2010-09-05, 18:23
Medlem
Jag funderade bara på att tjejer får ju mera makt hela tiden allt ska vara lika och så. Men kan det inte bli ett problem senare? att kvinnor inte har användning av mannen och tjejerna antagligen skiter i männen och bli mera som män? Jag har funderat kring detta och undrar om tjejerna kan bli så maktkåta att dom inte kan vara tillsammans med män längre för "Vi" är dom som ska vara dom som skyddar och hjälper kvinnan?
Citera
2010-09-05, 18:26
Medlem
Ju mer makt till kvinnorna desto bättre. Män förstår ingenting, låt oss som vet hur allt fungerar ta hand om det.
Citera
2010-09-05, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visarfettanicam
Ju mer makt till kvinnorna desto bättre. Män förstår ingenting, låt oss som vet hur allt fungerar ta hand om det.

Exakt det är det ja är rädd för
Citera
2010-09-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobsblandsaft
Jag funderade bara på att tjejer får ju mera makt hela tiden allt ska vara lika och så. Men kan det inte bli ett problem senare? att kvinnor inte har användning av mannen och tjejerna antagligen skiter i männen och bli mera som män? Jag har funderat kring detta och undrar om tjejerna kan bli så maktkåta att dom inte kan vara tillsammans med män längre för "Vi" är dom som ska vara dom som skyddar och hjälper kvinnan?

Både kvinnan och mannen behövs lika mycke. Vi kompliterar ju varandra, och jag hade inte velat leva i ett samhälle där bara kvinnor styr. Men i många fall hade det nog slutat mycke bättre om kvinnan bestämde. Tex den eviga frågan " hur fan löser man konflikter med krig?".. så jävla pantat så det finns inte.
Citera
2010-09-07, 00:57
Medlem
moderatswings avatar
Är det relationsbildande du syftar på i TS så har det tagits upp många gånger förr.
Svarta i USA brukar ofta tas som exempel där kvinnorna springer om männen vilket resulterar i vissa problem på området.

Citat:
Ursprungligen postat av Locina
Tex den eviga frågan " hur fan löser man konflikter med krig?".. så jävla pantat så det finns inte.

Hört talas om Margaret Thatcher?
Citera
2010-09-07, 01:04
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locina
Tex den eviga frågan " hur fan löser man konflikter med krig?".. så jävla pantat så det finns inte.

Det där är en sån jävla myt. Kvinnor är precis lika maktgalna som män kan vara, om inte värre. Jag skulle inte alls vara förvånad om vi hade haft fler krig om kvinnor styrde.
Citera
2010-09-07, 01:26
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Kvinnor är precis lika maktgalna som män kan vara, om inte värre. Jag skulle inte alls vara förvånad om vi hade haft fler krig om kvinnor styrde.
Det absolut mest komiska exemplet måste vara Feministiskt initiativ. Nu jävlar skulle patriarkatet få se på grejer. Det gick dock inte lång tid innan Rosenberg kallade Brattström för borgarkärring och sedan brakade hela det kvinnliga helvetet lös.
Citera
2010-09-07, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobsblandsaft

Underskatta inte hur mycket kvinnor behöver och längtar efter män, och tvärtom. Det går över alla gränser och har alltid gjort, kärleken. Vi hittar alltid varandra, på något sätt, vad som än händer.
Citera
2010-09-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Är det relationsbildande du syftar på i TS så har det tagits upp många gånger förr.
Svarta i USA brukar ofta tas som exempel där kvinnorna springer om männen vilket resulterar i vissa problem på området.

Hört talas om Margaret Thatcher?

njaa,var storbritanins premiärminister, inte mkt mer än så. Men jag tror det är en del som hade varit lugnare, sen hur världen hade sett ut för övrigt är en annan sak :PIngen aning faktiskt, svårt att föreställa sig.
Citera
2010-09-07, 09:26
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Det där är en sån jävla myt. Kvinnor är precis lika maktgalna som män kan vara, om inte värre. Jag skulle inte alls vara förvånad om vi hade haft fler krig om kvinnor styrde.
Jupp krig startade på lika mycket på fåfänga grunder, som på giriga grunder..
Citera
2010-09-07, 09:35
Medlem
Rifter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Jupp krig startade på lika mycket på fåfänga grunder, som på giriga grunder..

Du får ursäkta men förstår inte riktigt hur du menar
Citera
2010-09-07, 10:02
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Du får ursäkta men förstår inte riktigt hur du menar

Förstår... att du inte förstår det riktigt, jag ser att jag var lite otydlig...

Så här skulle det stått:
Jupp,om radikalfeministerna hade fått styra, så hade det blivit krig startade på lika mycket på fåfänga grunder, som på giriga grunder..

Beakta att "fåfänga" handlar inte bara om "utseendet", utan kan även handla om "övertro på sin förmåga".
Senast redigerad av Empress 2010-09-07 kl. 10:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in