Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-22, 00:37
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drullured
Intressant fråga. Jag ska börja monitorera det på min telefon. Började testet med att starta om min telefon (hade 7 dagars uptime), fick ny adress direkt.

Okej med vilket abonemang?
Verkar inte riktigt som om någon har helkoll på detta. Det tycker jag verkar konstigt. Måste ju vara många som vill kunna surfa "hemligt" från mobilen?
Citera
2011-05-22, 00:55
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Ny varje gång man går in och surfar eller ny varje gång man byter basstation?

Enligt com hem så skulle man få en ny ip-adress varje månad, har dom någon sorts fast lösning eller är det olika för olika leverantörer kanske?

Om man har ett fast abonnemang ifrån Com Hem så byter man IP minst 1 gång i månaden (max 4 gånger/år)

Då operatören TRE har hand om Com Hem's mobila bredband kunder så får du ta en titt på deras hemsida för info eller ringa kundtjänsten

Citat:
Okej med vilket abonemang?
Verkar inte riktigt som om någon har helkoll på detta. Det tycker jag verkar konstigt. Måste ju vara många som vill kunna surfa "hemligt" från mobilen?

Om man har ett abonnemang där man har uppgivit sina uppgifter så kan man inte surfa anonymt. Även fast man byter IP-nummer.
Citera
2011-05-22, 01:04
Medlem
mygans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Nix pix! Det räcker med att dubbelklicka på någons namn i listan för att öppna ett chatfönster, så öppnas en anslutning till den personen. Så fungerar Microsofts MSN-klient. Jag upptäckte detta när jag för några år sedan programmerade en chatbot.

Testa själva så får ni se.

Bara för att din chatt gjorde det betyder det inte att microsofts msn klient gör det.
Citera
2011-05-22, 13:55
Medlem
Fick den tag i min IP-adress?
För tre år sen så var det en som la till mig på msn för att försökte klura ut mitt ip-nummer. Tidigare hade jag lagt en okänd, ett år yngre tjej än mig från någon slumpmässig chatsida. Det visade sig vara tjejens mamma som började irra. Tror ni hon hade skillsen att på 10min knäcka mitt ip-nummer? Varför jag frågar är för att det var några som knäckte våran dörr med oersättligt glas ganska nära inpå och enligt källor så var det ett planerat dåd.
Senast redigerad av sconk 2011-05-22 kl. 14:20.
Citera
2011-05-22, 14:11
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sconk
Fick den tag i min IP-adress?
För tre år sen så var det en som la till mig på msn för att försökte klura ut mitt ip-nummer. Tidigare hade jag lagt en okänd, ett år yngre tjej än mig från någon slumpmässig chatsida. Det visade sig vara tjejens mamma som började irra. Tror ni hon hade skillsen att på 10min knäcka mitt ip-nummer? Varför jag frågar är för att det var några som knäckte våran dörr med oersättligt glas ganska nära inpå och enligt källor så var det ett planerat dåd.
http://whatismyipaddress.com/find-me
Citera
2011-05-22, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
http://whatismyipaddress.com/find-me
Jag antar att den fick det, men kan man spåra ens riktiga adress utan statliga medel utifrån det?
Citera
2011-05-22, 14:54
Medlem
ant's avatar
Citat:
Jag antar att den fick det, men kan man spåra ens riktiga adress utan statliga medel utifrån det?
Nej.
Citera
2011-05-22, 14:57
Medlem
Ett till bekräftande får duga som trolig källa
Citera
2011-05-22, 15:02
Medlem
salxars avatar
Citat:
???? läste du länken ens?
Citera
2011-05-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
???? läste du länken ens?
Ville bara vara säker på att det inte fanns något annat sätt som inte artikelskrivarna i länken visste något om. Man vet ju aldrig
Citera
2011-05-22, 22:50
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Om man har ett fast abonnemang ifrån Com Hem så byter man IP minst 1 gång i månaden (max 4 gånger/år)

Då operatören TRE har hand om Com Hem's mobila bredband kunder så får du ta en titt på deras hemsida för info eller ringa kundtjänsten

Om man har ett abonnemang där man har uppgivit sina uppgifter så kan man inte surfa anonymt. Även fast man byter IP-nummer.

Okej men om man då som jag har halebop (kontantkort) med surfmöjlighet så kan man ju undra om även jag får någon sorts fast ip-adress som jag surfar med månaden ut eller om jag får en ny varje gång min mobil kopplar upp sig mot en ny basstation?
Och om det nu skulle vara så, hur funkar det om man åker bil och surfar och det byts basstationer titt som tätt, borde inte uppkopplingen brytas då?
Ursäkta om detta kan tyckas vara dumma frågor men..
Citera
2011-05-23, 01:47
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Okej men om man då som jag har halebop (kontantkort) med surfmöjlighet så kan man ju undra om även jag får någon sorts fast ip-adress som jag surfar med månaden ut eller om jag får en ny varje gång min mobil kopplar upp sig mot en ny basstation?
Och om det nu skulle vara så, hur funkar det om man åker bil och surfar och det byts basstationer titt som tätt, borde inte uppkopplingen brytas då?
Ursäkta om detta kan tyckas vara dumma frågor men..

Du har säkert registerat ditt kontantkort. Därför inte anonym. Hur det är med ip-adresser och basstationer vätte fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in