• 3
  • 4
2010-09-14, 15:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil111
Alltså vatten ingår ju, det är ju 7 liter vatten med tärningsköttbuljong som jag har skrivit med. Och sen 1 liter grädde, då tar jag väl äkta grädde då. Så det blir väl bra?

Okej jag gör bottenredningen som du sa.
OK, gör så och återkom med en utförlig rapport!

~Paul~
Citera
2010-09-15, 15:56
Medlem
Såja nu var det lagat och klart. Blev skitbra, fast använde nog lite mer mjöl än receptet för att få det tjockare. Gästerna var nöjda! Tack för all hjälp!
Citera
2010-09-15, 16:23
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emil111
Såja nu var det lagat och klart. Blev skitbra, fast använde nog lite mer mjöl än receptet för att få det tjockare. Gästerna var nöjda! Tack för all hjälp!
Så bra! Grattis!

Ingen orsak att tacka!

~Paul~
Citera
2011-01-06, 13:14
Medlem
irrblosss avatar
Har gjort hemlagade köttbullar idag och tänkte fixa lite sås. Nu är det så illa att jag inte har något smör hemma - endast rapsolja. Funkar det att göra en sås med hjälp av rapsolja istället för smör? Hade tänkt mig mjöl+olja+"saften" från köttbullarna+soja+kryddor+eventuellt lite grönsaksfond från flaska. Hade det inte varit snöoväder hade jag gått ut och köpt ett paket smör, men nu tänker jag inte sätta foten utanför dörren.
Citera
2011-01-06, 13:52
Medlem
dePauls avatar
Det funkar.

~Paul~
Citera
2012-11-28, 01:15
Medlem
Plankstekarns avatar
Fan vad bra FB är!

I min enfald trodde jag att jag var något så när bevandrad i köket men vid planer på ett såskok och brist på smör så tog det stopp. Faaan tänkte jag, inget smör till min roux. Men så sökte jag här och allt gick fint med olja som substitut. Det redde liksom upp sig.

Tack!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in