2010-09-03, 22:14
Medlem
FelixNilssons avatar
Jag har ett mycket skumt problem med min dator. Nu, helt plötsligt är bilden helt svart när jag har loggat in på den. Det enda jag ser är muspekaren. Allting fungerar finfint tills inloggningen då det tar ovanligt långt tid att starta upp skrivbordet, o sen blir bilden bara svart. Vad kan detta bero på? Datorn är knappt 2 veckor gammal..
Citera
2010-09-03, 22:22
Medlem
Hur många skärmar och TV apparater är kopplade till grafikkortet (även lösa kablar räkans)?

Starta datorn i felsäkert läge (F8).

Bytt upplösning. Ju dåligare desto bättre. Spela inge roll om du hatar den så länge du får bild när du startar normalt. Se även till att uppdaterings frekvensen är 60 Hz.

Starta normalt och får du bild så byter du upplösning IGEN men till det du egentligen vill använda och som funkar.
Senast redigerad av panpo98 2010-09-03 kl. 22:26.
Citera
2010-09-03, 22:52
Medlem
FelixNilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Hur många skärmar och TV apparater är kopplade till grafikkortet (även lösa kablar räkans)?

Starta datorn i felsäkert läge (F8).

Bytt upplösning. Ju dåligare desto bättre. Spela inge roll om du hatar den så länge du får bild när du startar normalt. Se även till att uppdaterings frekvensen är 60 Hz.

Starta normalt och får du bild så byter du upplösning IGEN men till det du egentligen vill använda och som funkar.

Dum som jag är glömde jag skriva att det var en bärbar dator. Ingenting är inkopplat till den. Testade med felsäkert läge men då kommer jag inte in, den säger bara att mitt användarnamn eller lösenord är fel. Det där med upplösningen fungerade inte heller..
Citera
2010-09-03, 23:02
Medlem
Hoppsan. Jag läste bara rubriken och början av inlägget.
Kommer du inte in i felsäkert läge så blir det svårt.
Du får hoppas på virus eller fel in Windows.

Har du något viktigt som du vill behålla?
Har du hunnit bränna recovry skivor som datorn tjatade på dig att du skulle göra?

Om inga skivor kan du läser i manualen eller hemsidan om vad du ska trycka på för att starta datorn från recovery partitionen. Där brukar det finnas olika sätt för att få igång datorn.

Recovry skivor är viktiga att ha vid de tillfällen då den gömda partitionen slutar att funka vid vissa fel eller hårddisken gå sönder mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in