Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-04, 08:54
  #13
Medlem
Klart han ska förlora jobbet när han jobbar som chef. Han har ju inte visat lite dåligt omdöme om man säger och rent privat hade det varit ohållbart om jag fick reda på att min chef mördat en kvinna/sin tjej. Förtroendet försvinner och känner man inte förtroende inför sin chef är han att se som olämpad som densamma.
Citera
2010-09-04, 09:05
  #14
Medlem
Drittewelles avatar
Citat:
Den kommunale chefen dömdes till rättspsykiatrisk vård för mord.
Efter ett år ansågs han vara frisk och släpptes fri.
Källa: Nordisk kriminalhistoria 1991.

Sanslöst. Någon som känner till det svenska rekordet för att ha dömts för mord och sedan vara ute i frihet igen? Tre månader?

Vad hade han för relation till kvinnan?
Citera
2010-09-04, 09:07
  #15
Medlem
Givetvis ska han inte bli av med jobbet.
Det är troligtvis oundvikligt när de anställda får reda på att chefen varit psykiskt sjuk dock.
Citera
2010-09-04, 09:09
  #16
Medlem
FabiusCunctators avatar
"Jag har gjort ett enda missgrepp i livet och det känns jäkligt att det hänger kvar så här långt efteråt. Jag tycker att jag gjort gott resten av livet, säger han till tidningen."

Citatet säger allt. Han anser tydligen att ett mord är att betrakta som ett "missgrepp i livet", vilket man bara borde kunna skaka av sig när det har gått ett antal år. En mördare kommer att förbli en mördare även efter det att straffet är avtjänat i juridisk mening. Det är klart att en sådan person inte kan inneha chefsbefattningar; jag tycker att det är tveksamt om de över huvud taget skall kunna få anställning inom den offentliga sektorn.
Citera
2010-09-04, 09:14
  #17
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
http://www.svenskamord.se/index.php?....msg907#msg907
Citat:
En ung moder sim hette Carina tror jag dränktes och plågades ihjäl av sin sadistiske pojkvän 1985 Vi kan kalla mannen Herr Eliasson som jobbade i Sollefteå com militär på T3 hade dagen efter mordet liket i bagage luckan för att efter dagen åka förbi sitt föräldrahem i Bölen utanför Junsele och dumpa kadavret i en brunn på gården. Det bizzara som då hände var att Herr E:s mor såg sin sons aktiviteter vid brunnen vilket i sin tur resulterade i ett självmord då skammen att ha närt en hustrumördare vid sin barm blev henne överväldigad. I samma veva som Palme vart mördad så hittades liket i brunnen och vi som misstänkt vad som hänt fick rätt trots Herr E:s skenheliga vädjanden i norrlänsk media om att Carina skulle komma hem och rentvå honom från almänhetens mordmisstankar. Herr E: anlitade även folk med mediala förmågor för att hitta henne och dom sim såg hans beteende då han låtsades vara orolig för sin saknade flickvän kan vittna om hans totala skenhelighet. Som straff blev det rättspsyk under en ytterst kort tid och om inngen har stoppat honom ännu så misshandlar han väl nya kvinnor som väntar på att grännsen ska passeras så dom kan dumpas i nya brunnar.
Mats Alm och Kjell-Eric Eliasson har onekligen ett och annat gemensamt!
Citera
2010-09-04, 09:15
  #18
Medlem
Flus avatar
Intressant tråd på Svenska mord.
Tydligen dumpade han kroppen i en brunn på sina föräldrars gård. Mamman såg det och tog sitt liv av skammen samma kväll.
Citera
2010-09-04, 09:23
  #19
Medlem
Som kommunchef måste man faktiskt ha människors förtroende, ett mord undergräver hela kommunens förtroende. Oavsett om straffet är avtjänat eller inte.

Nästan lika självklart som att Anders Eklund inte ska få jobba med barn efter att hans, allt för få, år i fängelse är till ända.
Citera
2010-09-04, 09:32
  #20
Medlem
submariners avatar
hej,

"Enligt kommunens personalchef var alla parter överens om att mannen måste avgå" = han fick säkert minst 24 månadslöner för besväret...
Citera
2010-09-04, 10:01
  #21
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
På Lindesbergs kommuns hemsida står mördaren i skrivande stund
fortfarande kvar som "Utvecklingschef".

Citat:
Utvecklingsenheten

Kjell-Eric Eliasson, Utvecklingschef
Tel: 0581-811 39
E-post: kjell-eric.eliasson[at]lindesberg.se

http://www.lindesberg.se/Naringsliv/Utvecklingsenheten/

Kvarnarna mal långsamt i såna här sunkiga landsortshålor.
Citera
2010-09-04, 10:01
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mo...un_5249527.svd


Är det rätt att åter straffa någon efter avtjänat straff?

http://na.se/nyheter/2.2212/1.939799...nal-chef-avgar

Tycker att man får ett straff för att man ska bli "förlåten". När man är förlåten tycker jag även att brottsregistret ska strykas. Man måste få flera chanser i samhället.
Citera
2010-09-04, 10:10
  #23
Medlem
antimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljljlj
Tycker att man får ett straff för att man ska bli "förlåten". När man är förlåten tycker jag även att brottsregistret ska strykas. Man måste få flera chanser i samhället.

Fast han fick endast såkallad 'vård' i ca 6mån vad man kan läsa på Svenskamord. Det är inte ett straff! Han har tagit en människas liv! Och även efter detta behandlat kvinnor han vart i förhållande med illa.

En mördare (ja, för det är han) är inte värd en andra chans!

Länkar igen då det verkar som man inte läst igenom den ordentligt!
http://www.svenskamord.se/index.php?...;topicseen#new
Citera
2010-09-04, 10:22
  #24
Medlem
Det finns mycket matnyttigt om detta hemska mord i Nordisk Kriminalkrönika 1991. Han är f.d. officer. Det stora frågan är: Hur i h-lvete kunde han bli anställd som kommunchef?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback