http://kandisnytt.msn.se/index.cfm?objectid=95987
"Som Starlounge tidigare rapporterat har Paulina ”Paow” Danielsson och Hugo Rosas, mest känd för sin medverkan i ”Den rätta för Rosing”, varit ett par i åtta månader. Under Blog Awards hälsade Paow att förhållandet var stabilt och bra, men de senaste dagarna har det börjat knaka i fogarna.
Orsaken stavas Nemo Hedén, en av huvudpersonerna i den vågade dokusåpan ”Kungarna av Tylösand”. Efter att han och Paulina på kort tid blivit nära vänner har kriget tagit fart, och på alla de tre parternas bloggar haglar inlägg med nya påhopp och försvar.
Det hela började med att Paulina och Nemo tillsammans med andra vänner festade ihop i Göteborg. Hugo lade snart upp ett inlägg i sin blogg där han beskyllde Nemo för att försökt ha sex med hans flickvän.
— Nu finns det en ny kille på marknaden, han har visserligen inte utseendet på sin sida så man kan istället säga att han är ett "Fult Svin" istället för bara "Svin"! Killen jag pratar om heter Nemo, och det värsta är inte att han har försökt sätta på min brud och förstöra vårat förhållande, skriver Hugo.
”Det värsta” är enligt Hugo att Nemo ska ha mejlat hans flickvän och bett om att få låna pengar. Vidare beskyller han Nemo för att sprida könssjukdomar eftersom han konstant har oskyddat sex.
Det dröjde sedan inte länge förrän Nemo skrev ett inlägg i sin blogg med rubriken ”Svar på tal”:
— Jag förstår att du är frustrerad och svartsjuk. Det skulle jag också vara om jag var du. Du känner dig hotad och det är fullständigt naturligt. Säg vad du vill men du vet det lika väl som jag.
— Självklart kan jag ta avstånd från henne. Absolut. Det är inte så att jag tvångsumgås med henne. Vårt goda öga för varann är ömsesidigt. Men jag har inga problem att backa tillbaka om jag nu förstör. Men då vill jag höra det från henne själv.
Även Paulina har valt att gå ut offentligt med en förklaring där hon avslöjar att Hugo vill att hon slutar umgås med Nemo, men hävdar att det inte finns något annat mellan henne och Nemo än vänskap.
— Jag skulle aldrig vara otrogen mot Hugo. Jag har inte samvete för det, jag är för kär i honom, men just nu har vi haft en svacka."