2010-09-05, 19:37
Medlem
Hjälp mig!

Har ett stort problem. Jag drabbades av världens djävligaste virus/rootkit som inte ens gick bort med malware bytes, och fick till sist använda mig av ComboFix för att bli av med skiten. Viruset blev jag av med, men dessvärre så fungerar inte internet nu, verkar som om combo fix tagit bort hela min nätverksinställning för när jag kollar på windows nätvärk så är det helt tomt där. Snälla hjälp! Vad ska jag göra för att återställa? Windows restore har ComboFix också sett till att rensa så jag kan inte återställa heller.

Vad är det som är fel och hur åtgärdar jag det?

Ps: Hoppas det är rätt forum denna gång, vänligen flytta annars. Ds:
Citera
2010-09-05, 20:14
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hjälp mig!

Har ett stort problem. Jag drabbades av världens djävligaste virus/rootkit som inte ens gick bort med malware bytes, och fick till sist använda mig av ComboFix för att bli av med skiten. Viruset blev jag av med, men dessvärre så fungerar inte internet nu, verkar som om combo fix tagit bort hela min nätverksinställning för när jag kollar på windows nätvärk så är det helt tomt där. Snälla hjälp! Vad ska jag göra för att återställa? Windows restore har ComboFix också sett till att rensa så jag kan inte återställa heller.

Vad är det som är fel och hur åtgärdar jag det?

Ps: Hoppas det är rätt forum denna gång, vänligen flytta annars. Ds:
Den här gången blev det rätt

Har du provat att avinstallera ditt nätverkskort helt i enhetshanteraren, dvs att högerklicka på det och välja ta bort från systemet?

Efter en omstart sedan borde din dator hitta nätverkskortet som en ny enhet och då borde du kunna få tillbaka ditt nätverk?
Citera
2010-09-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Den här gången blev det rätt

Har du provat att avinstallera ditt nätverkskort helt i enhetshanteraren, dvs att högerklicka på det och välja ta bort från systemet?

Efter en omstart sedan borde din dator hitta nätverkskortet som en ny enhet och då borde du kunna få tillbaka ditt nätverk?
Grejen är att närverkskortet och en massa andra nya saker som aldrig funnits där tidigare står med gula utroppstecken. Jag har försökt byta plats på nätverkskortet, men det fungerar inte. HAr försökt ta bort och lägga till och installera om drivrutinerna men datorn vill inte känna av dem. Nätverket är helt borta i nätverkshanteraren.
Citera
2010-09-05, 20:41
Moderator
Protons avatar
De gula utropstecknena tyder ju på att datorn inte kan hitta drivisar till kortet i fråga. Har du nån skiva som hängde med datorn när du köpte den som du kanske kan använda för att installera om drivisarna?

Jag röstar fortfarande på att du ska ta bort kortet å deet andra ur enhetshanteraren med avinstallera enhet(eller vad den hu hette) så borde det ordna sej automagiskt sen.

De andra grejjerna du inte känner igenn är troligen nånting från moderkortet som gör sej påmint med. Kolla om du kan få tag på installationsskivan till ditt moderkort och försök få in drivisarna med den?
Citera
2010-09-05, 22:33
Medlem
927s avatar
kolla under C:, där bör du hitta combofix logg och dessutom en karantän-filer.txt, typ. posta båda så man ser vad som togs bort
Citera
2010-09-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
De gula utropstecknena tyder ju på att datorn inte kan hitta drivisar till kortet i fråga. Har du nån skiva som hängde med datorn när du köpte den som du kanske kan använda för att installera om drivisarna?

Jag röstar fortfarande på att du ska ta bort kortet å deet andra ur enhetshanteraren med avinstallera enhet(eller vad den hu hette) så borde det ordna sej automagiskt sen.

De andra grejjerna du inte känner igenn är troligen nånting från moderkortet som gör sej påmint med. Kolla om du kan få tag på installationsskivan till ditt moderkort och försök få in drivisarna med den?
Nej, det fungerade inte alls. Den ville inte installera drivrutinerna alls, och när jag tog bort och la till kortet igen så kände Windows XP förvisso av det och "installerade" enheterna, men trots det så är det tillbaka till ruta ett, dvs. gula utropstecken och inget bland närverksenheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in