2010-09-14, 11:38
Medlem
Nasse13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locina
"-Ja det är ju fullkomligt absurt, att ett kön ska behandlas bättre än det andra. Jag vet inte hur det kunde bli såhär."
Citat:
Ursprungligen postat av Locina
njaa,var storbritanins premiärminister, inte mkt mer än så. Men jag tror det är en del som hade varit lugnare, sen hur världen hade sett ut för övrigt är en annan sak :PIngen aning faktiskt, svårt att föreställa sig.
Du är ju dum i huvudet!
Hur gammal är du?
Senast redigerad av Nasse13 2010-09-14 kl. 11:41.
Citera
2010-09-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobsblandsaft
Jag funderade bara på att tjejer får ju mera makt hela tiden allt ska vara lika och så. Men kan det inte bli ett problem senare? att kvinnor inte har användning av mannen och tjejerna antagligen skiter i männen och bli mera som män? Jag har funderat kring detta och undrar om tjejerna kan bli så maktkåta att dom inte kan vara tillsammans med män längre för "Vi" är dom som ska vara dom som skyddar och hjälper kvinnan?

Vad då skiter i männen? Måste man bli lesbisk eller mer som en man bara för att man vill vara med och bestämma? Det tycker jag är helt ologiskt.

Jag tycker vi ska hjälpa varandra och faktum är att det är många män som mår dåligt pga deras strikta könsroller, inte bara kvinnor alltså som skulle må bättre av att man arbetar med könsroller och jämlikhet.
Citera
2010-09-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasse13
Du är ju dum i huvudet!
Hur gammal är du?

26, borde jag veta vem hon är då tycker du?
Du verkar inte heller ha så mycke där uppe med ett sånt omoget ordförråd.
Citera
2010-09-14, 17:47
Medlem
BloodBrides avatar
Järnladyn är ett utmärkt exempel på perverterad makt (om nu det sedan berodde på att hon var kvinna låter jag vara osagt). Men hon var inte dum, kärringen. Hon använde t.ex. Falklandskriget som avledare för att kunna krossa bl.a. det brittiska gruvfacket

Makt korrumperar båda könen.
Citera
2010-09-14, 20:08
Medlem
SMBHs avatar
Tänk vilket sug det skulle bli efter lite stock bland kvinnorna om männen helt plötsligt försvann. Dom hade krigat som männen aldrig gjort förr!
Citera
2010-09-14, 20:13
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Tänk vilket sug det skulle bli efter lite stock bland kvinnorna om männen helt plötsligt försvann. Dom hade krigat som männen aldrig gjort förr!

Nej då det går ju att ersätta "mansstock" med en falukorv, det har man sett i Fäbojäntan...

Men visst hade det nog krigats även om det hade "bara varit kvinnor"...
Citera
2010-09-14, 23:01
Medlem
Citat:
Jag funderade bara på att tjejer får ju mera makt hela tiden allt ska vara lika och så. Men kan det inte bli ett problem senare? att kvinnor inte har användning av mannen och tjejerna antagligen skiter i männen och bli mera som män? Jag har funderat kring detta och undrar om tjejerna kan bli så maktkåta att dom inte kan vara tillsammans med män längre för "Vi" är dom som ska vara dom som skyddar och hjälper kvinnan?

Vad är det för gojja du rabblar? Du tror att en brutta enbart vill ha dig för dina pengar? Testa att lära dig att stava, klipp håret och skaffa dig en vettig personlighet så ska du se att en kvinna säkerligen kan gilla dig trots att hon inte behöver dina skyddande gorillaarmar.

Det krävs såklart en ansträngning. Kanske lite väl svårt för dig och dina likasinnade. Ni får väl dejta brudar som är lika spåniga som ni? Alla är inte Einstein. Det kommer alltid finnas dumma brudar med kassa jobb. Så lugna dig, Gorillamannen.
Citera
2010-09-14, 23:35
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabrorJoakim
Vad är det för gojja du rabblar? Du tror att en brutta enbart vill ha dig för dina pengar? Testa att lära dig att stava, klipp håret och skaffa dig en vettig personlighet så ska du se att en kvinna säkerligen kan gilla dig trots att hon inte behöver dina skyddande gorillaarmar.

Det krävs såklart en ansträngning. Kanske lite väl svårt för dig och dina likasinnade. Ni får väl dejta brudar som är lika spåniga som ni? Alla är inte Einstein. Det kommer alltid finnas dumma brudar med kassa jobb. Så lugna dig, Gorillamannen.

Testa med att skaffa dig grundläggande allmänbildning innan du säger till andra att "Lära sig att stava".
Du vet Einstein trots sitt Nobellpris i fysik var faktiskt dyslektiker.
Så vad vill du nå med att göra omoget påhoppet om stavning på andras inlägg?
Stavning säger inget om hur man är i sin personlighet eller om intellektet.

Sedan är det bara patetiskt av dig att säga till andra att det skall lära sig att stava när du bommar på stavningen själv i ditt inlägg.
"gojja " stavas med ett J, så här; "Goja"
Citera
2010-09-28, 18:01
Medlem
miss-darknesss avatar
Låt oss kvinnor bestämma. Världen skulle bli ett mycket tryggare och ödmjukare ställe
Citera
2010-09-28, 18:06
Medlem
Citat:

Kvinnor ska inte ha makt nej eftersom de inte klarar av att neutralt förhålla sig till fakta. Tittar de i vetenskapliga böcker får de svart på vitt veta att de är det svagare könet men det vill de inte veta så därför bygger de upp en tro istället.
Citera
2010-09-28, 18:58
Medlem
bitchtits89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness
Låt oss kvinnor bestämma. Världen skulle bli ett mycket tryggare och ödmjukare ställe
Lika tryggt som för argentinarna under Thatcher?
Ditt påstående är i sig motsatsen till ödmjukt men paradoxer är ju feminismens a & o.
Citera
2010-09-28, 23:15
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-darkness

Skulle det?

Hur ödmjukt är det av kvinnor att frysa ut andra kvinnor som inte följer den "satta normen" som att:

* Tala skit om den kvinna som inte kan närvara för tillfället
*Öppet snacka skit och frysa ut den kvinnan som gör karriär på jobbet
Jupp ödmjukhet va?

Och ja jovisst är det ju en form av trygghet att känna till detta att man blir utfryst om man inte hänger på den satta normen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in