Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-05, 09:12
Medlem
FromAustraliaWithLoves avatar
Trådstart inspirerad av canlifeprevail.

Det är ganska många som är trötta på dessa kriminella fanatiker. De går utanför lagens ramar och saboterar för/hotar människor som har pälshandel som en helt laglig metod att försörja sin familj. Det är ju inte första gången man funderar på att skapa en Pälshandlarnas Befrielsefront eller dylikt pga polisens tafatthet mot dessa galningar.

Man skulle exempelvis kunna aktivt spåra dömda terrorister och doppa dem i en tunna med djurblod så kanske de håller sig på rätt sida om lagen i fortsättningen. En grövre metod skulle kunna vara att helt enkelt dränka en av de värre aktivisterna i nämnda tunna. Jag tror att detta skulle kunna avskräcka en del av de yngre, i alla fall tillfälligt. Möjligtvis måste det kanske repeteras en gång per år eller så.

En annan metod skulle kunna vara att för varenda olaglig aktion av dessa så torterar man ihjäl någon förbestämd mängd djur av vald art.

Så som Travolta säger i Swordfish "We have to make terrorism so terrifying that it becomes unthinkable" (ungefär).

Nu tror jag på demokratin och skulle aldrig gå utanför lagens ramar för att stoppa dem men man kan ju få drömma.

Har ni några ytterligare idéer på hur man skulle kunna bemöta dessa? Tror ni att någon av mina två föreslagna metoder skulle ge resultat? Kan markant grövre fängelsestraff vara en väg att gå?

Risken finns ju att man ger någon martyrstatus, å andra sidan är dagens situation för våra hårt prövade pälshandlare/minkfarmare etc ohållbar så något måste göras.
Citera
2010-09-05, 09:17
Medlem
mythpimps avatar
Kan dom inte bara införa skottpengar på asen !!
Citera
2010-09-05, 09:21
Medlem
saigonshockss avatar
Pratar vi idioter som i PETA (som tycker att alla djur ska ha samma rättigheter som en människa) eller bara dom som är emot pälshandel?
Citera
2010-09-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saigonshocks
Pratar vi idioter som i PETA (som tycker att alla djur ska ha samma rättigheter som en människa) eller bara dom som är emot pälshandel?

Vad dessa individer anser är enligt mig irrelevant. Man får tycka och säga precis vad man vill, vi lever i en demokrati. Det som är relevant är om de begår nämnda illegala handlingar. Exempelvis om de hotar minkfarmare, släpper ut försöksdjur osv.
Citera
2010-09-05, 09:48
Medlem
Jag skulle hellre kräva nackskott på de som är pälshandlare än de som är emot det.
Citera
2010-09-05, 09:56
Medlem
slushyrootss avatar
Eller så slutar man bara försörja sig på levande individer och slutar plåga djur?

Man kanske borde låsa in pälsfarmare i gallerburar på 30 x 90 cm och låter dom leva så. Sen flår man dom och säljer deras skinn? Låter dom leva som dom låter sina minkar leva.

Tror ni det skulle kunna avskräcka människor från att ha pälsfarmar och sälja päls?
Många pälsfarmare följer inte djurskyddslagen, så varför förväntar ni er att vissa djurrättsaktivister ska följa lagen? Bara en undran.

http://sveketmotminkarna.se/
Citera
2010-09-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerr
Jag skulle hellre kräva nackskott på de som är pälshandlare än de som är emot det.

Liksom jag inte skräpar ner exempelvis canlifeprevail's trådar med OT skulle jag uppskatta om ni inte heller gjorde det i denna.
Citera
2010-09-05, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FromAustraliaWithLove
Trådstart inspirerad av canlifeprevail.

Det är ganska många som är trötta på dessa kriminella fanatiker. De går utanför lagens ramar och saboterar för/hotar människor som har pälshandel som en helt laglig metod att försörja sin familj. Det är ju inte första gången man funderar på att skapa en Pälshandlarnas Befrielsefront eller dylikt pga polisens tafatthet mot dessa galningar.

Man skulle exempelvis kunna aktivt spåra dömda terrorister och doppa dem i en tunna med djurblod så kanske de håller sig på rätt sida om lagen i fortsättningen. En grövre metod skulle kunna vara att helt enkelt dränka en av de värre aktivisterna i nämnda tunna. Jag tror att detta skulle kunna avskräcka en del av de yngre, i alla fall tillfälligt. Möjligtvis måste det kanske repeteras en gång per år eller så.

En annan metod skulle kunna vara att för varenda olaglig aktion av dessa så torterar man ihjäl någon förbestämd mängd djur av vald art.

Så som Travolta säger i Swordfish "We have to make terrorism so terrifying that it becomes unthinkable" (ungefär).

