• 2
  • 3
2014-10-19, 10:40
Medlem
MeanMEs avatar
Finns recept att hitta från vårt grannland.

http://www.fjellforum.no/topic/14475...ke-til-middag/
Citera
2014-10-19, 10:48
Medlem
gato12s avatar
Kan man äta kråka (Tennstopet i Stockholm) så borde man väl kunna äta mås.

http://www.alltomstockholm.se/restau...cle4061253.aos
Citera
2014-10-19, 23:10
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersArsenik
Jag blir nyfiken nu. Smakar det inte lite tranigt, lite som låren hos vissa sjöfåglar kan smaka? Jag behöver skjuta av lite mås och tänkte testa jag också men jag kommer nog bara skära ut brösten.

Ett gammalt knep är att lägga måsen i mjölk ett dygn innan tillagningen, det sägs ta bort eventuell transmak. Jag har provat både med och utan mjölk och jag kan inte påstå att jag kände någon större skillnad. Ingen transmak heller för den delen...Men det är klart, det skadar ju inte att ge den ett mjölkbad.
Efter att du har flått måsen och slitit ut tarmarna så rekommenderar jag att du sköljer den med ättiksvatten, det tar effektivt kål på bakterier. Det gäller inte bara måskött, utan allt viltkött överhuvudtaget.
Citera
2014-10-20, 02:00
Medlem
Tillbakablickens avatar
Skulle vara värt att äta en bara för lite sadistisk njutning, satan vad irriterande de är.
Inte nog med att de låter som överfallslarm, de är också några enorma tiggare när man fiskar.

Men det som verkligen ligger bakom mitt hat är väl ett barndomsminne då jag hade fångat 2 feta abborrar med farsan och nyfiket skulle filéa abborrarna med farsan varpå en oerhört oskygg fiskmås dyker ner och försöker ta våran abborre några meter bort.
Som reaktion så springer jag för kung och fosterland dit men råkar ramla och slå mig i knät, abborren jag sprang till blir stulen av fiskmåsen och jag börjar böla varpå farsan tröstar mig.
Medan detta händer så snor en annan fiskmås den abborren vi höll på att filéa och flyger så nöjt iväg med sitt skrik från helvetet.

Ge mig fiskmås på ett silverfat
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in