Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-08, 17:06
  #13
Avstängd
Fullriggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SizoR
Precis.

Spelkort är ju alltid säkrast och ganska fiffigt på många sett.

Kan ärligt säga att om jag jobbade hos ett ATG ombud och du klev in med en vinst på 2 miljoner så skulle jag säga att du inte vann.
Fy vad kusligt
Citera
2010-09-08, 17:07
  #14
Avstängd
Fullriggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchbitch
Fast ombudet kan inte se summan på vinster högre än 10 000.. Då står det bara kontakta ATG eller Tipstjänst. Så det kan ju lika gärna vara 10 001 kr, och det skitar man väl inte ner sig för...
Jaha, tack för det värdefulla infot.
Citera
2010-09-08, 17:10
  #15
Avstängd
Fullriggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffar
Står på skärmen som är riktad mot kunden "Bankvinst". Om du däremot vänder bort din blick från kundskärmen får du skylla dig själv.
Kassabiträdet lär ju ha skärmen riktad mot sig, inte sant?
Citera
2010-09-08, 17:11
  #16
Avstängd
Fullriggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Liknande: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3073800

Vann 50.000:-, fick 4.000:-

Det finns fler fall, men jag hittar ingen info. Det är klart att det finns sluga as bakom kassan som ser sin chans att roffa åt sig en vinst, om vinnaren inte är uppmärksam.
Nu är jag lite fördomsfull och svarar "särskilt om det är en invandrare"
Citera
2010-09-08, 17:14
  #17
Medlem
GrovBenstommes avatar
Spela på nätet? Och ATG = hästar, svenskaspel= turspel och skicklighetsspel
Citera
2010-09-08, 17:21
  #18
Avstängd
Fullriggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Spela på nätet? Och ATG = hästar, svenskaspel= turspel och skicklighetsspel
Jag försökte men tryckte fel lösenord till Verified by Vista 3 gånger så att det spärrades
Citera
2010-09-08, 18:23
  #19
Medlem
Alla ombud hos svenska spel som jag har besökt har en skärm riktad åt kundens håll. Nu är dte svårt att veta dock när du hävdar att du ska spela lotto hos atg
Citera
2010-09-09, 16:00
  #20
Avstängd
Fullriggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joppe_101
Alla ombud hos svenska spel som jag har besökt har en skärm riktad åt kundens håll. Nu är dte svårt att veta dock när du hävdar att du ska spela lotto hos atg
Nej jag köpte en Harry Boy för 300. Jag tog bara lotto som ett exempel.
Citera
2010-09-16, 16:57
  #21
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullriggaren
Kassabiträdet lär ju ha skärmen riktad mot sig, inte sant?

Finns alltid en kundskärm som kunden ska kunna se. Finns de inte /Fungerar inte, kontakta ATG och anmäl ombudet. Dessutom kan du alltid be att få tillbaka bongen efter den är kollad. Det skrivs ut på bongen vad vinsten är. Det kommer även ett kvitto om de är någon vinst, är de 0:- så skrivs 0.0KR på bongen av maskinen.

Så det är inte så svårt att veta om man vunnit bara man tar tillbaka bongen.
Citera
2010-09-16, 17:44
  #22
Medlem
Hypnososs avatar
Läste på aftonbladet förut om någon gammal pensionär som hade vunnit någon miljon-summa på joker eller lotto, något typiskt pensionär-spel var det i alla fall. Killen bakom disken hade påstått att det inte varit någon vinst när pensionären frågat(pensionären hade inte kontrollerat själv) och sen flytt landet. Men han åkte fast till slut... kommer inte ihåg hur.
Citera
  • 1
  • 2
atg

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback