2011-05-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jives
Angående AIK. Zingmark? Va? Han håller väl knappast nog hög klass för ett lag som AIK? Bengtsson var ju dock en kanonvärvning. Och Intressant värvning av Pixbo som knöt till sig Faluns Malmström. Var det här inne någon skrev att det gick ett rykte om att Rosén var påväg bort? Om det stämmer så har de "bytit" ned sig och lär få svårt med siktet mot de högre placeringarna nästa säsong om inget mer händer. Jag är dock lite förvånad över ryktet; Rosén skrev på ett flerårskontrakt för bara några månader sedan.
Täby ser ju intressant ut och även Faluns värvning av Dalbjer är lite kul och förvånande.

Bengstssons flytt till Stockholm (AIK) var p.g.a kärleken vad jag förstått det som. Han hade nog helst velat spela kvar i Warberg.
Att Falun tappar Malmström till Pixbo känner jag lite som "skitsamma". Han har mestadels varit utfyllnadsspelare förutom i slutet när han fick gå in med Hajo och Enström. Malmström är ingen jag kommer sakna, utan jag tycker han inte håller tillräckligt hög klass i Faluns satsning. Att sedan Pixbo går ut och erbjuder en sådann spelare ett kontrakt som verkar innehålla det mesta förbryllar mig lite. Det finns bra många bättre vänsterforwards som man kunde "slösa" det kontraktet på.
Att Rosén skulle gå till Mullsjö (tror jag) var ett skämt från innebandyplaneten.se som drivs att Pixbospelaren Kalle Brännberg. Helsingborg ser hyfsat starka ut, bra silly so far. Det som fattas är väl att Tittuu skriver på för finnlaget också. Patrik Andersson till Warberg kan bli ruskigt intressant.
Dalbjer till Falun är inte så förvånande med tanke på att hans flickvän spelar i Faluns damlag

Vart hamnar Tittuu egentligen? Hade önskat honom till Falun, men den får man se sig i stjärnorna efter. Om det nu inte kommer in någon hemlig sponsor
Citera
2011-05-21, 16:19
Medlem
*EDIT* Jag lyckades dubbelposta.
Senast redigerad av jives 2011-05-21 kl. 16:22.
Citera
2011-05-21, 16:20
Medlem
Angående Malmström: Jo jag kan hålla med om att han inte hållit någon topp-superligaklass tidigare men denna säsongen har det ju gått lite bättre. Men visst, det finns tveklöst många bättre spelare, men att han innebär en förstärkning för Pixbo tycker jag ändå. Sedan om värvningen var värt det kan jag inte säga något om då jag inte vet vad man erbjöd honom.
Ja Patrik Andersson skall bli intressant att se. Men det är nog inte helt rättvist att ha allt för höga förväntningar på honom såhär med en gång. För egen del hoppas jag att Tiitu hamnar i något annat lag än de fyra stora, men enligt Magget så går Warberg in stenhårt för att värva honom. Lyckas de med det så blir det guld nästa år!
Just det ja, hans fru till och med va? Det spelar någon som heter Dalbjer i damlaget minns jag nu när du säger det.
Citera
2011-05-21, 17:40
Medlem
Citat:
Angående Malmström: Jo jag kan hålla med om att han inte hållit någon topp-superligaklass tidigare men denna säsongen har det ju gått lite bättre. Men visst, det finns tveklöst många bättre spelare, men att han innebär en förstärkning för Pixbo tycker jag ändå. Sedan om värvningen var värt det kan jag inte säga något om då jag inte vet vad man erbjöd honom.
Ja Patrik Andersson skall bli intressant att se. Men det är nog inte helt rättvist att ha allt för höga förväntningar på honom såhär med en gång. För egen del hoppas jag att Tiitu hamnar i något annat lag än de fyra stora, men enligt Magget så går Warberg in stenhårt för att värva honom. Lyckas de med det så blir det guld nästa år!
Just det ja, hans fru till och med va? Det spelar någon som heter Dalbjer i damlaget minns jag nu när du säger det.

Malin Dalbjer syftar du på, hon är gift med Daniels brorsa Kimmy Dalbjer.
Daniel Dalbjer är tillsamans med en som heter Tone eller Tove.....
Tittuu kommer att gå till det laget som betalar bäst. Vilket borde betyda Warberg, Helsingborg och Storvreta.
Citera
2011-05-24, 09:40
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Angående AIK. Zingmark? Va? Han håller väl knappast nog hög klass för ett lag som AIK? Bengtsson var ju dock en kanonvärvning. Och Intressant värvning av Pixbo som knöt till sig Faluns Malmström. Var det här inne någon skrev att det gick ett rykte om att Rosén var påväg bort? Om det stämmer så har de "bytit" ned sig och lär få svårt med siktet mot de högre placeringarna nästa säsong om inget mer händer. Jag är dock lite förvånad över ryktet; Rosén skrev på ett flerårskontrakt för bara några månader sedan.
Täby ser ju intressant ut och även Faluns värvning av Dalbjer är lite kul och förvånande.

