2010-09-06, 00:04
Bannlyst
"To good to be true (;"

..är bara ett av flera exempel på vad folk brukar skriva på engelska trots att de uppenbarligen inte vet skillnaden mellan "to" och "too".

Är jag ensam om att seriöst störa mig på detta? Alltså folk som har svenska som modersmål men som tvunget ska bruka engleska i syfte att försöka låta mer känslosamma/coola/någonting. Varje gång man rättar någon som har försökt att låta känslosam genom att damma av sina gamla engelskakunskaper så blir de, på fullaste allvar, arga dessutom..

Bröder och systrar, säg mig - är jag ensam?
Citera
2010-09-06, 00:10
Medlem
jagteamkillars avatar
Nej du är inte ensam om det.

Ett annat exempel är " Loose " när de syftar på "Lose" .. kom igen folk!
Citera
2010-09-06, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resitita
[...] engleska [...]
Åhåhåhå!

Nej, du är inte ensam. Något som jag däremot stör mig brutalt mycket på är folk från engelsktalande länder som skriver som idioter!

"thx m8 your to sweet!"
Citera
2010-09-06, 00:14
Medlem
OKPOSOs avatar
Sen har man ju börjat våldta bokstäver och språk med substitut i form av siffror.

Fördjävligt.

EDIT: Liksom muppen ovan gjorde...
Citera
2010-09-06, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Sen har man ju börjat våldta bokstäver och språk med substitut i form av siffror.

Fördjävligt.

EDIT: Liksom muppen ovan gjorde...
xcuze me m8 wat u say dont say that again ill kill ur face ok lol
Citera
2010-09-06, 00:20
Medlem
Al-Khoholfries avatar
c u l8er alig8er
Citera
2010-09-06, 00:26
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Jag har facebook kompisar som tror dom är så jävla bra på engelska.
En tjej döpte ett fotoalbum till "Mine tattos" - Jag blir fan förbannad på sån "engelska"

Lär dig att stava eller skit i det helt och hållet!
Citera
2010-09-06, 00:28
Medlem
Vattenspanns avatar
Personligen blir jag nog mer irriterad på amerikaner, engelsmän och australiensare som inte kan skilja på to/too, than/then och så vidare. I synnerhet om dom klankar ner på min engelska.
Citera
2010-09-06, 00:44
Medlem
Legen-darys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Khoholfrie
c u l8er alig8er
no u fucking knub, we don't do that cuz i don't like u!
Citera
2010-09-06, 00:46
Medlem
Tidsresande-riddersmans avatar
Fritt citerat från en av mina brittiska vänner: "Yeah I learned to recognize the difference between scandinavians and english people quickly on the internet. You know, swedes write like 'Hey, how are you today?' and the english go: 'y its all gr8 m8 u?'"
Citera
2010-09-06, 00:55
Medlem
Legen-darys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresande-riddersman
Fritt citerat från en av mina brittiska vänner: "Yeah I learned to recognize the difference between scandinavians and english people quickly on the internet. You know, swedes write like 'Hey, how are you today?' and the english go: 'y its all gr8 m8 u?'"

Det jag har tänkt på när man skriver lite med sina brittiska kontakter är att man själv skriver noggrannare och tänker på stavningen än dom själva?! kommer alltid ihåg när man gick i högstadiet och engelskläraren sa varje lektion att engelsmännen blir riktigt förbannade om man inte skriver I med ett stort i och nu när man har kontakt med rätt många britter så känner jag mig som en nörd som skriver med stort i bla bla. Lite OT men iaf

Fast fjortisarna som skriver sina engelska citat på facebook gör en ibland illamående!
Citera
2010-09-06, 01:59
Medlem
skriver oftast engelska till polare på msn och sms etc. gör detta dock för att jag är helt fail på svenska

blev att man hängde i si negen värld på lektionerna redan vid 1:an
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in