2010-09-04, 23:46
Medlem
kaffelattes avatar
Hejsan..
Nu r det s att jag lnat en SnowLeopard skiva(10.6.3) frn min polare som precis kpt en macbook.
Och nu vill jag installera det p min lite ldre Macbook, en vit frn brjan av 2008.
Jag har tidigare haft SnowLeoparden p den hr datorn, s jag vet att det ska funka..
Men nu har jag iaf den versionen som fljde datorn, dock med den stora uppgraderingen.

Nr jag ska starta frn skivan och lgga in snow leopard s str det att det inte gr att installer det p den hr datorn.. Vad r det som r problemet.? Jag har ju fr katten haft det tidigare, utan problem p min dator.
Citera
2010-09-05, 07:07
Medlem
Skivan som du har lnat r anpassad fr den modellen som din polare har. Skaffa en retail (som inte r anpassad till ngon modell) skiva istllet.
Citera
2010-09-05, 11:36
Medlem
harrings avatar
Snow Leopard skivor kpta ls(utan dator) gr att anvnda p alla mac datorer och p obegrnsat antal vad jag vet, s kp en egen eller lna ngon bekants bara s lser det sig.
Citera
2010-09-05, 13:36
Medlem
kaffelattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Snow Leopard skivor kpta ls(utan dator) gr att anvnda p alla mac datorer och p obegrnsat antal vad jag vet, s kp en egen eller lna ngon bekants bara s lser det sig.

Jag har ju lnat den av en bekant.. Men jag vet att jag lnade en skiva med SnowLeopard p som hade fljt min andra kompis dator. Detta var dock i december frra ret.!
Det gr allts inte att lsa p ngot stt?
Citera
2010-09-05, 13:38
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte
Jag har ju lnat den av en bekant.. Men jag vet att jag lnade en skiva med SnowLeopard p som hade fljt min andra kompis dator. Detta var dock i december frra ret.!

Var jag otydlig?
Citera
2010-09-05, 13:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffelatte

Nej, en OSX skiva som fljer med en dator, r begrnsad till den modellen.

Kort sagt: Kp eller ladda ner en retail version.
Citera
2010-09-05, 13:51
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej, en OSX skiva som fljer med en dator, r begrnsad till den modellen.

Kort sagt: Kp eller ladda ner en retail version.

Eller lna av ngon som kpt Snow Leopard lst(alts utan dator).
Citera
2010-09-05, 22:08
Medlem
kaffelattes avatar
fan d.. trist..
tack fr svaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem