• 1
  • 2
2010-09-08, 19:40
Medlem
MsNotys avatar
Har skrivit har forut pa detta forum om skumma saker jag upplevt i min och samboms lya. Nu undrar jag om det ar vanligt med kneppningar i era kok, det kan lata t om i ugnen men mest knepper det till i koket. Har hort ofta att knepper det till i koket ar det spoken, men jag vill lugna ner mig och hoppas det finns nan annan orsak till varfor dessa ljud forekommer.

Vet ju att det ar valdigt mysko, men igar sag jag nagot som inte ens existerar. Hade varit och handlat mat och gick ner for trappan till varan lya och kollade in genom fonstret till varat vardagsrum och sag en mork manniskogestalt sitta i soffan..tankte att sambon har fatt besok av grannen men det kandes anda olustigt. Nar jag gick in sa lag sambon och vilade pa soffan och det var ingen annan dar som satt breve...valdigt spooky men jag vet ju redan att det finns massa konstiga energier i lyan.
Citera
2010-09-08, 21:39
Medlem
zunkits avatar
Att det knäpper och knakar i saker och ting är ju hur naturligt som helst.

Att se främmande gestalter sittandes i ens soffa för att i nästa stund vara borta,
är nog mindre naturligt.
Citera
2010-09-08, 22:04
Medlem
Amagadwats avatar
Knäppa/knaka/låta kan det göra lite då och då utan någon som helst övernaturlig förklaring. Att du såg 'något' i soffan var lite intressantare fastän du kan ha sett i syne. Hoppas Ewa kan komma med någon bättre förklaring
Citera
2010-09-09, 21:44
Medlem
MsNotys avatar
Jag kan ju alltid hoppas jag ser saker i syne, men nar sambon sager att han kan se nagon sitta i fotaljen mittemot sa borjar man ju grunna om det verkligen var forespeglat? Och det ar bara jag och han i lagenheten sa att saga...
Citera
2010-09-09, 22:04
Medlem
Jag kopierade mitt inlägg i poltergeisttråden men tog bort de kommentarer som var händelserna i hans lgh.

Du måste helt avvakta och se vad som händer framöver.

Det starkaste du kan gå på är hur det känns.

Känner ni er avslappnade hemma?
Är ni harmoniska lr grälsjuka hemma?
Har ni ofta huvudvärk?
Känner ni er matta och allmänt slut hemma mer än vanligt?
Känner ni er iakttagna?
Känner ni er deppiga och nedslagna?

Generellt är kvinnor känsligare men din sambo verkar ju vara öppen om han nu såg en skepnad, så fråga honom också.

Om flera/majoriteten av ovanstående stämmer så är risken stor att ni faktiskt har besök hemma. Det vanligast är att det är någon som bott i lgh innan er lr att det är en anhörig till er som är och ser efter er bara..

Men som sagt.. Relaxa lite och registrera helt lugn om fenomenen fortsätter..

Vi vill gärna höra uppdateringar.. Du kan ju föra dagbok på tråden..
Citera
2010-09-09, 22:43
Medlem
MsNotys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Jag kopierade mitt inlägg i poltergeisttråden men tog bort de kommentarer som var händelserna i hans lgh.

Du måste helt avvakta och se vad som händer framöver.

Det starkaste du kan gå på är hur det känns.

Känner ni er avslappnade hemma?
Är ni harmoniska lr grälsjuka hemma?
Har ni ofta huvudvärk?
Känner ni er matta och allmänt slut hemma mer än vanligt?
Känner ni er iakttagna?
Känner ni er deppiga och nedslagna?

Generellt är kvinnor känsligare men din sambo verkar ju vara öppen om han nu såg en skepnad, så fråga honom också.

Om flera/majoriteten av ovanstående stämmer så är risken stor att ni faktiskt har besök hemma. Det vanligast är att det är någon som bott i lgh innan er lr att det är en anhörig till er som är och ser efter er bara..

Men som sagt.. Relaxa lite och registrera helt lugn om fenomenen fortsätter..

Vi vill gärna höra uppdateringar.. Du kan ju föra dagbok på tråden..

