Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-09-16, 10:43
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Jag tror mods här inne får läsa rubriken igen och hålla sig till ämnet.

"Sammankoppling på grund av mods".

Inte "Sammankoppling gjorda av mods".

Det handlar alltså inte om huruvida moderatorer hänger ut användarnamn två och två, under ett regelbrott.

Det handlar inte heller om att man p g a de ofta parvisa 1.07-or som publiceras är likställt med att vi andra direkt kan konstatera om de två kontona tillhör samma person eller ej.

Det handlar om att den metod som används vid publicering av 1.07-brott gör att man som yfiken användare kan scrolla igenom meddlelanden från de två kontona och se om det finns mönster eller ej.

Och som många mods har deklarerat här, så sker detta utan hänsyn till den som kan bli utsatt för en sådan granskning. I bland medvetet om detta bidrag till de nyfikna, ibland utan tanke på detta.

Den enskildes straff går här före dennes integritet.

//Brute
Det är ju å andra sidan fullt tillåtet att göra diverse sammankopplingar så länge du inte publicerar dessa på forumet. Om du sitter och spekulerar för dig själv i Batmangrottan över vilka smurfar användare kan tänkas ha så är det din ensak, men då får du fasen hålla den för dig själv.

Likt BigFatCone så utlyser jag alla avstängningar i Varningar och bannlysningar i samma veva. Om ni användare då misstänker att två användare är samma person så är det fritt fram för er att anta det, så länge det stannar i era huvuden.
Citera
2010-09-16, 11:22
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Verkar vara olika från gång till gång.

Exempel:
https://www.flashback.org/t1184287
och
https://www.flashback.org/t1132828

Haha, tack! helt OT, men jag har funderat då och då på varför Krenek blev avstängd, men inte så mycket så att jag sökt^^
Citera
2010-09-16, 11:26
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
I BoISarens tråd är det ju inte schyst, men samtidigt står det ju i reglerna:

Så han får ju göra det.
Men ni kanske pratar om att det inte borde vara så, har inte läst hela tråden?

Jag håller dock på det lägret som säger att om en användare skriver med flera konton i samma tråd så bör de övriga läsarna få veta om det när han bannas. *producerar ett extremfall för att lätt bevisa sin tes* Tänk om jag startar 4 konton och skriver för att stödja något i en tråd, t ex att ett visst matrecept är jättegott (kreativiteten på topp), då kommer läsarna att tro att flera testat och att receptet således antagligen är okej. OK, det var det sämsta exemplet jag kommit på på länge.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in