Nu tror jag på demokratin och skulle aldrig gå utanför lagens ramar för att stoppa dem men man kan ju få drömma.

Har ni några ytterligare idéer på hur man skulle kunna bemöta dessa? Tror ni att någon av mina två föreslagna metoder skulle ge resultat? Kan markant grövre fängelsestraff vara en väg att gå?

Risken finns ju att man ger någon martyrstatus, å andra sidan är dagens situation för våra hårt prövade pälshandlare/minkfarmare etc ohållbar så något måste göras.

Inhandla vapen, automatvapen. Typiskt mesiga sverige, i USA hade man fått lov att skjuta ihjäl inkränktarna.
Citera
2010-09-05, 10:19
Medlem
saigonshockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slushyroots
Eller så slutar man bara försörja sig på levande individer och slutar plåga djur?

Man kanske borde låsa in pälsfarmare i gallerburar på 30 x 90 cm och låter dom leva så. Sen flår man dom och säljer deras skinn? Låter dom leva som dom låter sina minkar leva.

Tror ni det skulle kunna avskräcka människor från att ha pälsfarmar och sälja päls?
Många pälsfarmare följer inte djurskyddslagen, så varför förväntar ni er att vissa djurrättsaktivister ska följa lagen? Bara en undran.

http://sveketmotminkarna.se/

Men TS pratar ju om dem som FÖLJER lagen.

Människan har alltid varit ett rovdjur som både ätit andra djur och värmt sig i deras pälsar. I modern tid har man bara effektiviserat detta precis som med allt annat. Tycker man att det är fel att göra detta så har man all rätt att ta på sig en polyester t-shirt och käka en sallad istället.

Rekomenderar ett avsnitt av "Bullshit!" som behandlar ämnet om PETA. Minns inte säsong eller avsnitt men den som googlar ska finna.

Jag tror att folk behöver kunna lita på att djurbehandlingen går rätt till. Att oberoende parter kontrollerar minkfarmar etc. Om den stora massan kan vara säker på att djur inte lever i misär eller torteras finns det ingen anledning att bryta mot lagen från någon av parterna. Är problemet i det fallet verkligen så stort att hårdare lagstiftning krävs?
Senast redigerad av saigonshocks 2010-09-05 kl. 10:28.
Citera
2010-09-05, 10:34
Bannlyst
Citat:

Djur har rättigheter.
Citera
2010-09-05, 10:49
Medlem
slushyrootss avatar
Citat:
Men TS pratar ju om dem som FÖLJER lagen.

Människan har alltid varit ett rovdjur som både ätit andra djur och värmt sig i deras pälsar. I modern tid har man bara effektiviserat detta precis som med allt annat. Tycker man att det är fel att göra detta så har man all rätt att ta på sig en polyester t-shirt och käka en sallad istället.

Rekomenderar ett avsnitt av "Bullshit!" som behandlar ämnet om PETA. Minns inte säsong eller avsnitt men den som googlar ska finna.

Jag tror att folk behöver kunna lita på att djurbehandlingen går rätt till. Att oberoende parter kontrollerar minkfarmar etc. Om den stora massan kan vara säker på att djur inte lever i misär eller torteras finns det ingen anledning att bryta mot lagen från någon av parterna. Är problemet i det fallet verkligen så stort att hårdare lagstiftning krävs?

Jo, men om du går in på hemsidan som jag länkade, så kan du se att MÅNGA pälsfarmare INTE följer lagen

Och det som krävs, är en lag om FÖRBUD mot pälsfarmarna. Och ja, vi lever i en modern tid nu, och idag behöver man varken äta eller bära djur så varför är vissa så trångsynta och fortsätter äta och bära djur kan man ju undra..?

Och även om dom skulle sköta djurskyddslagen så kan man aldrig bortse från att det är MORD.
Men nu sköts varken djurskyddslagen och djur lider och dör i onödan varje dag, det är levande individer precis som du och jag. Bara för att dom inte kan tala med oss eller försvara sig från oss så tar vi oss rätten att utnyttja dom?
Citera
2010-09-05, 10:52
Medlem
slushyrootss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAustraliaWithLove
Kul att du hittade hit! Eventuell debatt är trist om det bara finns folk från ena sidan.

Kan du förklara hur du tänkte här? Minkfarmer och pälsindustri finns ju kvar i allra högsta grad, och det kan ju inte påstås att kampen är ny direkt.

"Antalet minkfarmer har minskat kraftigt i Sverige de senaste åren. Sedan 2003 har antalet minkfarmer sjunkit med nästan 60 procent."

Så nej, den är inte kvar i allra högsta grad. Det är ju positivt om man har information innan man uttalar sig. Men att den finns kvar överhuvudtaget är ABSURT.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in