• 1
  • 2
2010-09-09, 20:14
Medlem
När kommer detta att korrigeras?

Har journalisten någon framtid efter att ha brutit mot dom pressetiska reglerna?
Citat:
MALMÖ. SD:s valarbetare blev omringade av en stor grupp unga män, invandrarmän, enligt SD, när de i eftermiddags hade valmöte i Rosengård.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...Rosengard.html
Framhäv inte berörda personers etniska ursprung...... om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande.

.
Senast redigerad av Spengler 2010-09-09 kl. 20:25.
Citera
2010-09-09, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler

Har journalisten någon framtid efter att ha brutit mot dom pressetiska reglerna?

Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande.

.

Men ååååh
Citera
2010-09-09, 21:14
Medlem
virre56s avatar
Citat:

Framhäv inte berörda personers etniska ursprung...... om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande.

.

haha, jag tror nog att hela Sverige skulle förstått vilken typ av etnisk grupp det rörde sig om i vilket fall.
Citera
2010-09-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virre56
haha, jag tror nog att hela Sverige skulle förstått vilken typ av etnisk grupp det rörde sig om i vilket fall.

Nja, spontant brukar jag få upp bilden av engagerade ungdomar som revolterar från sina medelklassliv när det bråkas på torgmöten och liknande. Allt läsande mellan rader har satt sina spår hos mig...
Citera
2010-09-09, 23:09
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

När fan blev "invandrarmän" en etnisk grupp? Och varifrån hämtar TS sina lösa uppgifter om narkotikapåverkan och avsked, eller att journalisten brutit mot de pressetiska reglerna?
Citera
2010-09-09, 23:44
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
När fan blev "invandrarmän" en etnisk grupp? Och varifrån hämtar TS sina lösa uppgifter om narkotikapåverkan och avsked, eller att journalisten brutit mot de pressetiska reglerna?

men för fan, du förstår precis vad jag menar.
Citera
2010-09-10, 09:37
Medlem
Citat:

.
Du resonerar som en tredjeklassare på skolgården. Är du så jävla korkad att du verkligen tror på det du skriver?
Jag blir så ohyggligt trött på alla svagbegåvade rassar som dyker upp i varenda tråd i "Aktuella brott och kriminalfall" och spyr ur sig "skäggbarn", "berikare", "hudingar". Sedan springer de direkt till "Mediakanalen" och anklagar svensk media för att mörka, vitpixla, censurera.

Men så fort det visar sig att gärningsmännen INTE är utrikes födda, då dör brottstrådarna. Och så fort någon tidning skriver ut etnicitet så tas det som bevis för att all brottslighet begås av invandrare. Skrivs INTE etniciteten ut, så "mörkar" medierna.

Du förstår inte journalistik. Alls. Ta en kurs.
Citera
2010-09-10, 12:16
Medlem
Citat:
........Och varifrån hämtar TS sina lösa uppgifter om narkotikapåverkan och avsked, eller att journalisten brutit mot de pressetiska reglerna?
Jag satte ett frågetecken efter uppgiften om narkotikapåverkan i hopp om att det hela berodde på det eller bara på tillfällig sinnesförvirring.

Övertrampet att skriva invandrarmän istället för att utelämna den etniska bakgrunden ÄR grovt (i klass med pedofili enligt svensk kultur).
Citat:
Framhäv inte berörda personers etniska ursprung
En sådan skribent måste givetvis av redaktionsledningen omplaceras/avlägsnas eller få hjälp med sina (narkotika?)hallucinationer om att etnisk bakgrund kan ha någon betydelse i sammanhanget.
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Jag blir så ohyggligt trött på alla svagbegåvade rassar som dyker upp i varenda tråd
Jag också-men sådant är livet för oss mera begåvade om vi vill läsa trådar på FB.

.
Citera
2010-09-10, 13:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
men för fan, du förstår precis vad jag menar.

Citat:
Jag satte ett frågetecken efter uppgiften om narkotikapåverkan i hopp om att det hela berodde på det eller bara på tillfällig sinnesförvirring.

Övertrampet att skriva invandrarmän istället för att utelämna den etniska bakgrunden ÄR grovt (i klass med pedofili enligt svensk kultur).

Gaaarg! HAN HAR FÖR HELVETE INTE SKRIVIT UT DERAS ETNISKA BAKGRUND, ERA JÄVLA BLOCKMONGON! Okej, jag fattar att ni hobbyrasister som hänger på Flashback är semiretarderade, paranoida och hyperkänsliga, men ha för helvete koll på ordens innebörd innan ni börjar slänga omkring dem i era patetiska försök att förlöjliga "PK-media".
Citera
2010-09-10, 17:20
Medlem
Citat:
HAN HAR FÖR HELVETE INTE SKRIVIT UT DERAS ETNISKA BAKGRUND
Jo indirekt genom att ange annan etnisk bakgrund än svensk (Invandrarmän).

Att gå ut till tusentals hushåll med uttrycket "invandrarmän" är onödigt, farligt och stigmatiserande. Det kunde lika gärna rört sig om svenska män.

Alla rättrogna vet att socioekonomiska faktorer är det enda som har betydelse för brott.

.
Citera
2010-09-10, 17:56
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Jo indirekt genom att ange annan etnisk bakgrund än svensk (Invandrarmän).

Att gå ut till tusentals hushåll med uttrycket "invandrarmän" är onödigt, farligt och stigmatiserande. Det kunde lika gärna rört sig om svenska män.

Alla rättrogna vet att socioekonomiska faktorer är det enda som har betydelse för brott.

.

Okej, jag förstår vilken nivå tråden ligger på. På beskrivningen "annan etnisk bakgrund än svensk" passar ju bokstavligt talat någonstans mellan hundratusentals och hundramiljontals grupper in, beroende på hur man räknar. De kan alltså se ut hur som helst, t ex så här:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...9Zcdqittglmdk=
Senast redigerad av Uncle Duke 2010-09-10 kl. 18:00. Anledning: Fyndigare formulering av förolämpning.
Citera
2010-09-10, 18:08
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Okej, jag förstår vilken nivå tråden ligger på. På beskrivningen "annan etnisk bakgrund än svensk" passar ju bokstavligt talat någonstans mellan hundratusentals och hundramiljontals grupper in, beroende på hur man räknar. De kan alltså se ut hur som helst, t ex så här:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...9Zcdqittglmdk=
Om det nu är så betydelselöst ditt spån, varför skriver inte media att ex. våldtäkten begicks av en invandrare då invandrare inte är en etniskgrupp.

Du lyckas med konststycket att idiotförklara dig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in