Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-05-29, 10:12
Medlem
James Fjongs avatar
Läste artikeln med Kikki D, vad som står där mellan raderna är ju typiskt uttalande från en alkholist, det är alla andra som är dumma...o jag skall visa de jävlarna. Ingen självinsikt alls!

Hur länge klarar Kikki sig tro? Vad tror du? Ca. 3 månader tror jag! sedan händer det något igen....garanterat!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...484799,00.html
Citera
2004-05-29, 10:31
Medlem
Peniss avatar
En sak är säker, nästa gång blir det både rattfylla och olovlig körning.
Citera
2004-05-29, 10:51
Medlem
Saters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James Fjong
Läste artikeln med Kikki D, vad som står där mellan raderna är ju typiskt uttalande från en alkholist, det är alla andra som är dumma...o jag skall visa de jävlarna. Ingen självinsikt alls!

Hur länge klarar Kikkis sig tro? Vad tror du? Ca. 3 månader tror jag, sedan händer det något igen!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...484799,00.html

Jag läste nyss artickeln och tänkte precis samma sak. Jag har en syster som
är "periodare" och jag känner igen tongångarna.
Citera
2004-05-29, 15:15
Medlem
babblans avatar
...

När medierna skriver om rattfyllon så talas det om hur hemsk dom är som riskerar livet på andra (vilket är sant!) , men när medierna skriver om Kikki så är det synd om henne som inte klarat av pressen utan blivit "tvungen" att supa och köra i fyllan. Kikki är ett vanligt fyllo precis som alla andra fyllon, det tragiska är att hennes barn får skämmas varje gång hon är på löpet med sina fyllebravader.
Skillnaden mot för många andra fyllon är också att Kikki har uppbackning från en massa människor som ställer upp för henne, parkbänksfyllot är oftast ensam. Hon har inte supit för sista gången är jag övertygad om, hon kommer inte att sluta förrän hon får riktiga konsekvenser av sitt handlande, ex. att ingen vill ha henne på scenen, tidningarna slutar att få henne framstå som en stackare osv
Citera
2004-05-29, 15:54
Medlem
James Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
När medierna skriver om rattfyllon så talas det om hur hemsk dom är som riskerar livet på andra (vilket är sant!) , men när medierna skriver om Kikki så är det synd om henne som inte klarat av pressen utan blivit "tvungen" att supa och köra i fyllan. Kikki är ett vanligt fyllo precis som alla andra fyllon, det tragiska är att hennes barn får skämmas varje gång hon är på löpet med sina fyllebravader.
Skillnaden mot för många andra fyllon är också att Kikki har uppbackning från en massa människor som ställer upp för henne, parkbänksfyllot är oftast ensam. Hon har inte supit för sista gången är jag övertygad om, hon kommer inte att sluta förrän hon får riktiga konsekvenser av sitt handlande, ex. att ingen vill ha henne på scenen, tidningarna slutar att få henne framstå som en stackare osv

Håller med Babblan...hon får inga riktiga konsekvenser på sitt handlande utan specialbehandlas och får därmed ingen självinskt...patetiskt!
Citera
2004-05-29, 23:22
Medlem
zurfarns avatar
Den aktuella damen hade ju den goda smaken att medverka i TV ikväll....i nåt trams med Mark Levengood från Grönan. Fyfan vad pinsamt.
Citera
2004-05-30, 00:08
Medlem
sannes avatar
Jag tror hon har en stor chans den här gången. Förra gången lät hon annorlunda, som att hon ville kunna dricka (ändå) fastän hon inte kunde. Denna gång verkar det mer ha kommit ner på "djupet".
Citera
2004-05-30, 00:13
Medlem
Jaggers avatar
Jag är så trööööt på Kikki Danielsson och hennes jävla sponken! En gång i kvartalet gråter hon ut i kvällspressen i en "exklusiv" intervju. Har människan ingen stolthet i kroppen? Har kvällspressen ingen stolthet i kroppen (NEJ!) som dammar av en gammal alkis så fort det blir nyhetstorka.

Med medierna är det illa, synnerligen illa.
Citera
2004-05-30, 00:35
Medlem
Aziraphales avatar
Jag vet inte hur hon är nu, men under hennes förra "nykterhetsperiod" var hon en inte alltför sällsynt gäst på bolaget. Jag skulle bli väldigt förvånad om hon verkligen har blivit nykterist på riktigt.

Hur i helvete kan man få behålla körkortet bara för att man skaffat ett alkolås? Om jag vore diktator och fick jag bestämma skulle en person som kört rattfull aldrig mer få tillbaka sitt körkort.
Citera
2004-05-30, 11:16
Medlem
Pastor Sulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan

Mycket bra analys. Finns ingenting att tillägga, men jag vill ändå genom ett inlägg understryka det riktiga i denna post!

Klarsynt och ärligt!
Citera
2004-05-30, 11:59
Medlem
JamalKamals avatar
Jag tycker hon verkar lida brist på självinsikt:

Olyckskorparna kan få sig en "Aha, jaså". Jag är en envis jävel och det är jag tacksam för, annars hade jag inte suttit här i dag. Jag ska visa alla jävlar på lördag. Här är jag. Igen.

Varför bevisa för andra att hon kan sluta dricka och komma igen på scenen? Är det inte för sin egen och familjens skull hon främst bör sluta? Hon måste ju inse detta för att hon ska bli kvitt sitt sug efter eldvatten!
Citera
2004-05-30, 12:14
Medlem
Peniss avatar
Nu har hon visst blivit utsparkad från digiloooturnen, efter samtal med läkare stod det, knappast.
Vem fan vill ha en alkad kärring med sig på turné.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in