Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Något slags kontorshotell du funderar på?
Du är bra på pedagogik, bli affärsinkubator? Ha ditt kontorshotell och så hyr du ut till nystartade företag och så hjälper du dem komma igång?
Är du bra säljare så kan du dra till dig ett stor nätverk med företagare som vill hyra in sig hos dig. Samarbeta med någon arbetsförmedling och deras nyföretagare.
Ajajaj, inte knöcka min idé
Men, men. Det är i alla fall exakt det jag är ute och far efter - jag hade en grabbhalva på G som kunde det där tekniska bättre än jag, de moderna varianterna, menar jag då. Men han kom in på skolan han sökte så där försvann min (nästan) kostnadsfria assistent. Jag vågar mig inte på att plocka in någon helt okänd stjärna att pilla ihop något, kan bli dyrt.
Jag har grundkunskaperna för att skapa något sådant - men tyvärr är mina teoretiska kunskaper mer uppdaterade än de praktiska. Senaste gången jag fixade ett Novell-nät av någon som helst storlek var runt 1994
Därför ville jag ha tips om något som bara rullar på, och som duger för administrativa behov, men som ändå är jävligt säkert. Vettefan om man ska satsa t.ex. på nattlig säkerhetskopiering, och i så fall till vad - externa diskar, nätverksdisk i mitt hem, eller va? Inkrementell kopiering bör ju inte vara så tungt, om man då har en standardavbildning för en arbetsstation att utgå från ...
Kan jag t.ex. satsa på att eventuellt köpa gamla häckar till datorer på blocket - eller ev. nån konkurslott - och en enda server med mer kräm i?
Som sagt, tips efterlyses stenhårt