Sambon har sagt att nar han forsta gangen flytta till stellet sa brukade han sova pa en madrass precis dar vi har fotoljen nu, och han kande att nagot satte sig pa hans ben langs madrassens utkant och han kande sig valdigt studerad av nagot han inte kunde se. Sa nar han sager att han ser nagon sitta just dar sa tror jag pa honom, men anda inte. Han brukar kasta en brevkniv pa fotoljen direkt nar han ser spoket ( det ar vad han sager Spoke och sa siktar han!!), men jag har aldrig sett nagon sitta dar sa lite mysko ar det.

Men jag har oxo upplevt som han beskrev att nagot yttre smekte mitt ben medans jag skulle ga lagga mig...och jag brukar sova pa mage oftast, och jag kande bara ett lugn och trodde det var sambon som smekte mitt ben, men nar jag vande mig om och titta..ja da var det ingen dar. jar ar valdigt kanslig for sadant, jag vill inte ens veta att det skulle vara nat paranormalt skit sa jag skakar bara pa huvet for att slippa skramma upp mig sjalv.

Vi ar inte direkt avslappnade hemma pga detta och andra matters som jag tror har att gora med den pafrestning vi bringar gor att kanske andar dras till oss....eller nagon form av energier.

Vi gralar ytterst lite, sa harmoniska stammer mer in pa oss.
Huvuvark har jag allt som oftast, men det kanske beror pa att jag sitter mkt vid datorn
Jag blir valdigt matt efter jobbet, vill bara lagga mig med en gg. Han dricker mkt kaffe sa han ar aldrig trott.
Vi kanner oss nedslagna pga andra saker som inte ar relevanta till just detta amne; spoken och det ar en famille.

Iakttagen- OH JA. Kanner mig det redan nu. Kan t om kanna av att nagon ligger brevid mig i min dubbelsang nar jag skriver just nu.

Det ar pa stor tid att vi kommer flytta harifran sa fort vi hittat nat nytt. Otryggt ar det. Men anda sen jag skrev detta igar sa har kneppningarna i koket hux flux slut. Coincidence?
Citera
2010-09-10, 02:05
Medlem
SocialMisfits avatar
En smålustighet i det här: Mitt kök är allt som oftast tyst. Jag har suttit hela kvällen framför datorn och köket har varit tyst och fint. Jag gick in på den här avdelningen och läste ditt huvudinlägg, och just när jag hade läst klart om dina knäppningar i köket så knackade något i köket till. Nå, jag antar att det bara är något rör som slår eller så, men det var ett småroligt sammanträffande i alla fall.

On topic: Knäppningar i köket behöver inte alls vara spöken, men det KAN vara det. Och med tanke på att ni har sett gestalter i soffan så kan ni ju fundera på saken.... Hur som så behöver ni egentligen inte vara rädda eftersom det inte är farligt alls.
Jag har varit med om ett spöke som varvade knackningar, allmänt bullrande och andra små piffiga aktiviteter med extremt höga knäppningar. Alltså inte bara sådana där mindre knäppningar som man är van vid att höra i normala lägenheter, utan riktigt höga saker som fick en att hoppa högt. Det där kom igång i olika perioder med extrem intensitet och kom inte bara från väggar utan från möbler, plasthyllor, köket, golvet, från tomma luften, you name it, och förflyttade sig dessutom efter mig från rum till rum. Det var lite småspännande, men mindre roligt på natten när man var ensam och skulle sova.
Citera
2010-09-11, 12:43
Medlem
MsNotys avatar
Uppdate: Kneppningarna har lagt av sen jag skrev inlagget, det brukade kneppa varje dag i koket men nu ar det heltyst. Sammantraffande? Vet spokena om att jag skvallrat ?

Sambon daremot hor att nagon andas i narheten av honom nar ingen ar dar, och alldeles nyss horde jag nagot som rorde flyttladorna i hallen.. gick direkt till vrummet o fraga om det var sambon saklart. Nej, han lag ju och vilade och jag sag han inte ens i hallen, men jag ville ha en forklaring ungefar.

