Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-10, 13:34
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Håller helt med om detta. Dagens I-landsproblem för mods

Ibland loggar jag faktiskt ut bara för att kunna läsa med lite följsamhet, just för att slippa "moderatorsvyn" med alla raderade inlägg och raderade trådar. Som sagts så ser vi alla raderade inlägg och alla andra moderatorsåtgärder och kan (om vi vill) läsa även de raderade inläggen/trådarna. Det är ju faktiskt en form av rättsäkerhet då det minsar risken att någon mod driver egen agenda, så det är nog bra att vi kan det, och vi får ju så klart ta att forumet blir lite mer läsarovänligt för oss.

Något man märker direkt när man inte har moderatorstatus längre, forumet ser mycket renare ut än vad man tror.

Citera
2010-09-11, 00:38
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Något man märker direkt när man inte har moderatorstatus längre, forumet ser mycket renare ut än vad man tror.

Åh fy helvete, ännu ett skäl till att inte bli moderator.
Jag vill oftast sticka ut mina ögon för att slippa se skiten.
Citera
2010-09-11, 10:28
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Dom ser nog inte dom raderade inläggen i sin helhet direkt, utan bara vem som skapat inlägget, tiden det skrevs och "raderat" och så kan dom välja att visa hela inlägget om dom vill.

Så har det fungerat när jag lekt på forum iaf.

Om man citerar ett regelbrott så blir väl även ens eget inlägg ett regelbrott? Detta kanske bara gäller 1.XX?
En RP som innehåller ett regelbrott är givetvis inte ett regelbrott i sig. Det ger däremot modsen en möjlighet att se hur ursprungsinlägget såg ut före en eventuell editering.
Citera
2010-09-11, 10:53
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
En RP som innehåller ett regelbrott är givetvis inte ett regelbrott i sig. Det ger däremot modsen en möjlighet att se hur ursprungsinlägget såg ut före en eventuell editering.
Tror han syftar på till exempel:

Citat:
Korv är gott

Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Citat:
Korv är gott
Hörru, det där ett brott mot regel 2.5, Diskussioner om att korv är gott är inte tillåtet!

Alltså att citera regelbrott i trådar, då uppas ju regelbrottet av den som citerar, och det har han väl rätt i?
Citera
2010-09-11, 11:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Tror han syftar på till exempel:

Alltså att citera regelbrott i trådar, då uppas ju regelbrottet av den som citerar, och det har han väl rätt i?
Mittåt, det har han naturligvis...

Jag var så inne på om det var ett regelbrott att skicka PM på ett regelbrott...
Citera
2010-09-11, 14:21
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Mittåt, det har han naturligvis...

Jag var så inne på om det var ett regelbrott att skicka PM på ett regelbrott...

Haha, det hade varit lite knasigt.

Menade självklart det som _abou skrev.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här