• 1
  • 2
2004-05-28, 21:08
Medlem
är det någon seriös som vet hur man gör eget tapetklister? skulle behöva göra det så snart som möjligt.. så någon som vet? tacksam för svar.. /ack
Citera
2004-05-29, 13:49
Bannlyst
3dl mjöl.
2dl salt (för kristallerna)
1L vatten
3msk bakpulver (för svullning)
Ca en halv dl. Aceton (alkoholbaserat löningsmedel)

Sånt här hemmagjort klister använder Akay iaf till hans posters, kanske funkar som tapetklister också?
Citera
2004-05-29, 14:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Man köper en påse med klisterpulver och blandar ut det med vatten?!

Jag skulle definitivt inte vilja klistra upp tapeter med hemmagjort klister, men det kanske inte är tapeter du skall klistra upp?
Citera
2004-05-29, 16:13
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
men det kanske inte är tapeter du skall klistra upp?

Mer troligt är väl att det är någon form av "konst" som han vill att vi alla skall njuta av.
Citera
2004-05-29, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
3dl mjöl.
1L vatten

Sånt här hemmagjort klister använder Akay iaf till hans posters, kanske funkar som tapetklister också?

kristaller?
var har du hort att akay anvander detta?
Citera
2004-05-30, 11:48
Bannlyst
Har tagits upp här på forumet tidigare + en kille på happystreets berättade
Vad som menas med kristallerna har jag ingen aning om, men det kanske är så att det inte kan frysa på vintern så att man bara kan peta bort affischen+klistret
Citera
2004-06-01, 15:40
Medlem
area_0223s avatar
klisterblandning?

Citat:
3dl mjöl.
1L vatten

vilken ordning skall det blandas...låter bäst med vattnet näst sist och till slut Aceton eller blir det klumpigt...vill juh inte gärna använda mormors elvisp till detta...
Detta "tapetklister" är en blandning man läst om på många streetart sidor,onekligen funkar det ju ute på gatorna bättre än tapetklibb,eller tacka vet jag potatismjöl,men det e en annan historia...
Citera
2004-06-02, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av area_0223
Detta "tapetklister" är en blandning man läst om på många streetart sidor,onekligen funkar det ju ute på gatorna bättre än tapetklibb,eller tacka vet jag potatismjöl,men det e en annan historia...

Vanligt tapetklister funkar utmarkt. Vad jag vet sa anvander sig Akay av vanligt tapetklister.

jag vet att SKULD har exprimenterat med tapetklister, dom blandade bla kaffe i klistret vilket gick at helvete. Finns att lasa om i nat nr av guilty guilty.
Citera
2004-06-02, 22:23
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Tapetklister, 69 kr, ger 10 liter klister. Det räcker än idag (snart hållt på i ½~1 år).

Potatismjöl har jag provat mig på, men det fungerar inte med endast potatismjöl är något mer vad jag har förstått?
Citera
2004-06-05, 12:03
Medlem
Varför veta? : )
Citera
2004-06-10, 14:55
Medlem
PrettyPrettyPrincesss avatar
Ah nu har man lekt kock som fan i köket, och kommit fram till ett ultimat recept.

Köp Rismjöl, kostar ca 10-12 spänn.

Blanda en dl per liter vatten och koka under ordentlig omrörning i fyra-fem minuter.

När det är halvtjockt i konsistensen och luktar som risgrynsgröt är det klart, men du ska inte äta det, sätt upp affischer med det istället.

Det är många gånger billigare än vanligt tapetklister, många gånger bättre också.
Citera
2004-06-10, 17:00
Medlem
Dr Manhattans avatar
Ett annat tips: gå till jobbet och jobba istället för att stå och mecka med hemmagjort klister, då får du pengar att köpa riktigt klister för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in