2022-06-25, 15:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NymbleMan1
Hur fungerar det? Visar du ditt kort i receptionen s fr du uppgradering eller mste man boka genom AMEX?

Man charmar receptionisten. Hur enkelt som helst. / Mullret
Citera
2022-06-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Well, haft kortet i mnga r. Och blir alltid uppgraderad i mn av plats. Sedan r rsavgiften vl en 1600:-/r.

Men har du ett oknt kort frn en bensinmack gr det smre.
Gr du verkligen fram och visar ditt kort fr att f uppgradering p hyrbil/hotell?
Fr det frsta mste du skaffa ett av amexs lifestylekort ssom platinum och sedan registera dig som guld och andra niver p deras sammarbetspartner ssom avis/hertz/sixt samt hotellkedjorna, men ven detta garanterar inte att du fr uppgradering frutom p hotell med hilton d guld r ganska hgt. Flygbolag kan du fetglmma med platinum s du kommer inte f ngot med guld heller. Sedan kan du boka med platinum p separat sida fr att kunna f en uppgradering p ex. Grand hotel.
Citera
2022-06-25, 21:13
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Gr du verkligen fram och visar ditt kort fr att f uppgradering p hyrbil/hotell?
Fr det frsta mste du skaffa ett av amexs lifestylekort ssom platinum och sedan registera dig som guld och andra niver p deras sammarbetspartner ssom avis/hertz/sixt samt hotellkedjorna, men ven detta garanterar inte att du fr uppgradering frutom p hotell med hilton d guld r ganska hgt. Flygbolag kan du fetglmma med platinum s du kommer inte f ngot med guld heller. Sedan kan du boka med platinum p separat sida fr att kunna f en uppgradering p ex. Grand hotel.

Well, jag har Guld Amex och det fungerar fr mig till uppgraderingar.

Regelverket kan man runda rtt ltt om man r lite vaken.

Du r kanske inte resvan?
Citera
2022-06-25, 22:03
Medlem
Citat:
Well, jag har Guld Amex och det fungerar fr mig till uppgraderingar.

Regelverket kan man runda rtt ltt om man r lite vaken.

Du r kanske inte resvan?
Troligtvis mer resvan n dig d jag inte behver be om uppgraderingar. Get your money up not your funny up.
Citera
2022-06-25, 22:07
Medlem
Citat:
Hur fungerar det? Visar du ditt kort i receptionen s fr du uppgradering eller mste man boka genom AMEX?
Lyssna inte p denhr lallaren, uppgradering r inget du kan frvnta dig att f bara fr att du har ett visst kort. Se det som en bonus och boka i frsta hand det du vill ha. Att f status fr att du anvnder ett amex gold r inte ens ngot som amex marknadsfr.
Citera
2022-06-26, 15:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Lyssna inte p denhr lallaren, uppgradering r inget du kan frvnta dig att f bara fr att du har ett visst kort. Se det som en bonus och boka i frsta hand det du vill ha. Att f status fr att du anvnder ett amex gold r inte ens ngot som amex marknadsfr.

Du har fattat. Men hotell, flygbolag och andra fretag vill vara smidiga och fixar till lite guldkant. Man fixar sdant med personen vid incheckningen.
Citera
2022-06-28, 16:43
Medlem
En frga om amex.
Om man r p en resa o kpt grejer t andra typ familj, kan de via deras bankkonto betala in sin del p amex fakturan?
Det bryter ej mot ngot?
Citera
2022-06-29, 01:27
Medlem
Citat:
Du har fattat. Men hotell, flygbolag och andra fretag vill vara smidiga och fixar till lite guldkant. Man fixar sdant med personen vid incheckningen.

Har svrt att tro att du fr uppgradering p till exempel Four Seasons eller Peninsula om du hvar fram ditt guldkort. De skulle nog inte rra en min men eftert skulle de skratta ihjl sig i fikarummet med kollegorna.

Om du dremot bokat dessa hotell via resekonciergen p Amex platinum eller fr den delen via amex hemsida med ditt platinumkort s fr du ju faktiskt en uppgradering. Utan att du behver be om det.

Dessutom fr du sen utcheckning (kl 16 i allmnhet medans pbeln tvingas borsta tnderna fort som fan fr att hinna ut innan klockan 11 p morgonen), hotellkredit p 200 dollar att anvnda i baren etc, frukost fr tv gratis dagligen osv. Ofta ven ett litet vlkomstbrev frn hotelldirektren och ett par glas champagne som vntar p rummet nr du checkar in.

Som sagt. Vi som vet vet. Mnga lever ett helt liv utan att f uppleva lite guldkant p tillvaron. Men djur frtjnar s klart att leva som djur.
Citera
2022-06-29, 04:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Har svrt att tro att du fr uppgradering p till exempel Four Seasons eller Peninsula om du hvar fram ditt guldkort. De skulle nog inte rra en min men eftert skulle de skratta ihjl sig i fikarummet med kollegorna.

