med en så skarp intiligens så tror inte jag mycket kommer hända !!! snälla ansträng dig och återkom när du listat ut vad som skulle kunnat hända !!!

/mvh Vanos
Citera
2007-10-08, 10:00
Medlem
Citat:

status för MT II:

Into Foreign Customs, October 02, 2007, 10:21 am, SWEDEN
Into Foreign Customs, September 30, 2007, 11:56 am

Ha ha ha,,, nOOb... ditt paket lång längre hos tullen är vad mitt tog från usa till min dörr...... fundera på den du...
Då klarar man garanterat tullen...
Citera
2007-10-14, 15:18
Medlem
Reportage om MII http://www.youtube.com/watch?v=0g6QXkE68io

(kanske redan postats tidigare i tråden?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in