Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-11-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swille
FY FAN vilka svin polisen är, har gett dom uppgifter om adressen där telefonen är, samt ip nummer där telefonen alltså sol klara uppgifter om vart min stackars telefon är, så beslutar dom att lägga ner fallet, men allvarligt talat, dom har bevis på vart den är exakt och dom är inte villiga på att hjälpa till, vad ska man göra .. Fick en signal från telefonen för 2 dagar sen, på samma ställe

Alltså, det här är en form av rikedomsöverföring till de mer behövande i samhället. Allra bäst är det om den går från svenska/vita ungdomar till invandrarungdomar.

Överföringen har lyckats! Varför skall de hjälpa dig.
Citera
2010-11-11, 10:37
Medlem
Det är ganska sjukt.

Var med om liknande, blev blåst på en dator över via blocket 8000kr. Fick fram personens förnamn och efternamn, skickade in samtal och sms loggar. Överföringen av pengar och så vidare.

Polisen sa: Vi har skickat ut ett brev till personen och vill att han kommer in på förhör!! Såklart gjorde han inte det. Polisen visste om att personen i fråga hade blåst vad jag vet minst 5 personer till, uppskattat värde av 70.000 kr... Det lades ner, för de hade inte tid att åka och hämta honom. För övrigt så använde personen sitt eget konto på en svensk bank.

Det är nog tyvärr så att du måste söka upp honom själv och konfrontera honom, gärna med alla dina kompisar.
Citera
2010-11-11, 10:45
Bannlyst
Problem: Snodd iphone i Gtbg-området med känt ip-nummer och ovillig polis.

Förslag: Kontakta en hacker här på FB, och be denna att skicka anonymt mail till polisen med det ip som du har fått fram, vi vet ju sen tidigare vad polisen gör vid vissa meddelanden, speciellt i Gtbg-området, sen kan du läsa om stormningen i press och här på fb och då få reda på vem det var
Citera
2010-11-11, 10:56
Medlem
u_n_mes avatar
Tycker det är helt löjligt vad polisen gör när de ändå har info för att ta personen.

För ett par år sedan så såg jag på efterlyst att de sökte efter folk som kunde ge info om några som drogade och rånade folk i Stockholm Det var sk. Svarttaxichaffisar som hittade folk inne på krogar som de drogade och hjälpte ut till bilen sen. Exakt detta hände mig och jag blev av med plånbok,mobil och till och med mina skor för att de var nyköpta och jag hade mina gamla i min ryggsäck. Polisanmälde det och ringde till efterlyst efter som de som snott min mobil ringt till utlandet på den så då borde man kolla upp med lite väl valda ord vem dom har gjort de samtalen om man provar ringa dem. Detta tyckte det inte var värt så det blev inget med det.

Sen var det min bror som på något sätt blev "skimmad". Någon handlade iaf på hans kort på netonnet och beställde saker.. till en adress... detta blev ju polisanmält och han fick tillbaka sina pengar men trots ip och adress blev det ingen åtgärd av polisen..

Samma förundran har jag för den ökande mängden av blåsningar på blocket och dyligt.. de har IP och kontonummer till de som får pengarna men sen händer inget.. man hör att någon har åkt fast för detta lite då och då men då handlar det om 100-tals brott..

Polisen i Sverige är ta mig fan den sämsta man kan tänka sig och prioriteringen är upp åt väggarna.. Detta skulle vara så simpla fall som kan lösas på löpande band men nej det är viktigare att sätta fast cyklister som bryter mot lagen och stå och se myndig ut bredvid en fotbollsarena när kandidater till darwinawards försöker snygga till den svenska genpolen.
Citera
2010-11-11, 12:04
Medlem
SevenDayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Tycker det är helt löjligt vad polisen gör när de ändå har info för att ta personen.

För ett par år sedan så såg jag på efterlyst att de sökte efter folk som kunde ge info om några som drogade och rånade folk i Stockholm Det var sk. Svarttaxichaffisar som hittade folk inne på krogar som de drogade och hjälpte ut till bilen sen. Exakt detta hände mig och jag blev av med plånbok,mobil och till och med mina skor för att de var nyköpta och jag hade mina gamla i min ryggsäck. Polisanmälde det och ringde till efterlyst efter som de som snott min mobil ringt till utlandet på den så då borde man kolla upp med lite väl valda ord vem dom har gjort de samtalen om man provar ringa dem. Detta tyckte det inte var värt så det blev inget med det.

