2010-09-09, 19:54
Medlem
Denoms avatar
Har tidigare fått reda på att moderatorer kan se raderade inlägg då de är dolda för alla utom mods, men hur är det med edits från användare/mods? Kan ni se originalinläggen liksom redigeringarna?
Senast redigerad av Denom 2010-09-09 kl. 19:57.
Citera
2010-09-09, 19:57
Medlem
anooonyms avatar
Jag har för mig att dom kan se orginalinläggen på inlägg som är RP'ade ialla fall. Och inte sådana som editas.

Så en fråga till då till mods: Ser ni orginalinläggen efter alla edits, efter de som editas efter RP eller de som editas efter 2-minutergränsen ?
Citera
2010-09-09, 20:39
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Jag har för mig att dom kan se orginalinläggen på inlägg som är RP'ade ialla fall. Och inte sådana som editas.

Så en fråga till då till mods: Ser ni orginalinläggen efter alla edits, efter de som editas efter RP eller de som editas efter 2-minutergränsen ?

Har något editeras så ser mods inte orginaltexten. Men läggs RP på inlägget så ser man inlägget hur det såg ut då det RPades.
Citera
2010-09-09, 21:25
Medlem
Ett Hunds avatar
Vi kan inte se redigeringar av inlägg om ingen RP:at inlägget innan texten ändrades.
Därför är det alltid bättre att direkt rapporta inlägg som bryter mot reglerna istället för att citera det och svara i tråden..
Citera
2010-09-09, 21:27
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Har tidigare fått reda på att moderatorer kan se raderade inlägg då de är dolda för alla utom mods, men hur är det med edits från användare/mods? Kan ni se originalinläggen liksom redigeringarna?

Dom ser nog inte dom raderade inläggen i sin helhet direkt, utan bara vem som skapat inlägget, tiden det skrevs och "raderat" och så kan dom välja att visa hela inlägget om dom vill.

Så har det fungerat när jag lekt på forum iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Vi kan inte se redigeringar av inlägg om ingen RP:at inlägget innan texten ändrades.
Därför är det alltid bättre att direkt rapporta inlägg som bryter mot reglerna istället för att citera det och svara i tråden..

Om man citerar ett regelbrott så blir väl även ens eget inlägg ett regelbrott? Detta kanske bara gäller 1.XX?
Citera
2010-09-09, 22:17
Medlem
Någon moderator som vill ta några screenshots?
Citera
2010-09-09, 22:21
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Dom ser nog inte dom raderade inläggen i sin helhet direkt, utan bara vem som skapat inlägget, tiden det skrevs och "raderat" och så kan dom välja att visa hela inlägget om dom vill.

Så har det fungerat när jag lekt på forum iaf.
Det låter troligt, då jag skrev ett forum gjorde jag så att det var så också iaf. Var en smidig/snygg lösning
Citera
2010-09-09, 22:32
Medlem
Joomlas avatar
Om ett inlägg ändras inom två minuter syns inte raden "senast ändrat av..." och moderatorer kan inte se ändringar.

Däremot om raden nu syns så kan man kolla ändringarna.

Dock är detta på vanliga vBulletin forum för moderatorer. Administratörer kan säkert se alla ändringar osv
Citera
2010-09-09, 23:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Vi ser naturligtvis allting.

Vi ser när du började skriva meddelandet, när du postade det, och vi ser alla de ändringar du gjort och även det du raderade innan du postade det, alla skrivfel och sådant.

Utöver det ser vi ditt IP, IRL-adress, din webbläsare, samtliga installerade program och om du har en webbkamera inkopplad så aktiveras den automatiskt och tar bilder av dig som förknippas med ditt inlägg, allt endast synligt för moderatorer.
Jag tror jag behöver fly landet...

Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om ett inlägg ändras inom två minuter syns inte raden "senast ändrat av..." och moderatorer kan inte se ändringar.

Däremot om raden nu syns så kan man kolla ändringarna.

Dock är detta på vanliga vBulletin forum för moderatorer. Administratörer kan säkert se alla ändringar osv
Så du menar att min redigering kan ses av mods då jag redigerade den mer än 2 minuter efter jag postade inlägget?
Citera
2010-09-10, 00:02
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Så du menar att min redigering kan ses av mods då jag redigerade den mer än 2 minuter efter jag postade inlägget?
Nej det kan vi inte. När det gäller redigerade inlägg så ser vi exakt samma som användare gör. En RP tar dock ett "snapshot" av ett inlägg när det rapporteras så då kan vi se versionen innan ev redigering.
Citera
2010-09-10, 12:18
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonexistence
Någon moderator som vill ta några screenshots?

Det är just inget att ta skärmdump på, vi ser att det finns raderade inlägg skrivna av användare X + tidsstämpel osv. Sen kan man kolla på innehållet i vart och ett om man vill. Kan vara ganska frustrerande ibland om man läser trådar som "medlem" och så finns det sjukt mycket OT raderat i dem, får man sitta och scrolla förbi allt raderat som vanliga användare inte märker av.
Citera
2010-09-10, 12:43
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det är just inget att ta skärmdump på, vi ser att det finns raderade inlägg skrivna av användare X + tidsstämpel osv. Sen kan man kolla på innehållet i vart och ett om man vill. Kan vara ganska frustrerande ibland om man läser trådar som "medlem" och så finns det sjukt mycket OT raderat i dem, får man sitta och scrolla förbi allt raderat som vanliga användare inte märker av.

Håller helt med om detta. Dagens I-landsproblem för mods

Ibland loggar jag faktiskt ut bara för att kunna läsa med lite följsamhet, just för att slippa "moderatorsvyn" med alla raderade inlägg och raderade trådar. Som sagts så ser vi alla raderade inlägg och alla andra moderatorsåtgärder och kan (om vi vill) läsa även de raderade inläggen/trådarna. Det är ju faktiskt en form av rättsäkerhet då det minsar risken att någon mod driver egen agenda, så det är nog bra att vi kan det, och vi får ju så klart ta att forumet blir lite mer läsarovänligt för oss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in