2010-09-08, 20:01
Medlem
Det sägs att dom kommit via Grekland så deras sak måste prövas.
Citat:
Svensk domstol underkänner grekisk asylprocess

Den svenska migrationsdomstolen stoppade i dag en transport av fem asylsökande till Grekland eftersom landet har en så rättsosäker asylprocess att frågan om de fem personerna rätt till asyl istället ska prövas i Sverige.

http://europaportalen.se/2010/09/svensk-domstol-underkanner-grekisk-asylprocess
Citera
2010-09-08, 20:53
Medlem
mr.arnes avatar
Grattis Katrineholm!

Detta är bara början det kommer mera, var så säker.
Han Göran Dahlström borde vara stekt vid det här laget, vänta bara tills övriga journalistkåren får höra att han inte vill att de ska stanna.
Citera
2010-09-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Det sägs att dom kommit via Grekland så deras sak måste prövas.

Det kan väl inte vara dem?

Det var ju 15 ekipage (15 * 8 = 120 ?).

Plus att dem inte sökt PUT.
Citera
2010-09-08, 21:01
Medlem
najass avatar
PI--->I&I

/mod
Citera
2010-09-08, 21:27
Medlem
kakburks avatar
Nej de ska självklart inte ha PUT.
De ska förpassas ut ur landet relativt omgående.
Citera
2010-09-09, 00:26
Medlem
i.b.ms avatar
Är det rumänska eller franska zigenare? Som EU medborgare behöver de inget PUT, kan vi ens ge asyl åt andra EU medborgare?
Citera
2010-09-09, 00:53
Medlem
Den här Göran lär inte ha långt kvar i rampljuset. Nu förväntar jag mig gammel media att lyncha denna man som månar om Sverige. Grattis Katrineholm ni har just blivit lite mer kulturberikande. Jag kan se framför mig en liten ny spännande romersk by formas. Om dom får stanna lär ryktet sprida som som en storm. Trevligt.
Senast redigerad av mrlove 2010-09-09 kl. 00:56.
Citera
2010-09-09, 04:10
Medlem
carass avatar
Katrineholm ska självklart ta emot alla romer från Frankrike. Katrineholm kommuns politiker bör genast besluta att illegala romer som saknar pengar ska kastas pengar på, kommunen får skära ner på äldrevården t ex ta bort middagen för åldringarna, så kan man använda de pengarna för illegala romer istället. Bra för alla! Katrineholm bör öppna upp en jättestor campingplats dit alla Europas romer är välkomna att bo
Citera
2010-09-09, 05:51
Bannlyst
Brottsligheten lär sjunka statistiks sett nu när de har fler invånare men fortfarande bara kriminella svenskar. Fler som arbetar 15x8=120 st varav 15 är vuxna. Skatten de betalar kommer försörja dem och ge ett plus i kommunkassan samt att deras barn kan påverka de svenska barnen tex med läxhjälp eller visa hur man är ansvarstagande.

Ett bra sett att få in pengar till kommunen och kompetent arbetskraft. Romer sliter och släpar varje dag 7-16 och eftersom de oftast har en högre utbildningsnivå än genomsnittet så borde alla ha en positiv syn på det här.
Bara bra grejer på gång nu i Katrineholm. Önskar all invandring såg ut så här så vi slapp de som inte vill göra rätt för sig.

Välkomna mina kära romer.
Kära hälsningar Mona, Lars och resten av oss i riksdagen.
Citera
2010-09-09, 06:09
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Skulle vilja se lite foton från parkeringsplatsen där man campat efter sisådär en vecka eller två efter romsk ockupation. Lär väl ligga högar med mänsklig avföring och sopor strödda. Trevligt.
Citera
2010-09-09, 06:18
Bannlyst
Nämen vad i helvete, det dröjde inte längre än så innan de hittade till Sverige alltså?
Det är ju så man vill gråta.
Citera
2010-09-09, 07:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Meh...
Nu tycker jag allt att Katrineholms Kommun går lite väl till överdrift i sin främlingsfientlighet.
Det är ju bara Romer för Guds skull!
Alla vet ju att dessa egentligen är laglydiga, trevliga och pålitliga individer som bara vill sina medmänniskor väl.

Jag tycker att Katrineholms kommunalråd istället borde ta emot dessa missförstådda landslösa med öppna armar.
Han borde även se till att ge gratislektioner i romani till de fast boende i kommunen, så att ett större kulturellt utbytesprojekt kunde dra igång.

Det skulle säkerligen blivit en succé!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in