Sen var det min bror som på något sätt blev "skimmad". Någon handlade iaf på hans kort på netonnet och beställde saker.. till en adress... detta blev ju polisanmält och han fick tillbaka sina pengar men trots ip och adress blev det ingen åtgärd av polisen..

Samma förundran har jag för den ökande mängden av blåsningar på blocket och dyligt.. de har IP och kontonummer till de som får pengarna men sen händer inget.. man hör att någon har åkt fast för detta lite då och då men då handlar det om 100-tals brott..

Polisen i Sverige är ta mig fan den sämsta man kan tänka sig och prioriteringen är upp åt väggarna.. Detta skulle vara så simpla fall som kan lösas på löpande band men nej det är viktigare att sätta fast cyklister som bryter mot lagen och stå och se myndig ut bredvid en fotbollsarena när kandidater till darwinawards försöker snygga till den svenska genpolen.
Ja, svenska polisen kan man ibland tro är ett skämt. Har själv haft några inbrott hemma då jag i princip har varit säker på vilka som ligger bakom, men fick ingen hjälp från polisen.
Citera
2010-11-11, 12:36
Medlem
Pungen-s avatar
Min bil blev stulen en gång och jag blev erbjuden av tjuvarna att köpa tillbaka den.
Fick tid och plats, vidarbefodrade infon till polisen som i sin tur sa att dom inte kunde hjälpa mig.

Polisen har för lite befogenheter och för lite resurser.
1. Legalisera cannabis så polisen får tid att jobba med riktiga brott.
2. Rösta på SD som vill ha fler polisresurser.
Citera
2010-11-11, 13:41
Medlem
niXys avatar
Kan du inte gå dit och ringa på och fråga om du får låna hans iPhone en stund, säger han nej så säger du "men kan jag få tillbaka min iPhone då?" han skulle nog bli förvånad
Citera
2010-11-11, 14:06
Medlem
omgwtfcreampies avatar
Citat:
FY FAN vilka svin polisen är, har gett dom uppgifter om adressen där telefonen är, samt ip nummer där telefonen alltså sol klara uppgifter om vart min stackars telefon är, så beslutar dom att lägga ner fallet, men allvarligt talat, dom har bevis på vart den är exakt och dom är inte villiga på att hjälpa till, vad ska man göra .. Fick en signal från telefonen för 2 dagar sen, på samma ställe

vad hade du väntat dig kompis? Det enda dagens poliser är bra på är att plocka folk för fortkörning och hälla ut ungdomars sprit.

Du vet ju vart han bor, åk dit med några polare och skräm upp snorunge ordentligt eller banka skiten ur han? Lycka till!
Citera
2010-11-11, 14:30
Medlem
flavourkids avatar
Gå dit med ett par polare, ta med baseballträ.
Citera
2010-11-11, 15:29
Medlem
LWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flavourkid
Gå dit med ett par polare, ta med baseballträ.

Alltså om jag har fattat detta rätt så har han bara 'området' där tjuven bor.. Chansen att han tar fel är ganska stor.
Så försök fastställa vem det är först iaf.. Gör som någon annan redan har sagt åk dit och spana lite så du vet vem det är innan du agerar.
Citera
2010-11-11, 16:16
Medlem
Citat:

polisen suger häst kuk.

Jag var tappade mitt kort och då köpte dom grejer för typ 4k.

jag hade person nummer, namn, adress, Video film honnom.

"I brist på spanings resultat lägger vi ner detta fall"

farsan ringde till polisen och fråga vad fan dom håller på med, och att han kunde ha honnom inne på polis stationen innom 30 minuter.
då blev dom arga på han
Citera
2010-11-11, 17:27
Medlem
Callmebabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacfreak
polisen suger häst kuk.

Jag var tappade mitt kort och då köpte dom grejer för typ 4k.

jag hade person nummer, namn, adress, Video film honnom.

"I brist på spanings resultat lägger vi ner detta fall"

farsan ringde till polisen och fråga vad fan dom håller på med, och att han kunde ha honnom inne på polis stationen innom 30 minuter.
då blev dom arga på han

Polisen gillar att jaga moppar så är det bara.
Svenska Poliserna är helt sjuka jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in