• 1
  • 2
2010-09-04, 19:07
Medlem
Hejsan.

Jag och min pojkvän har haft försörjningsstöd ett bra tag nu och har aldrig fått avslag från någon ansökan.
Vi har alltid gjort rätt när vi skulle skicka in alla papper angående el räkning m.m.
Den här gången gick vi i ungdomsgaranti och jag skulle fylla i ett papper av önskan om förlängd aktivitetsstöd.
Och tydligen hade Arbetsförmedlingen skrivit fel datum på detta papper när det skulle vara inlämnat, dom skrev 10-09-07 när det skulle stå 10-08-07.
Detta förklarade jag för socialen och fick skickat in allting igen.
Nu svarar socialen från försörjningsstöd såhär:

Hej Anonym

Vi har fått in blankett för fortsatt ansökan som avsåg 5/9-4/10. Denna period har ni redan fått beslutad via avslag så det måste vara ett misstag att ni åter söker för denna period. Ni kan om ni önskar överklaga beslutet. Har ni inte fått fortsatt ansökan för perioden 101005-101104? Om inte säg bara till så skickar vi er sådan blankett.

Anonym, tänk på att du den 7/9 skall skicka in en ny lapp till Försäkringskassan angående aktivitetsstödet.

Så nu kommer frågan, menar dom att vi ska få leva på 0:- på en hel månad på grund av ett misstag från Arbetsförmedlingen?
Vi har varken mat eller hygienartiklar kvar.
Får dom lov att göra detta?

Jag kan även påpeka att den här personen som skrev mailet och som håller i detta med avslaget hade även en vecka innan velat ha in mig till ett möte 1 gång i veckan för att hon trodde att jag var en förvirrad flicka som blev misshandlad av sin pojkvän.

Detta blev jag arg över för att inget av det var sant, så jag förklarade mycket till henne men hon vägra tro eller släppa mig.
Då fick jag nog och svarade henne med:

Hej,

För det första så har jag inte tid den dagen för att träffa dig.
För det andra ser jag FORTFARANDE ingen minsta anledning för att prata med dig i detta möte.
Du måste ha tagit fel person.

Du med den här tiden slösar på mitt arbetssökande.

Mvh Anonym.

Skulle det mailet också kunna påverka beslutet?
Att hon tog det personligt?
Chefen hade även sagt till henne att hon inte skulle tvinga mig sådär.
Citera
2010-09-04, 19:53
Medlem
Jävla gnäll om att det inte finns jobb! Jag har aldrig haft problem med att få jobb. 23 år gammal och aldrig gått arbetslös.

Vem som helst kan få jobb på den lokala snabbmatsrestaurangen. Även om det i regel blir en ren timanställning. Timanställningar kan man få på i stort sett alla jobb som inte kräver någon direkt utbildning. Sen får man helt enkelt tacka ja till allt som slängs åt en.
Citera
2010-09-04, 19:57
Medlem
lottobarns avatar
Det går alltid att lösa arbete, beror enbart på vilka krav man har!
Citera
2010-09-04, 20:04
Medlem
LokoJoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanCanon

Ja.

Nu är det inte så mycket att göra åt det. Beslutet är taget, ni har inga pengar denna månad. Bit i det sura äpplet och ge er ut för att skaffa jobb.
Snabbmatställen, tidningsutdelning, hemtjänsten gå runt och fråga i alla butiker och ge inte upp.
Citera
2010-09-04, 22:37
Medlem
final_cuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
Jävla gnäll om att det inte finns jobb! Jag har aldrig haft problem med att få jobb. 23 år gammal och aldrig gått arbetslös.

Vem som helst kan få jobb på den lokala snabbmatsrestaurangen. Även om det i regel blir en ren timanställning. Timanställningar kan man få på i stort sett alla jobb som inte kräver någon direkt utbildning. Sen får man helt enkelt tacka ja till allt som slängs åt en.