För ett par säsonger sedan var Zingmark, tillsammans med Jakob Lundmark, en av UCIBK's mest framstående spelare. Han har kapacitet, men nej, han är inte en så högklassig spelare så att han egentligen ska ta plats i AIK (men detta kanske är ett tecken på hur dom kommer att satsa nästa år?).

Bengtsson är en bra värvning, Malmström likså och Rosén kommer inte att röra sig ur fläcken.
Dalbjer kommer att vara nyttig på Falun .

Citat:
Ursprungligen postat av slaskankan
Bengstssons flytt till Stockholm (AIK) var p.g.a kärleken vad jag förstått det som. Han hade nog helst velat spela kvar i Warberg.
Att Falun tappar Malmström till Pixbo känner jag lite som "skitsamma". Han har mestadels varit utfyllnadsspelare förutom i slutet när han fick gå in med Hajo och Enström. Malmström är ingen jag kommer sakna, utan jag tycker han inte håller tillräckligt hög klass i Faluns satsning. Att sedan Pixbo går ut och erbjuder en sådann spelare ett kontrakt som verkar innehålla det mesta förbryllar mig lite. Det finns bra många bättre vänsterforwards som man kunde "slösa" det kontraktet på.
Att Rosén skulle gå till Mullsjö (tror jag) var ett skämt från innebandyplaneten.se som drivs att Pixbospelaren Kalle Brännberg. Helsingborg ser hyfsat starka ut, bra silly so far. Det som fattas är väl att Tittuu skriver på för finnlaget också. Patrik Andersson till Warberg kan bli ruskigt intressant.
Dalbjer till Falun är inte så förvånande med tanke på att hans flickvän spelar i Faluns damlag

Vart hamnar Tittuu egentligen? Hade önskat honom till Falun, men den får man se sig i stjärnorna efter. Om det nu inte kommer in någon hemlig sponsor

Jag håller helt med dig ang. Malmström. Men när han har sina stunder så kommer han att tillföra mycket och jag tycker att killen faktiskt är en klasspelare. Annars tror jag inte att Pixbo, som troligen kommer att göra en rätt hård satsning till kommande säsong, hade plockat honom.

Tiituu är ett mysterium. Det som skrivs på magget ( http://www.innebandymagazinet.se/ibm...=102&aid=41491 ) länkar honom till WIC (vilket jag är jävligt glad för ) och till Linköping.

Patrik Andersson tror jag kan bli en liten joker faktiskt. Han kommer att börja knackigt och sen vara riktigt, riktigt bra ju längre säsongen går. Ska bli intressant att se i vilken lina han går in.
Senast redigerad av Walkman1337 2011-05-24 kl. 09:44.
Citera
2011-06-06, 23:53
Bannlyst
Hör kanske inte just till den här tråden, men vafan..

"Numera spelar Zetterberg innebandy i den belgiska toppligan i svensklaget Waterloo Lions."

Belgisk toppliga. Svensklaget

Någon som har nån aning om vad detta är för något ?

Just ja - Zetterberg är Pär Zetterberg som spelat för Anderlecht i belgiska toppfotbollen, skapligt känd inom fotbollskretsar.
Citera
2011-06-10, 01:35
Medlem
Täby FC Herrjuniorer "Elit" vann Axa Floorball Cup uppe i Falun. Var inte på plats så vet inte hur motståndet såg ut men tror inte det var några skitlag i alla fall. Dock slog man självaste Falun på hemmaplan med 7-1. Dem grabbarna kommer gå långt!
Citera
2011-06-15, 09:35
Medlem
Walkman1337s avatar
Här har vi alla klara spelare, spelare som lämnar samt vilka spelare som ryktas flytta vart.
Tero Tiitu verkar dock bara vara aktuell för spel i Linköping eller Warberg. Intressant..

Vilka tycker ni har värvat bäst än så länge?
Citera
2011-06-15, 14:11
Medlem
Ozknybergs avatar
Jag läste förövrigt på Innebandymagazinet för någon dag sedan att Danne Bron-Sundbom förlänger sitt kontrakt med två år i Täby, riktigt roligt! Var ju snack om att han skulle lägga klubban på hyllan men sedan så ska han alltså ha ändrat sig helt plötsligt och kör nu två säsonger till.
Citera
2011-06-16, 11:06
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Jag läste förövrigt på Innebandymagazinet för någon dag sedan att Danne Bron-Sundbom förlänger sitt kontrakt med två år i Täby, riktigt roligt! Var ju snack om att han skulle lägga klubban på hyllan men sedan så ska han alltså ha ändrat sig helt plötsligt och kör nu två säsonger till.

Det är bara för att så många säger att han börjar ta slut. Han är en sån där som måste motbevisa alla andra. Jag tror att han kommer att få två tunga säsonger.
Citera
2011-06-27, 20:59
Medlem
Walkman1337s avatar
Då har det kommit en liten tillbakablick över det vassaste värvningarna än så länge.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm...=102&aid=41634

Är det någon som hört något nytt om Tiitu?
Citera
2011-08-25, 03:35
Medlem
Nu är det väl ingen som tittar in här längre antar jag men jag skriver ändå. Dalen har gjort årets värvning i Kronberg som kommer tillbaka. De kommer bli riktigt farliga denna säsongen tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in