2010-09-09, 23:09
Medlem
Arrwers avatar
vid våran skola så fanns det en byggnad som stod tom! Vi brukade ofta gå upp på taket och tjuvröka etc! Men en dag så hittade vi fåglar där!
Vi såg en fågel mamma som skulle mata sin unge så vi tog tillfället i akt och kastade sten på den inte kunde gå! Sedan var det lunch dags för oss barn!
Citera
2010-09-10, 09:41
Medlem
albertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrwer
vid våran skola så fanns det en byggnad som stod tom! Vi brukade ofta gå upp på taket och tjuvröka etc! Men en dag så hittade vi fåglar där!
Vi såg en fågel mamma som skulle mata sin unge så vi tog tillfället i akt och kastade sten på den inte kunde gå! Sedan var det lunch dags för oss barn!

Jag hoppas att du blev ordentligt magsjuk och att det sprutade ur både din etta, tvåa och trea. Riktigt länge dessutom

/
alberta
Citera
2010-09-10, 13:20
Medlem
Clint.Eastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Jag hoppas att du blev ordentligt magsjuk och att det sprutade ur både din etta, tvåa och trea. Riktigt länge dessutom

/
alberta

Håller med dig där, hoppas dessutom att han avlider av något väldigt smärtsamt
Citera
2010-09-10, 19:45
Medlem
Arrwers avatar
http://www.youtube.com/watch?v=JiX8kH3dAl0

Är det på videon bättre?
Citera
2010-09-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alberta

/
alberta

Alltid något whitetrash geni som ska komma och briljera med sina dumma kommentarer!
---
Heheh, jävlar vad skoj det skulle vara att jaga mås på stan för att sedan tillaga hemma.
Citera
2010-11-25, 10:42
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.4...dygn-till-havs

Tydligen några grabbar som ätet mås i alla fall. Troligen rå också!
Citera
2010-12-05, 00:59
Medlem
Arrwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.4...dygn-till-havs

Tydligen några grabbar som ätet mås i alla fall. Troligen rå också!

där ser man!
Citera
2014-10-15, 03:51
Medlem
HobbyHitlers avatar
Har hört att dom ska smaka väldigt mycket tran (fiskolja) om man inte tar bortalla ben innan ttillagningen, men att filéerna ska vara helt ok.
Citera
2014-10-15, 16:06
Medlem
Iloveludas avatar
Orsaken till att en användare i denna gammla tråd blev magsjuk var garanterat inte för att det var fiskmås utan att man slarvade med hygienen eller att köttet inte var helt genomstekt.
Samma sak händer ju lätt även om man slarvar med kyckling.
Man blir inte magsjuk bara för att det är en mås.
Citera
2014-10-16, 07:54
Avstängd
Knivur-273s avatar
De är vanligen fulla av parasiter och smakar så dåligt att ingen vill äta dem.
Citera
2014-10-17, 04:26
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Man blir inte magsjuk bara för att det är en mås.

Nej, precis.

Jag har ätit måskött många gånger, både fiskmås och skrattmås. Det är absolut inget fel på köttet, det är välsmakande och jag har aldrig blivit sjuk.
Citera
2014-10-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Nej, precis.

Jag har ätit måskött många gånger, både fiskmås och skrattmås. Det är absolut inget fel på köttet, det är välsmakande och jag har aldrig blivit sjuk.

Jag blir nyfiken nu. Smakar det inte lite tranigt, lite som låren hos vissa sjöfåglar kan smaka? Jag behöver skjuta av lite mås och tänkte testa jag också men jag kommer nog bara skära ut brösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in