2010-09-09, 05:02
Medlem
Bongmons avatar
Någon som vill dela med sej av hur sina rökstunder serut?
Framför allt: Hur röker du?

Tänkte på Jwh/potpurri/spice/rökmix i denna tråd. (tor ja fick alla namnen)

Bongmon Rökte förr och lämnade detta på datan (pratar om mejsjälv i 3dje person).
Bongmons röktips för folk som vill röka länge på ett bra sätt. (ingen tvingar er detta är hur ja rökte.)

Bäst långvarit resultat för dagliga rökare i enkel förklaring steg för steg:
Bygg en bong av 50cl flaska, finns väl på youtube eller google (kopp blir bäst från pipor o såna saker).
Ta en tom snusdosa, rosta en cigg (sök noobs) töm den i dosan, häll i ca 03 förtsa månaden sen öka med tiden. Det funkade för mej med min jwh period startade och slutade). smula tobaken om du vill, stäng sen dosan och skaka ordentligt (igen ide att överdiva). ta ur tillräckligt för o fylla koppen tills de ligger ganska tätt (Tycker jag är bäst, MIN ÅSIKT). sug ur bongen som bör va lufttät där röret penetrerar flaskan och ha en "chok" (ett hål) som du håller för medans vattnet åker i bongen (ni får kolla bong på youtube) och rök. När det lilla "mäcket" i dosan e slut meckar du mer. Ingen tigger mycket för det räcker länge, toleransen ökar sakta, ja tror inte denna "XS" bong nått man vill använda om man röker jwh dagligen i mer än 2år. de ser lite ut i dosan med (jag är inte snål men känner ja inte personen så fock him (la till ett fock för alla p12or som inte kan söka som kommer o läsa, nån måste ju ge dom nått att citera med amerikanskt utryck när dom sitter i böghög vid datorn o kollar porr o FB.) Jolle e skönt o förlänga ruset med men en bong till e skönt. en jolle e gott nån gång ibland (MIN ÅSIKT). Röker nästan alltid med folk, men de blir möe själv med)

Kära Flashbackare dela med er för o vara generösa mot andra innom kulturen.
(Stavfel? Det var ju jwh tider )
Citera
2010-09-09, 05:39
Medlem
hiphopopotamuss avatar
dig vill jag fira jul med
Citera
2010-09-09, 06:36
Bannlyst
Kör upp det i röven, blöta lite bomull bara. Kittlar gött.
Citera
2010-09-09, 09:04
Medlem
Nu är jag kanske lite trött, men kan inte ditt tips i stort sett koncentreras till "rök bong"? Eller ok, du blandar ju ut ditt röka otroligt mycket också men besides that, är det något mästerligt tips som jag missat?

Personligen så gillar jag inte att blanda ut det när jag röker bong/pipa (och föredrar så klart en ren jolle också, men det känns för dyrt) men det kanske är en bra metod för att hålla nere konsumtionen då man oftast tar "lite" för mycket och egentligen skulle fått samma effekt på mindre röka. Enda överdriven dosering leder till är att man "däckar" (läs: somnar i den för tillfället på tok för sköna stolen, soffan, sängen etc.), bygger tolerans som fan och får ett marginellt starkare rus som dessutom kan vara svårt att kontrollera som färsk.

På det stora hela är det iaf bra tips, jag blir ju gråtfärdig av alla som enbart röker joint, vilket slöseri av godsaker
Citera
2010-09-09, 13:25
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Nu är jag kanske lite trött, men kan inte ditt tips i stort sett koncentreras till "rök bong"? Eller ok, du blandar ju ut ditt röka otroligt mycket också men besides that, är det något mästerligt tips som jag missat?

Personligen så gillar jag inte att blanda ut det när jag röker bong/pipa (och föredrar så klart en ren jolle också, men det känns för dyrt) men det kanske är en bra metod för att hålla nere konsumtionen då man oftast tar "lite" för mycket och egentligen skulle fått samma effekt på mindre röka. Enda överdriven dosering leder till är att man "däckar" (läs: somnar i den för tillfället på tok för sköna stolen, soffan, sängen etc.), bygger tolerans som fan och får ett marginellt starkare rus som dessutom kan vara svårt att kontrollera som färsk.

På det stora hela är det iaf bra tips, jag blir ju gråtfärdig av alla som enbart röker joint, vilket slöseri av godsaker

Början, öka med tiden. Allså man behöver inte mer än 03 som nybörjare. dessutom tar ja hälldre en bong till än att det tar slut.
Citera
2010-09-09, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure

Jag röker numer på senaste tiden ganska ofta joint och måste säga att jag märker ingen större åtgång än tidigare (bong och metallpipa). Man tar ett par bloss och sen släcker man den försiktigt för att sedan tända om vid nästa påfyllning.

Jag hade samma fördomar mot jollar och mixar som dig förut.

Edit* Dock slår både pipa och bong hårdare, men inte alltid jag är ute efter det ruset
Senast redigerad av Michel Myers 2010-09-09 kl. 19:02.
Citera
2010-09-10, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michel Myers
Jag röker numer på senaste tiden ganska ofta joint och måste säga att jag märker ingen större åtgång än tidigare (bong och metallpipa). Man tar ett par bloss och sen släcker man den försiktigt för att sedan tända om vid nästa påfyllning.

Jag hade samma fördomar mot jollar och mixar som dig förut.

Edit* Dock slår både pipa och bong hårdare, men inte alltid jag är ute efter det ruset

Intressant, har alltid misstänkt att ett problem med joint är att jag helt enkelt röker för mycket. Dock så lämpar sig ju en pipa/bong mycket bättre för att dosera de små doserna, imo. Bara en sådan sak att man ser hur det goda brinner upp och avger rök under tiden man inte röker gör att jag har lite svårt att tro på att joint inte skulle vara slöseri. När jag röker pipa så går ju "all" rök till mina lungor istället för att en del brinner upp.

Sedan är jag inte en mästare på att rulla och det går ju otroligt mycket snabbare att packa en pipa än att rulla en joppe, men det är nog högst personligt.
Citera
2010-09-10, 14:37
Medlem
Kafes avatar
Lägger lite i pipan/bongen utan tobak, tänder på och röker.
Citera
2010-09-10, 19:54
Bannlyst
stora steg för mandomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här