Annars sa hor jag hort kneppningar i sovrummet, runt vara mobler..speciellt en klad forhallare som ar gjord av plast smeller till i tid o otid. Kan ju vara nagon naturlig forklaring av det, so nagon som vet spill it out. Garna skeptiker som kan lugna mig
och denna gg ett seriost svar och inte ett korkat som att jag ar psykiskt stord for att dom inte kan finna ett overlagdt bemotande.

Och en annan lite skum incident som sker ofta pa natterna; Vi har en liten papperskorg intill sangen som brukar fora ljud av sig...det prasslar och har sig ganska ofta, och nej det ar inga moss eller sa, har kollat varje gg jag hor prasslet. Det ar typ som nar nagon rotar i ens sopor tex. Det ljudet. Whats that all about?
Citera
2010-09-11, 16:00
Medlem
Ja, det är klart att det känns kymigt om man undrar om det spökar hemma.

Vad jag menar är att om ni tänker efter, har ni i grunden ändrats sedan ni flyttade in där?

Har ni oftare huvudvärk än ni hade innan ni flyttade dit?
Har ni en större känsla av matthet?
Osv.

Gräl och bråk är slutklämmen om man har en sådan energi hemma. Om det är en gammal mormor så sprider hon ju inte sådana känslor. Disharmoni mellan familjemedlemmar i hus där det spökar handlar ju om att man har plockat upp de känslorna från spöket. Är snälla mormor där och prasslar i papperskorgen så får man ju inte grälsjuka känslor..
Citera
2010-09-11, 18:19
Medlem
SocialMisfits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsNoty
Uppdate: Kneppningarna har lagt av sen jag skrev inlagget, det brukade kneppa varje dag i koket men nu ar det heltyst. Sammantraffande? Vet spokena om att jag skvallrat ?

Sambon daremot hor att nagon andas i narheten av honom nar ingen ar dar, och alldeles nyss horde jag nagot som rorde flyttladorna i hallen.. gick direkt till vrummet o fraga om det var sambon saklart. Nej, han lag ju och vilade och jag sag han inte ens i hallen, men jag ville ha en forklaring ungefar.

Annars sa hor jag hort kneppningar i sovrummet, runt vara mobler..speciellt en klad forhallare som ar gjord av plast smeller till i tid o otid. Kan ju vara nagon naturlig forklaring av det, so nagon som vet spill it out. Garna skeptiker som kan lugna mig
och denna gg ett seriost svar och inte ett korkat som att jag ar psykiskt stord for att dom inte kan finna ett overlagdt bemotande.

Och en annan lite skum incident som sker ofta pa natterna; Vi har en liten papperskorg intill sangen som brukar fora ljud av sig...det prasslar och har sig ganska ofta, och nej det ar inga moss eller sa, har kollat varje gg jag hor prasslet. Det ar typ som nar nagon rotar i ens sopor tex. Det ljudet. Whats that all about?

Spöke. Kontakta ett trovärdigt medium som kan ta reda på vem det är och vad vederbörande vill.
Citera
2010-09-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsNoty
Jag kan ju alltid hoppas jag ser saker i syne, men nar sambon sager att han kan se nagon sitta i fotaljen mittemot sa borjar man ju grunna om det verkligen var forespeglat? Och det ar bara jag och han i lagenheten sa att saga...
Har kollat hos dig och ser två andar hos dig som verkar vänliga, men om du vill så kan jag ta kontakt med dem och hjälpa dem över.
Citera
2010-09-11, 23:13
Medlem
MsNotys avatar
Du kan ju alltid be dom stella ett javla liv nar det flyttar in en ny person hit

jag har uppfattat det som att det ar ingen elak energi, MEN jag tycker det ar valdigt obehagligt...har aldrig gillat sadant jag inte kan se.

Vi har en lackande angpanna i det andra rummet, tror du spoken dras till fuktiga kallor?
jag finner det valdigt mysko i det rummet..som att det ar nan form av vortex eller vad det nu kallas...vete 17 om man kan kanna av det. det brukade vara helt oversvammat och fullt av fukt skador innan sambon flytta hit, och kvinnan som bodde har innan bodde har bara en manad, sen flydde hon. Vet ej riktigt hennes skal men men...kan ju ha ett samband med spokena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in