2010-09-04, 16:46
Medlem
-=Damian=-s avatar
Tja!

nyss flyttat in en lya med FiberLan från Telia. har ett uttag i hallen där jag kopplat min router för internet, och fick idag min TV utrustning med någon Gateway.

Kopplade detta i FiberLan uttaget i vardagesrummet utan några resultat som helst.

HUR ska jag koppla allt för att få det att fungera?
Citera
2010-09-04, 20:04
Medlem
Det borde finnas en manual till detta som visar exakt hur du ska koppla.

Men från internetuttaget kopplar du in till Gatewayen. Sen kopplar du en sladd från Gatewayen till Digitalboxen. Sen kopplar du en sladd från Gatewayen till din Router, och sen en sladd från Routern till Datorn.
Citera
2010-09-04, 21:34
Medlem
lycklig_mans avatar
Gör som def84 säger men skit i din router. Gatewayen har inbyggd routerfunktion.
Citera
2010-09-05, 00:20
Medlem
PeterNosters avatar
Om du har en burk som heter Inteno Xavi Triple Play Box XG6745 och är en bredbandsswitch så ska TV in på port 2 Gul, datorn eller routern in på port 1 Röd. I port 3 Grön skall din eventuella IP telefonadapter in. Burken är konfigurerad som en brygga så har du fler än en dator så ska din routers Wan port in i port 1 Röd.
På lådan finns ett schema och det finns en installationsmanual så denna tråden borde vara lite onödig men när jag själv går igenom materialet nu som skickats med så fattar jag plötsligt inte vad den medskickade switchen ska vara till.
Citera
2010-09-05, 22:26
Medlem
-=Damian=-s avatar
saken är den att jag vill ju slippa dra en kabel hela jävla vägen från hall till vardagsrum.. har ett uttag i vardagsrummet OCKSÅ. men det verkar inte gå att ha gatewayen där och få internet :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in