2010-10-02, 21:36
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GringoBerra
Män blir alltid prövade och kommer förr eller senare till ett läge då mannen måste visa sin dominans. Kvinnorna som söker beskydd vill bli dominerade eftersom det är upp till mannen att visa att han har ett högre värde än henne.

När skall du fatta idioten, att det är skillnad mellan att dominera och att förtycka?
Och nej en man som dominerar och beskyddar är en man som också vet att han är kvinnas kompliment, och inte som du sitter och ljuger ihop om att det handlar om; att mannen skall bevisa sig "ha högre värde än kvinnan"..

Citat:
Hur kan jag ha fel när det fungerar i verkligheten?

Nej verkligheten funkar inte på det sättet bara för att du säger att den gör det och att du vill att den skall göra det. Tyvärr du får acceptera att världen aldrig kommer att kretsa kring dig och ditt ego och dina tolkningar av att dominant är samma sak som att ha mer värde än den undergivna och att man förtycker någon annan människa.

Du är inte "alla andra" och "alla andra" ser inte omvärlden med GrinoBerras glassögon och GgringoBerras hemsnickrade innebörder av olika ord.

Citat:
Anledningen till att jag är singel beror på att jag hellre dricker mjölken gratis istället för att köpa kossan.

Anledningen att du är singel är att du aldrig kommer att kunna bevisa dig ha "högre värde" än kvinnorna.
Inte för att du får en chans till att dricka mjölk gratis..
Senast redigerad av Empress 2010-10-02 kl. 21:42.
Citera
2010-10-02, 21:39
Medlem
Till MissF

"För mig har det alltid varit uppenbart att män som förtrycker kvinnor på ett eller annat sätt är svaga män som måste förstora sig själva genom att trycka ner......
Jag tror att män i allmänhet är mer sköra än kvinnor men att de stänger det inom sig mera.Kvinnor pratar mer öppet om saker med sina vänninor och bearbetar saker längre.
Varför kvinnor dras till machomän har väl att göra med att de tror sig behövas omhändertas.Men om de nu vill de så tror jag att d....... en bra bit på vägen"

Ja det ligger något i det du skriver, det finns indikationer på att män mår sämre vid uppbrott och liknande situationer. Män klarar ensamhet eller singelliv sämre och makans död osv sämre.
Vi lever inte lika länge och vi begår oftare självmord, en hel del destruktivitet har vi monopol på.
Så på ett sätt är vi nog skörare.
Men sammantaget med styrkor inräknade så vill jag hävda att vi är exakt balanserade män och kvinnor, inte två slumpvis utvalda men generellt så.

Problemet med obalans uppstår nog då man använder sina förmågor själviskt, vem vågar vara den som älskar mest vem vågar vara den som satsar mest osv det är nog lätt att hålla tillbaka sina gåvor och förtroenden. Misstänksamheten hämmar kärleken som egentligen är den olja som får ojämnheterna att passera mjukt. Så länge kemin är på topp överslätas problemen, man förlåter och uppoffrar sig villigt.

Man ser hur dåliga motiv läggs i varandras agerande, verkliga eller tänkta handlingar, det är denna misstänksamhet vars ursprung jag försöker spåra som skapar problem.
Kanske de dåliga själviska motiven man tillskriver varandra är en produkt av en stigande nöd, ett slags uppgivenhet vad vet jag.
Kanske man tror att livet skall innehålla en oändlig ström av valmöjligheter och att inte välja är ett sätt att kunna välja bättre.
Kanske man tror att om man håller fast vid en människa så går man miste om en annan eller flera.

Hursomhelst är det meningslöst att förneka att vi behöver varandra för att vi skall må bra, pengar, prylar, status vad är det värt om man inte känner sig älskad och uppskattad av någon.

För att inte bidraga till förbittringen vill jag härmed deklarera min uppriktiga kärlek till kvinnorna på jorden, så torftigt så fattigt så tomt det skulle vara utan er.
Vem skulle motivera mig vem skulle fascinera mig vem skulle skänka mina ögon ljuvliga syner vem skulle göra allt mitt arbete meningsfyllt,,, om det inte fanns kvinnor.

