Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-28, 11:06
Medlem
Walkman1337s avatar
Lite intressant statisk över vilka som faktiskt har varit dom bästa spelarna i SSL, uppställt lag för lag.
I många lag så är det inte dom man tror ska vara i toppen som är i toppen .

http://www.innebandymagazinet.se/ibm...=102&aid=40925
Citera
2011-03-28, 11:09
Medlem
Emanuelsson spelade stundtals men det var inte den vanlige Emanuelsson, det syntes lång väg att han inte var kry. Men det gick ju vägen ändå. Mycket tack vare Canerstam. Lindblom satt vid sidan om planen som vanligt hittills i slutspelet. Gött att Warberg vann. Jag förstår att man får spela efter sina förutsättningar men det är ingen rolig innebandy som Linköping spelar så jag ser gärna att man inte går och vinner matcher på den. Jag tror att Warberg behöver höja sig en nivå för att inte åka ut i semifinalen vilka man än möter.

Bult kommenterar golvet i Linköpings hall: "Att skylla på golvet är en dålig ursäkt, utom när man spelar i Linköping Sporthall. Under mina 18-19 elitsäsonger har jag inte varit med om något liknande. Omöjligt att få till något som kan liknas spel när bollen börjar studsa så fort den lämnar bladet. Direktpass är bara att glömma, och vi skulle säkert kunna spela två dygn i PP utan att skapa en enda målchans. Att vi 2011 spelar på ett sådant underlag är inget annat än pinsamt! Annars är hallen i Linköping som gjord för innebandy. Publiken sitter tätt inpå planen och det blir en skön atmosfär!...

- Vi skulle vinna med 3-0 i matcher på ett annat golv, Linköping skulle vinna med 3-0 om vi spelade alla matcher i deras hall."
Citera
2011-03-28, 11:12
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jives
Emanuelsson spelade stundtals men det var inte den vanlige Emanuelsson, det syntes lång väg att han inte var kry. Men det gick ju vägen ändå. Mycket tack vare Canerstam. Lindblom satt vid sidan om planen som vanligt hittills i slutspelet. Gött att Warberg vann. Jag förstår att man får spela efter sina förutsättningar men det är ingen rolig innebandy som Linköping spelar så jag ser gärna att man inte går och vinner matcher på den. Jag tror att Warberg behöver höja sig en nivå för att inte åka ut i semifinalen vilka man än möter.

Bult kommenterar golvet i Linköpings hall: "Att skylla på golvet är en dålig ursäkt, utom när man spelar i Linköping Sporthall. Under mina 18-19 elitsäsonger har jag inte varit med om något liknande. Omöjligt att få till något som kan liknas spel när bollen börjar studsa så fort den lämnar bladet. Direktpass är bara att glömma, och vi skulle säkert kunna spela två dygn i PP utan att skapa en enda målchans. Att vi 2011 spelar på ett sådant underlag är inget annat än pinsamt! Annars är hallen i Linköping som gjord för innebandy. Publiken sitter tätt inpå planen och det blir en skön atmosfär!...

- Vi skulle vinna med 3-0 i matcher på ett annat golv, Linköping skulle vinna med 3-0 om vi spelade alla matcher i deras hall."

Dom kommer att höja sig i semin, var så säker.

Golvet är inte bra. Två pass i rad är omöjligt att slå, precis som "Bult" säger...
Citera
2011-03-28, 16:51
Medlem
Har du spelat där?

Warberg har gått ut med att Kimmo Eskelinen spelar med dem nästa säsong. Inte särskilt förvånande.

AIK - Falun, hur går det? Jag tror och hoppas på Falun. De har vunnit i Solnahallen tidigare i denna matchserien och de gjorde en grym match sist. Bibehåller de effektiviteten i avsluten och energin de hade sist så vinner de denna matchen. Men AIK kommer garanterat att vara mycket bättre än sist. Spännande!
Citera
2011-03-28, 18:08
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Har du spelat där?

Warberg har gått ut med att Kimmo Eskelinen spelar med dem nästa säsong. Inte särskilt förvånande.

AIK - Falun, hur går det? Jag tror och hoppas på Falun. De har vunnit i Solnahallen tidigare i denna matchserien och de gjorde en grym match sist. Bibehåller de effektiviteten i avsluten och energin de hade sist så vinner de denna matchen. Men AIK kommer garanterat att vara mycket bättre än sist. Spännande!

Nej, det har jag inte. Men jag syftar bara till det jag har hört från min kompis i WIC .

AIK - Falun som sagt. Jag håller fast vid det jag sa för ett par inlägg sedan, alltså att Falun skrällvinner och slår AIK. AIK kommer säkert att vara heltaggade men jag tror att det kan tända Falun ännu mer. Drygt en timme till matchen börjar .

Då är det bara att välkomna Kimmo tillbaka till SSL och hoppas att han får ett varmt välkomnande tillbaka till Warberg .
Citera
2011-03-28, 20:24
Medlem
Kaustis avatar
Streamas matchen nånstans? Betalning eller ej spelar ingen roll.
Citera
2011-03-28, 21:43
Medlem
Den sändes ju på TV! Missade du det?
Ojojoj vilken härlig match! Och så gött att Falun vann tycker jag. Det hade faktiskt känts rätt snöpligt om de hade förlorat med tanke på ribbskottet de hade med någon minut kvar av ordinarie matchtid. Att de skulle vara kyligare i en straffläggning trodde jag nog inte med all rutin som AIK besitter.