Om du dremot bokat dessa hotell via resekonciergen p Amex platinum eller fr den delen via amex hemsida med ditt platinumkort s fr du ju faktiskt en uppgradering. Utan att du behver be om det.

Dessutom fr du sen utcheckning (kl 16 i allmnhet medans pbeln tvingas borsta tnderna fort som fan fr att hinna ut innan klockan 11 p morgonen), hotellkredit p 200 dollar att anvnda i baren etc, frukost fr tv gratis dagligen osv. Ofta ven ett litet vlkomstbrev frn hotelldirektren och ett par glas champagne som vntar p rummet nr du checkar in.

Som sagt. Vi som vet vet. Mnga lever ett helt liv utan att f uppleva lite guldkant p tillvaron. Men djur frtjnar s klart att leva som djur.

Finns ju ingen anledning bo p skitdyra hotell, mer n kunna flasha p Facebook. Och en sng r en sng, sover lika bra p ett vettigt hotell med bra standard som ett som kostar mngdubbelt. Egentligen sover jag nog bttre d man har frsttt att flrd och extrem lyx r ngot som attraherar lttpverkade individer.
Det ligger ju i hotelloperatrernas eget intresse att boosta sin egen produkt.

S, nej. Betala fr sen utcheckning betyder inget. Vlkomstbrev och champagne? Vem blir imponerad av sdant? Sen utcheckning, vem spenderar sin dag p ett hotellrum i ondan?
Citera
2022-06-30, 20:01
Medlem
Citat:
Finns ju ingen anledning bo p skitdyra hotell, mer n kunna flasha p Facebook. Och en sng r en sng, sover lika bra p ett vettigt hotell med bra standard som ett som kostar mngdubbelt. Egentligen sover jag nog bttre d man har frsttt att flrd och extrem lyx r ngot som attraherar lttpverkade individer.
Det ligger ju i hotelloperatrernas eget intresse att boosta sin egen produkt.

S, nej. Betala fr sen utcheckning betyder inget. Vlkomstbrev och champagne? Vem blir imponerad av sdant? Sen utcheckning, vem spenderar sin dag p ett hotellrum i ondan?

Om du r s ointresserad av ren lyx, varfr ens be om en uppgradering? Suiter och snt r bara fr lttpverkade individer, en sng r en sng.
Citera
2022-06-30, 20:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Om du r s ointresserad av ren lyx, varfr ens be om en uppgradering? Suiter och snt r bara fr lttpverkade individer, en sng r en sng.

Njae, en uppgradering frn standard rum till minisuite innebr en bredare sng. Vilket jag uppskattar. I vrigt s spelar det mindre roll med en chokladbit p kudden. Eller om det innebr ngot annat trams.

Dremot s uppskattar jag att receptionisten hlsar mig med korrekt namn nr jag bor p stamhotellet i London. Hur de nu kan komma ihg det, fr mig obegripligt.
Citera
2022-07-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
En del tattare hr som dissar AMEX mrker jag. Om man har god ekonomi och r en livsnjutare s r det AMEX Platinum som gller. Fr riktiga storfrsare r det Centurion s klart.

Bokade nyss ett femstjrnigt hotell med Amex platinum fr en uppkommande semester om ett par veckor. Bokade ett executive room p 90 kvm med vattenutsikt, men det kommer frmodligen bli som vanligt att jag blir uppgraderad tack vare platinumkortet. Nsta steg r i s fall en svit. Dessutom gratis frukost, sen checkout vid 4, ofta ett litet vlkomstbrev frn hotelldirektren och en flaska vin, 200 dollar kredit att anvnda p spat eller i baren osv.

Bara tattare som inte frsttt det hr med att stta lite krydda p tillvaron. Men ni tillhr nog helt enkelt inte AMEX mlgrupp. tminstone inte platinum.

Ja vad ska man sga?? Checkade just in p hotellet ifrga. Blev uppgraderad till en riverview svit p 1100 square foot. Ordinarie pris knappt $1100 per natt. S bara dr tjnar jag in 4000 spnn per natt d. Och dessutom slipper man sldder. De som har vanliga rum fr nmligen nja sig med vningar lngre ner i skyskrapan. Fattiglappar gre sig ej besvr p vning 27.

Tv badrum, stort vardagsrum med teve och eldstad. Fantastisk utsikt bde ver en flod som gr mitt genom staden och vattnet utanfr. Enda nackdelen r vl att mitt emot, p andra sidan floden ligger en knd takterrass dr turister kar i en timme fr att kunna ka upp och dricka en drink. De fr stanna i en timme har jag fr mig sedan r det nsta mans tur att f ett smakprov p det goda livet. S jag tvingas tyvrr se dessa djur st och trngas ngra vningar nedanfr p andra sidan vattnet nr jag sitter hr i soffan och smuttar p ett glas rtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in