Kvalificerat skitsnack! Jag har sökt alla möjliga skitjobb, speciellt McDonalds och liknande och kammat hem noll. Det verkar som att dessa jobb är lätta att få bara för det är skitjobb, men om man sen ser till hur situationen är idag och att de flesta troligen redan kämpar om dessa jobb som om de ger guld + att de har referenser eller kontakter (du har säkert både och!), då blir det ju rätt kört i det långa loppet. Så lägg ner moderatskitsnacket om att alla VILL vara arbetslösa så att de kan leva som parasiter, tro mig väldigt få vill leva på så lite pengar som det är lagligt möjligt! De flesta vill ha ett jobb,pengar och en någonlunda värdig tillvaro!

Har du försökt fylla i en sån ansökan på McDonalds hemsida, det är ju fan som om man ska jobba för CIA! Sen så får man inte jobbet ändå, efter ett tag får man nog av sånt.

Vad mer återstår? Telefonförsäljare? Javisst varför inte, men jag kommer ändå åka ut därifrån efter en vecka pga att jag inte säljer nåt så det kallar jag inte ett jobb.Snarare ett dåligt skämt.....

Tidningeutdelare? Får man ens pengar för det? Är det inte samma som att sitta på en gata och tralla på en gitarr? Jag är seriös här, man klarar sig inte på att dela ut tidningar. Utom om ni inte menar posten, där har jag redan varit och står som nummer 100 i kö eller nåt, så om alla hundra blir sjuka så kanske jag får köra en vagn med post runt i grannskapet.
Senast redigerad av final_cut 2010-09-04 kl. 22:41.
Citera
2010-09-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
Det brukar vara smart att bita den hand som föder en

Skaffa dig ett jobb och sluta leva på mina pengar!!
Det är ingen sockärring som försörjer henne.

Anställ henne själv.
Citera
2010-09-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokoJoe
Ja.

Nu är det inte så mycket att göra åt det. Beslutet är taget, ni har inga pengar denna månad. Bit i det sura äpplet och ge er ut för att skaffa jobb.
Snabbmatställen, tidningsutdelning, hemtjänsten gå runt och fråga i alla butiker och ge inte upp.
Andra mailet var ju bara en bekräftelse om att de hade fått avslag på det första. De verkar ju inte ha brytt sig om ansökan eller klurat på varför det blev avslag på den första.

Det enda problemet är väl att om man klarar av sin ekonomi så får man inga pengar.

Så skit i att betala räkningar och dylikt och fråga vad fan du skall göra för att de har klantat sig typ ..
Citera
2010-09-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
att de har referenser eller kontakter
Som sagt, han har "aldrig gått arbetslös", konstigt att han får jobb?

Resten är ju skitsnack dock.
Citat:
Vad mer återstår? Telefonförsäljare? Javisst varför inte, men jag kommer ändå åka ut därifrån efter en vecka pga att jag inte säljer nåt så det kallar jag inte ett jobb.Snarare ett dåligt skämt.....
Varför skulle du inte lyckas få något gjort på en vecka? Så jävla värdelös kan du väl inte vara? Alla telemarketinggrejer handlar inte om att sälja något heller.
Citat:
Tidningeutdelare? Får man ens pengar för det? Är det inte samma som att sitta på en gata och tralla på en gitarr? Jag är seriös här, man klarar sig inte på att dela ut tidningar. Utom om ni inte menar posten, där har jag redan varit och står som nummer 100 i kö eller nåt, så om alla hundra blir sjuka så kanske jag får köra en vagn med post runt i grannskapet.
Klart man får. Du står ju inte på gatan och försöker kränga tidningar modell kalle anka & co.
Senast redigerad av aliquis 2010-09-04 kl. 23:04.
Citera
2010-09-05, 01:11
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanCanon
Hejsan.