Vh Kawazuki
Citera
2010-10-02, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Så du anser att du har hög social status?Är det ditt yrke eller?För det är ju definitivt inte din sociala förmåga i allmänhet.Vad är en standardbehandling?Skulle vara intressant att veta vad det är du gör som får kvinnorna att ramla som käglor för dig?

Är framgångsrik och egenföretagare.

Jaså? Vad är det som är fel på min sociala förmåga?

En standardbehandling består i att fjäska och smöra. Jag gör inget av detta såvida inte situationen kräver det av mig.
Citera
2010-10-02, 21:49
Avslutad
Citat:
Är framgångsrik och egenföretagare.

Jaså? Vad är det som är fel på min sociala förmåga?

En standardbehandling består i att fjäska och smöra. Jag gör inget av detta såvida inte situationen kräver det av mig.
Ja och ändå sitter du här fortfarande fast kl.är snart 22
Ja fjäska o smöra kan hjälpa till att få hem ett kvart i tre ragg men det är inget som får en kvinna att stanna ngn längre tid.Om du istället ser din kvinna som din jämlike och visar att du älskar henne i ord och handling så tror jag du har bättre framgång.Fjäska och smöra behöver man ju bara göra om det är något man tro sig inte kunna få eller hur
Citera
2010-10-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
När skall du fatta idioten, att det är skillnad mellan att dominera och att förtycka?
Och nej en man som dominerar och beskyddar är en man som också vet att han är kvinnas kompliment, och inte som du sitter och ljuger ihop om att det handlar om; att mannen skall bevisa sig "ha högre värde än kvinnan"..

Nej verkligheten funkar inte på det sättet bara för att du säger att den gör det och att du vill att den skall göra det. Tyvärr du får acceptera att världen aldrig kommer att kretsa kring dig och ditt ego och dina tolkningar av att dominant är samma sak som att ha mer värde än den undergivna och att man förtycker någon annan människa.

Du är inte "alla andra" och "alla andra" ser inte omvärlden med GrinoBerras glassögon och GgringoBerras hemsnickrade innebörder av olika ord.

Anledningen att du är singel är att du aldrig kommer att kunna bevisa dig ha "högre värde" än kvinnorna.
Inte för att du får en chans till att dricka mjölk gratis..

Jag vet att det är skillnad men båda fungerar lika bra. Förtrycker gör jag när kvinnan utmanar mig, dominerar när jag är mig själv. Jag möter på samma sätt som kvinnan angriper och i slutänden ger hon sig eftersom jag är väldigt övertygande.

Världen kretsar runt mig. Den som inte tror på sig själv har ingenting att vinna.

Ingen ser världen genom mina ögon precis på samma sätt som ingen ser den genom dina. Enligt ditt eget resonemang kan du sluta debattera här eftersom ingen har samma preferenser som dig. Min egen åsikt är att försöka påverka människors åsikter samt insikter i vissa frågor; jag anser inte att alla ska tycka som jag men heller inte att de inte får tycka som andra. En åsikt är personlig och har man tur så delas den av andra; dock är den politiska korrektheten en individs största svaghet.

Jag behöver inte bevisa någonting, jag bara "är" och det är ett vinnande koncept för mig.
Citera
2010-10-02, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ja och ändå sitter du här fortfarande fast kl.är snart 22
Ja fjäska o smöra kan hjälpa till att få hem ett kvart i tre ragg men det är inget som får en kvinna att stanna ngn längre tid.Om du istället ser din kvinna som din jämlike och visar att du älskar henne i ord och handling så tror jag du har bättre framgång.Fjäska och smöra behöver man ju bara göra om det är något man tro sig inte kunna få eller hur

Natten är ung.

Jag sa att jag inte fjäskar och smörar såvida det inte krävs av mig d.v.s. det är väldigt ovanligt att jag gör det. Oftast sker det i samband med sårade känslor hos det täcka könet och nä, jag drar inte hem "kvart i tre ragg".

