2004-05-28, 22:54
Medlem
rippercaneats avatar
För ett par år sedan så publicerade väl Flashback alla dömda pedofiler i Sverige? Finns detta material att finna, eller togs detta bort från internet i och med domen?
Är det inte så att Flashback fortfarande har samma ståndpunkt att det är i allmänhetens intresse att veta om ens granne är pedofil?
Citera
2004-05-29, 00:55
Medlem
Jaggers avatar
Nej nuförtiden gäller full frihet för alla. Värt att nämnas att en synnerligen obehaglig människa/pedofil/monster vid namn Pluxor för tillfället går lös på Flashback. Hur mycket jag än mår illa av den mannen så tror jag ändå på idén med Flashback som ett forum där alla kan komma till tals.
Citera
2004-05-29, 01:00
Medlem
Ruskigbusss avatar
Värt att komma ihåg är att forumet och huvudsiten inte egentligen hör ihop.
Citera
2004-05-29, 04:43
Medlem
taggtråds avatar
Så det är inte Jan Axelson som är admin? Min världsbild rasar!
Citera
2004-05-29, 09:45
Medlem
rippercaneats avatar
Nu blir jag uppriktigt sagt ledsen
Varför hör inte forumet och Flashback ihop???
Citera
2004-05-29, 09:50
Bannlyst
Jag tycker att det är bra att alla sorters människor får komma till tals. Det är väl det diskussion handlar om? Jag tycker det är bra med ett forum där en pedofil får säga vad han själv tycker och tänker, och där vi som inte håller med får tillfälle att säga emot. Utan att det för den sakens skull skall bli hot och personangrepp.

För när skulle ni annars få chansen att diskutera öppet med en pedofil? Om man är emot att en pedofil skall utala sig på forumet så undrar jag vilka "grupper" man skall förbjuda härnäst från att delta. Innan man vet ordet av så är FBs forum som vilket forum som helst på internet.

Pedofiler kommer ändå att finnas ute i samhället oavsett om de får skriva här eller inte.
Citera
2004-05-29, 10:20
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelwani
Jag tycker att det är bra att alla sorters människor får komma till tals. Det är väl det diskussion handlar om? Jag tycker det är bra med ett forum där en pedofil får säga vad han själv tycker och tänker, och där vi som inte håller med får tillfälle att säga emot. Utan att det för den sakens skull skall bli hot och personangrepp.

För när skulle ni annars få chansen att diskutera öppet med en pedofil? Om man är emot att en pedofil skall utala sig på forumet så undrar jag vilka "grupper" man skall förbjuda härnäst från att delta. Innan man vet ordet av så är FBs forum som vilket forum som helst på internet.

Pedofiler kommer ändå att finnas ute i samhället oavsett om de får skriva här eller inte.

Väl talat. Att hindra oliktänkande från att komma hit påminner om strutsen som gömmer huvudet i sanden. Dessa oliktänkande finns fortfarande i samhället och vill jag inte föra en debatt eller läsa deras inlägg på flashback så slipper jag.
Citera
2004-05-29, 10:47
Medlem
rippercaneats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelwani

Jag pratar inte om att förhindra pedofiler att diskutera på detta forum, utan om publiceringen av dömda pedofiler i Sverige...
Finns det någon som har svar på min fråga???
Citera
2004-05-29, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rippercaneat
Jag pratar inte om att förhindra pedofiler att diskutera på detta forum, utan om publiceringen av dömda pedofiler i Sverige...
Jag tvivlar på att PK Sverige skulle göra som i USA.Där lägger polismyndigheten ut alla frigivna pedofilers nya adress på sin hemsida för att varna omgivningen.Bra eller dåligt?
Citera
2004-05-29, 11:09
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Nu blir jag uppriktigt sagt ledsen
Varför hör inte forumet och Flashback ihop???

Jag tror att det har med stämmningen mot flashback att göra. Jag vet att Jan Axelsson inte får ha med detta forum att göra efter incidenten med annonserna för piratkort. Att hänga ut pedofiler med namn och adress är förmodligen rätt så olagligt och det skulle vara synd om forumet stängdes ned igen.
Citera
2004-05-29, 11:10
Awaiting Email Confirmation
CgiBinLadens avatar
Citat:
Svaret är att det är jävligt olagligt och när Flashback publicerade namnen så var det någon som förde skadeståndstalan och vann, vilket ledde till en ekonomisk förlust för FB. Så på FB lär ju inte uppgifterna ligga kvar.
Citera
2004-05-29, 11:43
Medlem
Germanias avatar
Det var väl pappertidningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto