Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Streamas matchen nånstans? Betalning eller ej spelar ingen roll.
Som sagt, den gick på TV! På TV4 Sport för att vara exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av jives
Den sändes ju på TV! Missade du det?
Ojojoj vilken härlig match! Och så gött att Falun vann tycker jag. Det hade faktiskt känts rätt snöpligt om de hade förlorat med tanke på ribbskottet de hade med någon minut kvar av ordinarie matchtid. Att de skulle vara kyligare i en straffläggning trodde jag nog inte med all rutin som AIK besitter.
Och Warberg valde Falun som du sa Walkman. Lite förvånande är jag, men det skall bli två intressanta semifinaler och jag hoppas att Falun och Pixbo lyckas bjuda upp till kamp. Vem hade trott detta innan denna säsongen drog igång? Varken AIK eller Täby i semi. Jag tycker att det är kul att det händer något i toppen, det gör det hela intressantare.
Om man ska räkna på vilka som var närmast att göra mål så var det nog snöpligare att AIK förlorade (Kim Nilssons ribbskott i andra perioden t.ex.). Måste säga att jag inte blev så förvånad att Falun vann i straffläggningen, även fast AIK har tonvis med rutin. Anledningen stavas kyla och Johan Rehn.
Maken till mer kyla i straffarna har jag inte sett på länge (bortsett från Kristoffer Asp). AIK däremot visade tecken på nerver, och i en avgörande kvartsfinal så straffar (haha!) det sig på en gång!
Jo, jag hade det på känn. Både vad jag har hört och vad jag själv trott. Dom valde Falun eftersom att dom har förlorat mot Pixbo under säsongen och för att dom har sett åt vilket håll deras formkurva pekar. Visst har Falun också bra form, men AIK har inte spelat så bra som dom verkligen kan, och det har Warberg också tagit hänsyn till. Nu tror jag dock att Faluns skrällslutspel är över efter denna matchserie. Den andra serien är lite mer svårtippad, men jag tror faktiskt att Pixbo har en rejäl chans att tvåla dit Storvreta...