2010-09-05, 21:54
Medlem
Har en Compaq laptop som jag vill ta bort allt som jag skapat och laddat ner.
Vill att datorn skall bli som när jag köpte den. Alltså i fråga om vad som finns på datorn.

Har skapat recovery skivorna, men vad gör jag nu? Får in den i att starta en systemåterställning som ändå inte fungerar pga....skit. Vill ju inte ha systemåterställning heller. Vill ha fabrikåterställning eller vad det nu kallas. Allt ska bort!

Snälla, hjälp.
Citera
2010-09-05, 21:56
Medlem
-Johan-s avatar
Sätt i recovery-skivan, starta om datorn med skivan i, starta upp med skivan i genom att trycka på valfri knapp. Följ sedan instruktionerna på skärmen för att göra en formatering och en ominstallation.
Citera
2010-09-05, 21:57
Har du startat om datorn med skivorna i? Isf om du har ställt boot-anordningen rätt så ska det starta. Om du inte ställt in boot och skivan inte startar så får du gå in i BIOS (del eller F8 oftast, under uppstart) och ställa in att CD-ROM/DVD w/e har första prio.

Sen är det i princip point-and-click.
Citera
2010-09-05, 22:02
Medlem
latjoisses avatar
Varför inte bara söka på det du vill ha reda på.
Du vet vilket märke datorn har,modellen vore inte heller så svårt att lista ut ändå väljer du att starta en tråd om detta "fenomen."
Jag gissar också på att du har någon form av Instruktionsbok liggandes någonstans.
Citera
2010-09-06, 00:28
Medlem
Skruva av datorn. Slå på datorn. När du ser att det står compaq (första bilden som kommer upp, aka BIOS screen) Trycker du F11 ett par tre ggr. Följ sedan instruktionerna!.

/Mvh Mobz!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in