Jag och min pojkvän har haft försörjningsstöd ett bra tag nu och har aldrig fått avslag från någon ansökan.
Vi har alltid gjort rätt när vi skulle skicka in alla papper angående el räkning m.m.
Den här gången gick vi i ungdomsgaranti och jag skulle fylla i ett papper av önskan om förlängd aktivitetsstöd.
Och tydligen hade Arbetsförmedlingen skrivit fel datum på detta papper när det skulle vara inlämnat, dom skrev 10-09-07 när det skulle stå 10-08-07.
Detta förklarade jag för socialen och fick skickat in allting igen.
Nu svarar socialen från försörjningsstöd såhär:

Hej Anonym

Vi har fått in blankett för fortsatt ansökan som avsåg 5/9-4/10. Denna period har ni redan fått beslutad via avslag så det måste vara ett misstag att ni åter söker för denna period. Ni kan om ni önskar överklaga beslutet. Har ni inte fått fortsatt ansökan för perioden 101005-101104? Om inte säg bara till så skickar vi er sådan blankett.

Anonym, tänk på att du den 7/9 skall skicka in en ny lapp till Försäkringskassan angående aktivitetsstödet.

Så nu kommer frågan, menar dom att vi ska få leva på 0:- på en hel månad på grund av ett misstag från Arbetsförmedlingen?
Vi har varken mat eller hygienartiklar kvar.
Får dom lov att göra detta?

Jag kan även påpeka att den här personen som skrev mailet och som håller i detta med avslaget hade även en vecka innan velat ha in mig till ett möte 1 gång i veckan för att hon trodde att jag var en förvirrad flicka som blev misshandlad av sin pojkvän.

Detta blev jag arg över för att inget av det var sant, så jag förklarade mycket till henne men hon vägra tro eller släppa mig.
Då fick jag nog och svarade henne med:

Hej,

För det första så har jag inte tid den dagen för att träffa dig.
För det andra ser jag FORTFARANDE ingen minsta anledning för att prata med dig i detta möte.
Du måste ha tagit fel person.

Du med den här tiden slösar på mitt arbetssökande.

Mvh Anonym.

Att hon tog det personligt?
Chefen hade även sagt till henne att hon inte skulle tvinga mig sådär.

Överklaga beslutet där du har fått avslag.
Citera
2010-09-05, 03:02
Medlem
final_cuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Varför skulle du inte lyckas få något gjort på en vecka? Så jävla värdelös kan du väl inte vara? Alla telemarketinggrejer handlar inte om att sälja något heller.

Så lättlurad är du väl inte. Många av mina vänner har gått på dessa tomma löfter, i slutet står de där som idioter lika fattiga som när de började trots löften om garantilön etc. Alla telemarketinggrejer är för lurendrejare - antingen ljuger man tarmarna ur sig eller så blir man själv lurad av de som anställt en. Tror du de kommer betala mig trots att jag inte får nånting sålt
Citera
2010-09-05, 05:04
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Klart man får. Du står ju inte på gatan och försöker kränga tidningar modell kalle anka & co.

Man måste ha bil och körkort för att köra ut tidningar plus stå för alla dessa kostnader själv.
Posten är lite underlig. Aldrig sett posten lägga ut en enda annons någonsin i platsbanken.
Verkar som de ger förtur till ungdomar och folk med kontakter.
Tror ingen utomstående har chans att få jobb där.
Senast redigerad av BallaRune 2010-09-05 kl. 05:09.
Citera
2010-09-05, 06:00
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Man måste ha bil och körkort för att köra ut tidningar plus stå för alla dessa kostnader själv.
Posten är lite underlig. Aldrig sett posten lägga ut en enda annons någonsin i platsbanken.
Verkar som de ger förtur till ungdomar och folk med kontakter.
Tror ingen utomstående har chans att få jobb där.

Posten har haft anställningstopp i över ett år och kommer inte anställa någon inom överskådlig framtid. Behövs folk hyrs dom in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in