Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-02-27, 20:02
Medlem
Spåra IP-adressen?

Undrade bara om man kan bli spårad även fast man använder en dubbelproxy?
Alltså gömmer sin IP genom en proxy för att gömma den proxyn med en ny proxy.
Citera
2011-02-27, 20:08
Medlem
cnabiss avatar
Spårad av vanliga personer, nej
Poliser etc> ganska säker på att de kan ja
Citera
2011-02-27, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cnabis
Spårad av vanliga personer, nej
Poliser etc> ganska säker på att de kan ja

Poliser är också vanliga människor.

OnT: Så vitt jag vet så bör det räcka med att använda en proxy. Men att använda proxy konstant låter osmidigt, har du testat VPN-tunnlar?
Citera
2011-02-28, 01:06
Medlem
SNUSKROLFs avatar
Googla "TOR".
Citera
2011-02-28, 16:42
Medlem
Jag ska inte använda mig av något program själv utan vill bara veta om det går, privatperson, företag eller staten spelar ingen roll.
Citera
2011-02-28, 16:45
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogsander
Jag ska inte använda mig av något program själv utan vill bara veta om det går, privatperson, företag eller staten spelar ingen roll.
Staten kontaktar proxy-ägaren>ber om loggar>ser att din IP var den som gjorde whatever>de kollar vem som hade IP'n vid tillfället>dom får fram ditt namn>du är fucked
Citera
2011-02-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Staten kontaktar proxy-ägaren>ber om loggar>ser att din IP var den som gjorde whatever>de kollar vem som hade IP'n vid tillfället>dom får fram ditt namn>du är fucked

Observera att du måste ha gjort något större än lite sql injection på en random sida då för att staten ska bry sig.
Citera
2011-02-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krawlezt
Observera att du måste ha gjort något större än lite sql injection på en random sida då för att staten ska bry sig.

Hade några vänner som köpte spel från Blizzard med hjälp av det här på något vis, därför jag är lite nyfiken. Inte för att jag ska göra det själv, men de säger att de inte kommer åka fast för att Blizzard inte får spåra deras IP för att det är olagligt, dock är det väl lika olagligt att köpa spel för 40000? Hehe
Citera
2011-02-28, 23:07
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Hade några vänner som köpte spel från Blizzard med hjälp av det här på något vis, därför jag är lite nyfiken. Inte för att jag ska göra det själv, men de säger att de inte kommer åka fast för att Blizzard inte får spåra deras IP för att det är olagligt, dock är det väl lika olagligt att köpa spel för 40000? Hehe
Olagligt att spåra en IP? Säg det till Ipred.
Citera
2011-02-28, 23:20
Medlem
Jag har för mig att det är olagligt att spåra någons IP bara sådär. ska det göras så ska det vara igenom polisen. det har något med nån person lag. det är i princip samma sak (enligt lagen) att fiffla med ip adresser som personnummer. lite samma skit.

men saken är att har du tillexempel en proxy som pekar mot ryssland. misstänker polisen någt etc. så ska dom spåra dig och hamnar nån random ställe i ryssland. och då måste dom "ringa" eller vafan dom gör. aif på något sätt ringa till polisen i ryssland. för att få tillåtelse osv. och ryska polisen kommer skratta åt dom svenska eftersom dom har så himla mkt större problem med typ massa mord, alkohol, droger, maffia, osv osv. så det kommer aldrig bli något av det. <--- enligt min lärare i nätverk och datorkommunikation.
Citera
2011-03-01, 11:39
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semiretarded
Jag har för mig att det är olagligt att spåra någons IP bara sådär. ska det göras så ska det vara igenom polisen. det har något med nån person lag. det är i princip samma sak (enligt lagen) att fiffla med ip adresser som personnummer. lite samma skit.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ipred-lagen

Lagen tillåter upphovsmannen eller dennes rättighetsinnehavare att begära informationsföreläggande enligt 7:53 c eller intrångsundersökning enligt 7:56 a § upphovsrättslagen.[8][9] Rättsinnehavare, inkluderar licenstagare som genom avtalet har förvärvat en ensamrätt. Branschorganisation kan ha sådan rätt antingen som licenstagare eller som ombud.[10]
Härigenom kan rättighetsinnehavare vid domstol begära beslut på att internetoperatörerna ska lämna ut uppgifter om IP-adresser och vilket internetabonnemang som IP-adressen tillhör.
Citera
2011-03-01, 17:42
Medlem
rawr-s avatar
Citat:

Blizzard/activision är fanme det sista spelföretaget jag skulle lura då det ända dem lägger ner tid på nuförtiden är att komma på listiga sätt få in pengar.

T ex genom att stämma folk. De har lyckats stämma en hel del personer för copyright infringement och diverse liknande på äckligt stora belopp förut, så om någon stulit 40 tusen från blizzard, vilket kan klassas som grov stöld, så är jag ganska säker på att de kommer sätta igång en undersökning för att kunna claima 20 miljoner eller något i skadestånd, vilket i sin tur skulle betala deras all-star advocate retainer team räkning.

Och ja, de har stämt folk utanför USA såvitt jag kan komma ihåg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in