2010-09-04, 14:37
Medlem
PolskProfets avatar
Tjena! Ska gå rakt på sak. På min förra dator som jag hade, hade jag Windows XP. Och där fanns det en inställning på ljudpanelen > Wave. Jag kunde alltså spela in ljud, låt oss säga MSN ljudklipp utan någonslags mikrofon. Allt som kom från datan.

Exempel: Jag lyssnar på en låt på datan, lägsta volym på högtalarna. Spelar in ett ljudklipp via MSN och det blir högt och bra ljud i ljudklippet iallafall även fast jag har lågt ljud på mina högtalarna. Nu har jag haft min bärbara dator och det är Windows 7 på den. Jag vet inte om det har att göra vilka ljud komponenter och ljud kort man har i datorn.. Men jag hittar inte detta alternativ någonstans. Det kanske har något annat namn i Windows 7? (Det var alltså mycket bättre ljud i inspelningarna överhuvud taget, det var lixom inte en "mikrofon" inspelning" Det var bara från datorn på dirren)

Och jag behöver verkligen *wave* inställningen. Jag producerar musik, så det är rätt användbart om man ska skicka en en liten inspelning av en låt till en annan producent via MSN.
Vet du något? Tackar på för hand iallafall.
Citera
2010-09-04, 14:41
Medlem
Lobbaaans avatar
Snygg bild.
Ontopic ingen aning, testa google.com
Citera
2010-09-04, 14:46
Medlem
PolskProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Snygg bild.
Ontopic ingen aning, testa google.com
Tack, din med Günther!
- Jag har testat Google ett antal par gånger. Men det kommer bara upp massor av trådar i forum/sidor när det gäller själva filerna .wave & .waw. Störande som fan.
Citera
2010-09-04, 16:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Beror nog mest om drivrutinerna stöder det.

Du skulle kunna testa VAC. Ställ in att Line 1 på inspelning är kopplad till "wave" på uppspelning.

http://software.muzychenko.net/eng/vac.htm
Citera
2010-09-04, 17:20
Medlem
PolskProfets avatar
Jag laddade ner det > installerade det.
- Mina drivrutiner tog emot det. Dock var det en grej som var lite störande. Det kom upp något konstigt ljud mitt i allting som pep typ (kan det bero på drivrutinerna?)
Sen kunde jag inte hitta något som har med WAVE att göra överhuvudtaget.
Citera
2010-09-05, 03:36
Medlem
Lobbaaans avatar
Har du mikrofon?
Skrik i den och gör ljud.
Citera
2010-10-14, 19:44
Medlem
Aiess avatar
Jag har vista men samma problem.
Wave går alltså inte att ändra?