Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-10, 00:44
Medlem
ThePopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Nej, det kan du inte.
hur ska jag göra då? hacka facebooken eller gå til polisen
Citera
2010-06-10, 00:48
Medlem
Jadu, blocka han bara då? Eller lägg inte till han som vän.

Ifall hans facebook ej var fake så hade du kunnat försöka hitta hans vänner/föräldrar/syskon och gå den vägen för att hitta ett namn till han eller hans föräldrar och sedan kolla hitta.se eller liknande.

Men då den är fake så lär det inte finnas så mycket att göra, försöka hacka den kan du ju göra men lär ju inte hjälpa så mycket om den ändå är fake. Sen så har polisen viktigare saker för sig, du bör nog kontaka facebook eller rapportera användaren bara.
Citera
2010-06-10, 00:55
Medlem
ThePopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ei2
Jadu, blocka han bara då? Eller lägg inte till han som vän.

Ifall hans facebook ej var fake så hade du kunnat försöka hitta hans vänner/föräldrar/syskon och gå den vägen för att hitta ett namn till han eller hans föräldrar och sedan kolla hitta.se eller liknande.

Men då den är fake så lär det inte finnas så mycket att göra, försöka hacka den kan du ju göra men lär ju inte hjälpa så mycket om den ändå är fake. Sen så har polisen viktigare saker för sig, du bör nog kontaka facebook eller rapportera användaren bara.
har försökt med alla sätt.. så de blir ju att rapportera användaren bara.. men jävlar vad jag vill få tag i den personen asså..
Citera
2010-06-10, 00:57
Medlem
Trodde man inte tog åt sig så mycket om folk som kommenterar igenom ett fejkkonto.
Ska väl finnas en blocknings funktion inbyggt i Facebook om jag inte minns helt fel.
Citera
2010-06-10, 12:35
Medlem
superpandans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePopcorn
tja tja..

jag har en person som jag stör mig på som komenterar åh skit igenom en fejk facebook.
och då vill jag få tag i personen men hur? om jag får tag i ip adressen kan jag spåra han/hon då?

Snabbt svar tack

Här står det utförliga uppgifter om hur du gör: http://tinyurl.com/342frtk
Citera
2010-06-10, 12:55
Bannlyst
Ända du kan gör är väll att hitta staden eller staden där h*n får sitt internet ifrån.
Har du sedan insider kontakter... Högst icke troligt så kan du säkert få reda på var personen bor, annars är det bara stad/en som gäller.
Citera
2010-06-14, 23:42
Medlem
lägg ut IP Addressen så kan ja se vad jag hittar har hittat langitude o latitude på en annan ip address där ja sedan hittat vilken address han bor på
Citera
2010-06-15, 02:47
Medlem
Denzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvardetsomkastade
lägg ut IP Addressen så kan ja se vad jag hittar har hittat langitude o latitude på en annan ip address där ja sedan hittat vilken address han bor på

Hur hade du ens tänkt få reda på vilken adress personen bor på om du inte har tillgång till ISP'n?
Citera
2010-06-15, 18:55
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemvardetsomkastade

Du kommer hitta precis lika mycket eller lite som alla andra...
Citera
2010-07-22, 23:46
Medlem
Skulle gärna vilja vet mer om det angående iphone och att bilderna sparar områdes information, skulle man och hur kunna stänga av detta?

/A2563R
Citera
2010-07-23, 02:19
Medlem
Guesswhoiams avatar
Men vafan, tråden är förfan gammal!
Citera
2010-07-23, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Men vafan, tråden är förfan gammal!

Japp, inte jag som dumpade den dock. Nu när den endå vart dumpad kände jag att jag lika gärna kunde ställa min fråga.

/A2563R
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in