Och Warberg valde Falun som du sa Walkman. Lite förvånande är jag, men det skall bli två intressanta semifinaler och jag hoppas att Falun och Pixbo lyckas bjuda upp till kamp. Vem hade trott detta innan denna säsongen drog igång? Varken AIK eller Täby i semi. Jag tycker att det är kul att det händer något i toppen, det gör det hela intressantare.
Senast redigerad av jives 2011-03-28 kl. 21:52.
Citera
2011-03-29, 07:15
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Streamas matchen nånstans? Betalning eller ej spelar ingen roll.
Som sagt, den gick på TV! På TV4 Sport för att vara exakt.

Citat:
Den sändes ju på TV! Missade du det?
Ojojoj vilken härlig match! Och så gött att Falun vann tycker jag. Det hade faktiskt känts rätt snöpligt om de hade förlorat med tanke på ribbskottet de hade med någon minut kvar av ordinarie matchtid. Att de skulle vara kyligare i en straffläggning trodde jag nog inte med all rutin som AIK besitter.

Och Warberg valde Falun som du sa Walkman. Lite förvånande är jag, men det skall bli två intressanta semifinaler och jag hoppas att Falun och Pixbo lyckas bjuda upp till kamp. Vem hade trott detta innan denna säsongen drog igång? Varken AIK eller Täby i semi. Jag tycker att det är kul att det händer något i toppen, det gör det hela intressantare.

Om man ska räkna på vilka som var närmast att göra mål så var det nog snöpligare att AIK förlorade (Kim Nilssons ribbskott i andra perioden t.ex.). Måste säga att jag inte blev så förvånad att Falun vann i straffläggningen, även fast AIK har tonvis med rutin. Anledningen stavas kyla och Johan Rehn.
Maken till mer kyla i straffarna har jag inte sett på länge (bortsett från Kristoffer Asp). AIK däremot visade tecken på nerver, och i en avgörande kvartsfinal så straffar (haha!) det sig på en gång!

Jo, jag hade det på känn. Både vad jag har hört och vad jag själv trott. Dom valde Falun eftersom att dom har förlorat mot Pixbo under säsongen och för att dom har sett åt vilket håll deras formkurva pekar. Visst har Falun också bra form, men AIK har inte spelat så bra som dom verkligen kan, och det har Warberg också tagit hänsyn till. Nu tror jag dock att Faluns skrällslutspel är över efter denna matchserie. Den andra serien är lite mer svårtippad, men jag tror faktiskt att Pixbo har en rejäl chans att tvåla dit Storvreta...
Citera
2011-03-29, 08:57
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Som sagt, den gick på TV! På TV4 Sport för att vara exakt.

Nu befinner sig dock inte alla här på forumet i Sverige, och TV4 Sport visas tyvärr inte på Irland
Citera
2011-03-29, 09:07
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Nu befinner sig dock inte alla här på forumet i Sverige, och TV4 Sport visas tyvärr inte på Irland

Haha! Nä, det kan ju bli lite svårt att få in den kanalen där borta kanske .

Jag är inte säker på hur deras innebandyutbud är, men www.csports.se brukar visar mycket sport, men hur tillgängligheten är i just Irland låter jag vara osagt. Vet att det funkar lite sådär utanför Sverige...
Citera
2011-03-29, 11:19
Medlem
Ozknybergs avatar
Underbar match igår och en underbar seger för Falun, det trodde jag verkligen inte så måste ge dig lite cred Walkman då du sa innan matchen i denna tråd att du hade på "känn" att Falun skulle vinna. Dock så började ju det allt annat än bra för Falun och man får nog tacka Rehn i kassen att det inte stod mer än 2-0 till AIK efter den första perioden, attans vad dåliga dom var Falun då. Nåja, riktigt roligt och tror att det blir Warberg - Storvreta i final men jag har ju haft fel förr så.
Citera
2011-03-29, 11:27
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Underbar match igår och en underbar seger för Falun, det trodde jag verkligen inte så måste ge dig lite cred Walkman då du sa innan matchen i denna tråd att du hade på "känn" att Falun skulle vinna. Dock så började ju det allt annat än bra för Falun och man får nog tacka Rehn i kassen att det inte stod mer än 2-0 till AIK efter den första perioden, attans vad dåliga dom var Falun då. Nåja, riktigt roligt och tror att det blir Warberg - Storvreta i final men jag har ju haft fel förr så.

Haha, man tackar . Känslan fanns där eftersom att Falun har stått upp så jävla bra mot AIK under hela säsongen. Dom kändes mer värda att vinna och det kändes som att dom hade mer att tagga för på något sätt .

Nä, det började absolut inte bra. AIK fick styra och ställa lite som dom ville och gjorde också målen.
Vill ju påstå att de två mål som Falun gjorde i andra perioden var riktiga skitmål, även fast det första målet var ett jävligt bra skott. Det andra var ju en liten försvarsmiss. Även 3-3 blev ju lite omdiskuterat då många ville ha det till hands. Därefter kom en välförtjänt straffseger för Falun.

Jag tror att det blir ett västkustderby i finalen mellan Warberg - Pixbo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in