2010-09-04, 10:26
Medlem
antimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Det finns mycket matnyttigt om detta hemska mord i Nordisk Kriminalkrönika 1991. Han är f.d. officer. Det stora frågan är: Hur i h-lvete kunde han bli anställd som kommunchef?

Jag förstår inte heller det! Personer som suttit inne, och avtjänat straff för tex misshandel osv har i dagsläget svårt att få jobb! Och här snackar vi mord, där han dessutom gått ut i tidningar med att han är oskyldig, och helt hundra på att hon ska komma tillbaka. För att sen bryta ihop och erkänna dådet.
Citera
2010-09-04, 10:49
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
http://na.se/nyheter/2.2212/1.940113...e-sin-flickvan
Citat:
Efter att ha släppts fri studerade han och har därefter arbetat inom den offentliga sektorn i flera kommuner i landet.
Han verkar ju dessutom ha arbetat i den offentliga sektorn i flera kommuner innan han hamnade i Lindesberg. Det här borde ju rimligtvis leda till krav på utdrag ur belastningsregistret vid jobbansökan även inom andra områden än barnomsorg/skola.
Någon som känner till hur hans CV ser ut, i vilka kommuner har han jobbat tidigare än Lindesberg? Är hans ansökan till tjänsten som Utvecklingschef i Lindesberg offentlig handling skulle det vara intressant att begära ut den.
Citera
2010-09-04, 10:53
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISHACKAN
Han var utvecklingschef i Lindesbergs kommun. Har nog inte utvecklat så mycket på den korta tiden han jobbat men skall tydligen enligt en polis vara duktig på att framhäva sig själv i god dager. Fick förmodligen jobbet för att personalchefen är sossse.

rätta mig om jag har fel men: kommunchef = inget politiskt uppdrag
Citera
2010-09-04, 11:02
Medlem
Jafan89s avatar
Helt jävla sjukt att man blir bestraffad igen efter att ha avtjänat sitt straff, även om det nu var mord.
Citera
2010-09-04, 11:03
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
http://na.se/nyheter/lindesberg/1.60...utveckla-linde
Citat:
LINDESBERG. Kommunen har återigen fått en utvecklingschef. Det blev Kjell-Eric Eliasson som kommunchefen tillsatt. Eliasson har sedan i våras haft en projektanställning med huvuduppdrag att se till att fylla den nya evenemangshallen.
Relaterat
Kommunchef Lennart Janssons beslut är från den 8 oktober.
– Jag kan eller törs inte säga något. Det är besvärande att personalen inte fått veta något ännu, men det känner jag inte är mitt ansvar, säger Kjell-Eric Eliasson.
Oppositionsråd Ander Ceder (S), sade sig i onsdags morse inte ha vetskap om tillsättningen.
I går 21 oktober på förmiddagen fick berörd personal information om ny organisation och chef av kommunchef Lennart Jansson. Under onsdagen fick även politikerna information.
– Tillsättningen som sådan finns inte något att säga om. Däremot undrar jag hur det går med evenemangshallsuppdraget. Det är bara ett halvår kvar innan hallen är klar och borde inte åtskilliga evenemang redan vara bokade, säger Ceder senare under onsdagen.
Kjell-Eric Eliasson är bosatt i Riddarhyttan och har sedan 1997 arbetat med turism- och näringslivsfrågor i Skinnskattebergs kommun.
Lite om tillsättningen av utvecklingschefen och vad Kjell-Eric arbetat med tidigare...
Citera
2010-09-04, 11:05
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Helt jävla sjukt att man blir bestraffad igen efter att ha avtjänat sitt straff, även om det nu var mord.
Problemet är väl att han inte kan sägas ha avtjänat något straff som står i proportion till det brott han begått?
Citera
2010-09-04, 11:06
Medlem
antimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Jag tycker det är helt jävla sjukt att du kan tycka att han blivit bestraffad.

Han fick 'vård' i ca 6mån. Det är inte ett straff - när man tagit en människas liv!

Jag kan tycka synd om hans barn som kanske inte visste om detta, och får läsa om det i tidningar. Men nej, jag tycker inte synd om han. Tycker synd om BO's anhöriga som mist en syster/dotter/kompis osv!
Citera
2010-09-04, 11:12
Medlem
Mr Coffees avatar
Påminner han inte om Anders Eklund?

http://www.lindenytt.com/page/nyhet/.../2009/5039.jpg
Citera
2010-09-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljljlj
Tycker att man får ett straff för att man ska bli "förlåten". När man är förlåten tycker jag även att brottsregistret ska strykas. Man måste få flera chanser i samhället.

Filosofiskt jävligt intressant fråga.

Om någon slår dig på plytet och sen åker i kurran i en månad för misshandel, ja då kan man ju tycka att det skulle strykas o glömmas efter ett tag.

Men om någon våldtar din mamma oavbrutet under ett års tid under tortyrliknande former samt håller henne kidnappad och dessutom vanställer henne svårt för resten av livet (tänk Fritzl meets Saw), skulle du vilja att en sån person som begått ett sånt brott fick det "glömt och överspelat"?

Själv är jag lite av åsikten att livstid skall betyda _livstid_ och att mord skall betyda att man är permanent utvisad från samhället - inte som ett straff utan som ett skydd för alla andra. Dom som inte begått mord har rätt att slippa människor som begått mord.
Citera
2010-09-04, 11:22
Medlem
Mr Coffees avatar
Om man har konflikt med chefen så hotar han dig med att dräpa dig, coolt ju.

Den här sketchen med kvarteret skatan passar fint i sammanhanget: http://www.youtube.com/watch?v=CrLPjvqAqlM

"Alla har gjort något olagligt"
Citera
2010-09-04, 11:25
Medlem
Eight08s avatar
Helt ärligt så tycker jag att det är rätt. Kvinnan han mördade fick inte leva sitt liv. Det slutade där. Han förtjänar inget gott i sitt.
Citera
2010-09-04, 11:40
Medlem
wahdehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Nej 1 års fri kost och logi blev "straffet".

http://www.svenskamord.se/index.php?...51327#msg51327

Det är fan sjukt... 1 års fri kost och logi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in