Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inne på SM är det direkta uttalanden om att man inte ger sig förrän han tagit sitt liv. Att hetsa någon till att avsluta livet är att vara delaktig i mord lika säkert som om du är med och trycker på avtryckaren imo.
Med ditt resonemang skulle han även ha dömts för mordet på sin mor. Eftersom han drev henne till självmord.
Utan hans handling hade hans mor förmodligen levt idag.
Kvinnan han mördade också för den delen.
Men nej, jag försöker inte få någon att ta sig av daga.
Du är medveten om att du skriver ett inlägg riktat till mig och motiverar det inlägget med vad någon annan skrivit på ett annat forum.
Det är inte jag som skrivit det där inlägget.
Jag "mobbar" inte heller någon utan jag diskuterar
offentlig fakta ur perspektivet att ett mord är oförlåtligt och att en mördare inte förtjänar samma respekt som andra människor då han inte klarar av att visa den respekten själv. Jag är inte en person som tror på att vända andra kinden till. Vilken modern människa gör det?
Detta är en konsekvens av hans eget handlande och lider han av det skulle han tänkt på det för 25 år sedan.
Att bli av med sitt jobb är inte heller samma sak som att bli straffad igen. Han har helt enkelt inte folks förtroende när hans bakgrund blev känd. För det är det detta egentligen handlar om. Och vems fel är det? Den som orsakade bakgrunden eller den som grävde fram det? Grävde fram den offentliga uppgiften.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag trivs med den anonymitet som Flashback erbjuder - men jag kan inte med bästa vilja i världen säga att man kan hävda att man står för sig själv och sina åsikter i ett sammanhang där man inte ens står för vem man är.
Som jag skrev. Här på flashback skriver jag även mycket personliga inlägg och att jag står upp för mig själv och mina åsikter är inte samma sak som att jag automatiskt vill eller för den delen behöver avsäga min rätt till integritet.
För visst kan man stå för sina åsikter men ändå ha ett privatliv? Om inte så har du helt rätt då är det fel av mig att påstå att jag står för mina åsikter men då gör ingen det. För det finns nämligen ingen som inte har ett
privatliv.