Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-08, 18:47
Medlem
TheBlots avatar
Såg nu att du ville söka upp honom. Nej, är nästan omöjlig för en privat person.
Något du kan göra som kanske visar dig hans namn eller iaf användarnamn på flera sidor och ev emails är om du lyckas lura honom att installera en stealer du skickar.
Citera
2011-03-08, 18:52
Medlem
Tack!
Är väldigt oteknisk, vad är en stealer?
Är det här Freeweb gratis som det låter? Dum fråga sorry
Citera
2011-03-08, 19:00
Medlem
TheBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollie
Tack!
Är väldigt oteknisk, vad är en stealer?
Är det här Freeweb gratis som det låter? Dum fråga sorry

En stealer fångar upp sparade användarnamn, lösenord, mm.
Freeweb har gratis alternativ, då får du en subdomän.

minsida.freeweb.se exempel.
Senast redigerad av TheBlot 2011-03-08 kl. 19:02.
Citera
2011-03-08, 19:08
Medlem
Ettan^s avatar
Om du inte har några förkunskaper (vilket jag antar baserat på dina inlägg här) kommer du behöva lägga ner en hel del tid på detta. Mitt (enklare) förslag:

1. Snickra ihop en hemsida där det bara står "IP-adress loggad", svart text på vit bakgrund, centrerat med ett fint typsnitt.
2. Registrera sidan på typ freewebs.
3. Förkorta länken med tinyurl.
4. Skicka ett brev till killen som har kontot (Facebook-meddelande eller något), och skriv "Om du inte slutar skriva elaka saker om mina vänner kommer du se ut såhär när jag är klar med dig: *länk*"
5. Idioten klickar på länken, nyfiken på vad det kommer att vara för bild du länkar till.
6. Han ser texten och skiter på sig.
7. Du skriver ett nytt meddelande: "Nu har jag din IP-adress din jävla idiot. Lägg nu genast ner, annars kommer jag och några kompisar och hälsar på dig!"
8. Hoppas att han inte fattar att du bluffar.
9. ???
10. Profit!
Citera
2011-03-08, 19:18
Medlem
Tack för den snabba hjälpen!!
Personen svalde betet och har nu givit sig till känna.
Ha en fortsatt trevlig kväll
Citera
2011-03-14, 21:08
Medlem
TheDevilFreds avatar
IP-adress, kan man dela?

Hej! Om jag vill utgöra mig för att vara två olika personer i ett kommentarsfält är det lätt att se att jag skriver från samma IP-adress. Går det att påstå att man dela IP-adress med någon som bor någon annan stans eller på annat sätt komma runt detta?
Citera
2011-03-14, 21:28
Medlem
Du kan ju alltid hävda att din ISP har alla sina kunder bakom en eller ett par NAT-routrar. NAT (Network Address Translation) funkar så att flera kan dela på samma IP och routern håller koll på vilken anslutning på utsidan av routern som ska till vilken IP på insidan ISP:ns nätverk.

Det skulle innebära att alla ISP:ns kunder delar på en eller ett par IP-adresser och då skulle du, tekniskt sett, kunna ha samma IP-adress som någon annan.

Lite långsökt dock ^^. Lättare att använda en proxy eller ansluta genom Tor med en webbläsare och gå direkt till sidan med en annan webbläsare på sin dator. Då får du två olika IP-adresser.

Edit: Kanske skulle nämna att NAT är vanligast på hemma routrar då flera datorer i samma hus delar på en IP som man får från sin ISP.
Citera
2011-03-14, 21:38
Medlem
TheDevilFreds avatar
Tack för ett imponerande givande svar!
Citera
2011-03-14, 21:41
Medlem
Bengt-Gerhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
Tack för ett imponerande givande svar!
Eller så påstår du bara att du bor i ett kollektiv!
Citera
2011-03-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Gerhard
Eller så påstår du bara att du bor i ett kollektiv!

Jag funderade på det först men sannolikheten för att en i samma kollektiv/lägenhetskomplex skulle vara inne på samma sida i samma kommentarsfält samtidigt kändes inte så stor ^^
Citera
2011-03-14, 22:26
Medlem
biggnifes avatar
Eller så använder du en proxy när du postar den andra kommentaren.
Citera
2011-03-14, 23:27
Medlem
TheDevilFreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggnife
Eller så använder du en proxy när du postar den andra kommentaren.

Grejen är att jag redan postat två kommentarer med samma IP och sökte nu en bra förklaring. Det första svaret var precis vad jag behövde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in