• 1
  • 2
2010-09-07, 23:28
Medlem
gothmoogs avatar
Nån som läser/har läst grimm fairy tales/return to wonderland/tales of wonderland/escape wonderland/beyond wonderland och andra liknande serier från Zenescope Entertainment+

Vad tycker ni egentligen? Vilka serier är bättre än andra?
Rekommenderar ni det ni har läst?
Är det väldigt porrigt/blodigt? Vill inte ha för mycket av det. går väl bra i små mängder, men inte om det är bröst och sex samt avhuggna huvuden och liknande på varje sida..
Åsikter i övrigt kring dessa serier?
Är grymt nyfiken!
Citera
2010-09-08, 00:35
Medlem
Snusets avatar
Jag har läst ett tjugotal nummer av Grimm Fairytales och jag är något kluven. Hade lite svårt att få översikt över allt som hände, men det kanske ger sig?

Annars var den helt ok, såvitt jag kan minnas. Lite skiftande i kvalité, från dyngsega nummer till riktigt vassa, men det var rätt långt mellan de minnesvärda historierna.

Jag kommer faktiskt inte ihåg att jag reagerade över överdrivet bröstflashande. Våldsnivån, tja, det bygger ju på Grimms sagor så en del var det men absolut inte tillräckligt.

Vette fan om det är någonting att rekommendera när det finns så oerhört mycket bättre serier därute. Läs Fables istället, det är riktigt BRA serie men också med sagotema.
Citera
2010-09-08, 15:01
Medlem
gothmoogs avatar
Minns du vilka nummer/titlar det var du tycke om mer än andra?
Jag funderar på att börja med wonderland-serierna istället.

Jo har funderat på fables också! Blir väl det nån gång också!
Citera
2010-09-08, 15:58
Medlem
Snusets avatar
På rak arm är det enda jag kommer ihåg "Råttfångaren" som var synnerligen obehaglig.
Citera
2010-09-08, 16:04
Medlem
Snusets avatar
Wonderland har jag inte stiftat bekantskap med ännu, men jag ser att de ligger här på hårddisken så det kanske blir ett kik under kvällen. Har jag läst resten kan jag lika gärna plöja igenom dessa också.
Citera
2010-09-08, 16:06
Medlem
gothmoogs avatar
Jo! har läst bra saker om den.
Finns även i Tradepaper där det finns fler serier med honom tror jag. ''The Piper''.
Den ska jag definitivt kolla upp!
Citera
2010-09-08, 16:08
Medlem
obin_gams avatar
En bra psykadelisk skräckupplevelse i galenskapens tecken, kan man väll beskriva Grimm FairyTales som :P
Tröttnade dock efter några arc då det såg ut som att storyn bara skulle gå i cirklar hela tiden och inte komma nån vart liksom
Citera
2010-09-08, 16:31
Medlem
gothmoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
En bra psykadelisk skräckupplevelse i galenskapens tecken, kan man väll beskriva Grimm FairyTales som :P
Tröttnade dock efter några arc då det såg ut som att storyn bara skulle gå i cirklar hela tiden och inte komma nån vart liksom

Många upprepningar eller?
Citera
2010-09-08, 16:38
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothmoog
Många upprepningar eller?
Typ. Hade dom kortat ner storyn i kanske två trades max så hade det funkat betydligt bättre. Galenskap skall helst ges i små korta men intesiva doser, inte i långa eposar.

EDIT: Sorry, det är Wonderland-serien jag pratar om alltså (det var länge sen jag läste dom hehe). Grimm Fairytales är väll själva antologi-tidningen medans Wonderland-tidningarna är 1 enda lång story.
Senast redigerad av obin_gam 2010-09-08 kl. 16:52.
Citera
2010-09-08, 20:20
Medlem
gothmoogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Typ. Hade dom kortat ner storyn i kanske två trades max så hade det funkat betydligt bättre. Galenskap skall helst ges i små korta men intesiva doser, inte i långa eposar.

EDIT: Sorry, det är Wonderland-serien jag pratar om alltså (det var länge sen jag läste dom hehe). Grimm Fairytales är väll själva antologi-tidningen medans Wonderland-tidningarna är 1 enda lång story.

Ah! Hehe..
Jag vill verkligen testa Wonderland-serien.. Köper iaf första delen så får vi se vad jag tycker.
På en skala hur blodigt och porrigt är det? Pallar inte med för mycket sånt nämligen.
Jag är ökänd pga mina udda frågor.. Irl alltså
Och två till frågor, är den välskriven? Alltså typ rolig att läsa. Samt är den fint tecknad?

Har nån läst ''The piper''?
Det är ju Grimm Fairy Tales issue 12, plus en miniserie på 4 nummer i den TPn.
Citera
2010-09-08, 20:41
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Har nån läst ''The piper''?
Det är ju Grimm Fairy Tales issue 12, plus en miniserie på 4 nummer i den TPn.

Jo, jag har läst den, och det var bland de bättre av avsnitten. Kommer dock inte ihåg sådär jättemycket då den faktiskt drunknar litegrann i serieträsket som jag plöjt igenom de senaste åren. Det är felet med hela serien, den blir aldrig mer än halvbra trots en kul utgångspunkt.
Citera
2010-09-12, 01:32
Medlem
gothmoogs avatar
Kan ni försöka förklara på vilken nivå ''porrigheten'' ligger i dessa serier på ett ungefär=
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in