Jag har haft flera långvariga förhållanden så din teori håller inte.

Fjäska och smöra är ett bra sätt att få motparten att tappa intresset. Jag skulle göra det ivarjefall.
Citera
2010-10-02, 22:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kawazuki
Till MissF

"För mig har det alltid varit uppenbart att män som förtrycker kvinnor på ett eller annat sätt är svaga män som måste förstora sig själva genom att trycka ner......
Jag tror att män i allmänhet är mer sköra än kvinnor men att de stänger det inom sig mera.Kvinnor pratar mer öppet om saker med sina vänninor och bearbetar saker längre.
Varför kvinnor dras till machomän har väl att göra med att de tror sig behövas omhändertas.Men om de nu vill de så tror jag att d....... en bra bit på vägen"

Ja det ligger något i det du skriver, det finns indikationer på att män mår sämre vid uppbrott och liknande situationer. Män klarar ensamhet eller singelliv sämre och makans död osv sämre.
Vi lever inte lika länge och vi begår oftare självmord, en hel del destruktivitet har vi monopol på.
Så på ett sätt är vi nog skörare.
Men sammantaget med styrkor inräknade så vill jag hävda att vi är exakt balanserade män och kvinnor, inte två slumpvis utvalda men generellt så.

Problemet med obalans uppstår nog då man använder sina förmågor själviskt, vem vågar vara den som älskar mest vem vågar vara den som satsar mest osv det är nog lätt att hålla tillbaka sina gåvor och förtroenden. Misstänksamheten hämmar kärleken som egentligen är den olja som får ojämnheterna att passera mjukt. Så länge kemin är på topp överslätas problemen, man förlåter och uppoffrar sig villigt.

Man ser hur dåliga motiv läggs i varandras agerande, verkliga eller tänkta handlingar, det är denna misstänksamhet vars ursprung jag försöker spåra som skapar problem.
Kanske de dåliga själviska motiven man tillskriver varandra är en produkt av en stigande nöd, ett slags uppgivenhet vad vet jag.
Kanske man tror att livet skall innehålla en oändlig ström av valmöjligheter och att inte välja är ett sätt att kunna välja bättre.
Kanske man tror att om man håller fast vid en människa så går man miste om en annan eller flera.

Hursomhelst är det meningslöst att förneka att vi behöver varandra för att vi skall må bra, pengar, prylar, status vad är det värt om man inte känner sig älskad och uppskattad av någon.

För att inte bidraga till förbittringen vill jag härmed deklarera min uppriktiga kärlek till kvinnorna på jorden, så torftigt så fattigt så tomt det skulle vara utan er.
Vem skulle motivera mig vem skulle fascinera mig vem skulle skänka mina ögon ljuvliga syner vem skulle göra allt mitt arbete meningsfyllt,,, om det inte fanns kvinnor.

Vh Kawazuki
Ja obalans i förhållanden kan ju skapa en viss osäkerhet men jag tror att i alla förhållande finns detta.Man älskar inte lika mycket hela tiden och därför uppstår olika mönster.Man kanske pendlar mellan att vara beroende och oberoende.Den som är beroende hamnar alltid i underläge.Men kärleken ser ju ut så och det är nog inte mkt att göra åt.
Jag tror precis som du att vi behöver varandra men jag är inte så säker på att man behöver någon för att bli lycklig.Jag tror att man måste hitta lyckan i sig själv och inte tro att man ska bli lycklig bara man träffar någon.Jag har varit beroende av en annan människa innan och jag kommer aldrig sätta mig i en sådan roll igen.
Det sista du skrev var mycket fint skrivet och jag kan hålla med dig att livet skulle vara ganska så trist utan män.En liten flört på morgonen i tunnelbanan kan göra att hela dagen på jobbet blir mer lättsamt.
Citera
2010-10-02, 22:24
Avslutad
Citat:
Natten är ung.

