Citat:
Ursprungligen postat av EleanorRigby
Den här mannen har jag träffat i olika sammanhang, och jag har aldrig gillat honom, men att han dessutom är en mördare känns inte klokt.
Bort med gubbskrället, in med han för livstid, och kasta bort nyckeln, vad spelar det för roll hur lång tid som gått sedan han misshandlade och dödade sin sambo.
Ett år satt han för det, jag skäms att sdet är så i detta land...
Det intressanta du har att komma med undviker du nogsamt att utveckla: du har träffat honom i olika sammanhang men aldrig gillat honom. Varför ogillade du honom och varför säger du inte av vilka skäl?
Helt ointressant är däremot att höra att du tycker att man ska "låsa/.../bort nyckeln". Den typen av utsagor tenderar att dominera sådana här trådar kvantitativt. Det verkar nästan som att ni inte läser tråden, som om ni tror er ha något nytt att komma med när ni menar att ett preskriberat brott bör bestraffas om igen. Det har ni inte. Ni gör sådana här trådar närmast oläsliga genom ert debila upprepande av samma sak som redan sagts i cirka nio av tio inlägg. När du tror att du har en originell idé, kolla först om någon annan inte råkar ha presenterat den innan. Någon annan har det, tro mig.
Så berätta istället varför du "aldrig gillat" mannen i fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av lampett
Är det den här personen? I så fall, kan det finnas ett samband, eller har han verkligen ändrat sig? Nu tycker inte jag att en Tors hammare är nazistisk - verkligen inte - men ändå?
Nu måste du snart bestämma dig! Att den
verkligen inte är nazistisk men
ändå är nazistisk, håller inte. Det skulle du förmodligen inse om du ögnade igenom din egen text innan du postade den.