Jag sa att jag inte fjäskar och smörar såvida det inte krävs av mig d.v.s. det är väldigt ovanligt att jag gör det. Oftast sker det i samband med sårade känslor hos det täcka könet och nä, jag drar inte hem "kvart i tre ragg".

Jag har haft flera långvariga förhållanden så din teori håller inte.

Fjäska och smöra är ett bra sätt att få motparten att tappa intresset. Jag skulle göra det ivarjefall.
Ja natten är ung säger du men är det inte dags att gå och raka bort fjunen på överläppen nu
om det inte ska bli ett kvart i tre ragg?
Långvarigt förhållande säger du,vad innebär ett långt förhållande för dig?
Citera
2010-10-02, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ja natten är ung säger du men är det inte dags att gå och raka bort fjunen på överläppen nu
om det inte ska bli ett kvart i tre ragg?
Långvarigt förhållande säger du,vad innebär ett långt förhållande för dig?

Jag har skägg och det ansas.

Ett långvarigt förhållande enligt min definition är längre än den tiden det tog dig att skaffa två barn.
Citera
2010-10-02, 22:44
Avslutad
Citat:
Jag har skägg och det ansas.

Ett långvarigt förhållande enligt min definition är längre än den tiden det tog dig att skaffa två barn.
Vilken koll du har på mig.Känner mig hedrad att du har lagt antal barn på minnet.För mig tog det exakt 7 år att få två barn så det är väl det du refererar till antar jag
Citera
2010-10-02, 22:49
Medlem
Till MissF

Du vågar inte lita på någon man mera efter den som svek.
Du tycker att män lever inte upp till dina förväntningar eller du tror inte det finns någon som du kommer att möta som gör det.
Du vill gärna bli älskad men hoppas att du inte skall må sämre av att inte bli det, eller du intalar dig att du kan vara lycklig utan man.
Du tycker ditt liv med ditt ex var bortkastat? fanns det aldrig något fint mellan er och var det inte värt någonting?
Kommer du att vara reserverad mot näste man och tror du att det är en grund som räcker att bygga på?
Tror du inte att ditt sätt att resonera och dina slutsatser är färgade av dina upplevelser?
Tror du att det finns någon man som är villig att kompensera för din eventuella ovillighet att hänge dig helt och fullt till honom och därmed bära den tyngtsa bördan resan igenom. (beroendet)?
Tror du att du kan dölja att du är besviken?
Tror du att man kan få villkorslös kärlek utan att själva ge sådan?

God natt Miss F

ps ignorera om det är för närgånget, det är ok jag förstår.
Citera
2010-10-02, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kawazuki
Till MissF

Du vågar inte lita på någon man mera efter den som svek.
Du tycker att män lever inte upp till dina förväntningar eller du tror inte det finns någon som du kommer att möta som gör det.
Du vill gärna bli älskad men hoppas att du inte skall må sämre av att inte bli det, eller du intalar dig att du kan vara lycklig utan man.
Du tycker ditt liv med ditt ex var bortkastat? fanns det aldrig något fint mellan er och var det inte värt någonting?
Kommer du att vara reserverad mot näste man och tror du att det är en grund som räcker att bygga på?
Tror du inte att ditt sätt att resonera och dina slutsatser är färgade av dina upplevelser?
Tror du att det finns någon man som är villig att kompensera för din eventuella ovillighet att hänge dig helt och fullt till honom och därmed bära den tyngtsa bördan resan igenom. (beroendet)?
Tror du att du kan dölja att du är besviken?
Tror du att man kan få villkorslös kärlek utan att själva ge sådan?

God natt Miss F

ps ignorera om det är för närgånget, det är ok jag förstår.
Oj du har gjort en psykoligskt analys av mig
Nja mycket stämmer nog av det du skrev men jag lämnar inte gärna ut mig här eftersom det finns män här som använder saker emot en sen när de skriver något.Men det jag kan säga så bröt vi upp ömsesidigt.Handlade inte om något svek på så sätt utan kärleken dog helt enkelt.Hoppas du får en skön sömn!God Natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in