2010-09-03, 15:35
Medlem
Hoppas fb vill bistå.

Jag söker ett nummer eller ett namn på någon som jobbar med att ringa och sälja rakhyvlar
åt ett företag som heter Infinity. Är osäker på stavningen, men de presenterar sig att de
ringer från Infinity och vill sälja rakhyvlar. De ringer alltid från ett anonymt nummer.

Företagets officiella telefonnummer är 0850111260, men det är bara satt till en telefonröst. Där säger
rösten att man kan gå in på deras hemsida. Adressen till deras hemsida och alla kontaktuppgifter
står på fakturan Sedan så låter de signaler gå fram i all oändlighet. Så det finns så klart
ingen människa som numret går till.

Nu har jag inte varit dum nog att köpa något, men de ringer och trakasserar mig och min familj
och tusentals andra runt om i Sverige. Verkar så när man läser arga inlägg runt om på nätet.

NIX verkar inte bita på dem. Deras affärsidé är klassiskt bedrägeri. Någon stackare beställer och
säljaren säger att det går bra att säga upp prenumerationen när som helst. Men det går inte
att få tag på någon på Infinity och det går inte att säga upp prenumerationen, osv.

Skulle vara oerhört tacksam för namn eller tel.nr till dem, antingen här i tråden eller via pm.
Och alla som läser tråden får gärna försöka kontakta dem och hjälpa till att ifrågasätta deras
skurkaktiga försäljningstrick.
Senast redigerad av Pytt-I-Pannan 2010-09-03 kl. 15:37.
Citera
2010-09-06, 11:57
Medlem
Theboyisbacks avatar
Företaget som ringer och säljer Infinity är "Talking People" (http://www.talkingpeople.dinstudio.se/).
Jag jobbade där tidigare, mitt första jobb. Ett riktigt rövställe.

Har du/ni några frågor om företaget kan vi ta det här i tråden kanske?
Citera
2010-09-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theboyisback
Företaget som ringer och säljer Infinity är "Talking People" (http://www.talkingpeople.dinstudio.se/).
Jag jobbade där tidigare, mitt första jobb. Ett riktigt rövställe.

Har du/ni några frågor om företaget kan vi ta det här i tråden kanske?

En del frågor faktiskt.

1. Hur kommer det sig att "ni" struntar i NIX? Jag är med i NIX och det respekterar
majoriteten av call center. De seriösa i vart fall.

2. Säljarna som ringer är mer slipade på något sätt, eller kalla det hala. Nu senast
så gav de mig inte ens chansen att be dem fara åt skogen, han hasplade ur sig
"jag ringer tillbaka" och la på luren utan att avsluta samtalet på ett normalt sätt.
Det har jag aldrig hört från andra call center.
Upplever du att ni fick en speciell träning att inte låta kunder vägra att ni ringer dem?

3. Hur gick snacket internt, angående Talking People skumraska affärsmetoder? Jag menar,
det är jättesvårt att säga upp sin prenumeration på Infinityprodukter.
Eller man bara följer med strömmen och gör sitt jobb? Ni har så klart provision på det ni säljer.

4. Förekommer det inte mycket "hetta" från Konsumentverket och kanske till och med
polisen mot TP? Det måste ju hagla anmälningar mot TP!?

Hyggligt av dig att du svarade på mitt inlägg och jag ser fram emot fler svar Jag förstår
verkligen att du tycker TP är ett rövarställe.
Citera
2010-09-06, 21:44
Medlem
Theboyisbacks avatar
1. Vi struntade inte i NIX. Det går till så att vi ringde från flera olika varumärken, en dag sålde man rakhyvlar, en annan kalsonger. Hade kunden någon gång använt någon av dessa tjänster så stod kunden med i våra register = vi fick ringa igen.

En kund kan alltså ha testat produkt Y för två år sedan, det står i våra register och vi ringer då upp och säljer produkt X.

2. Det fanns ingen speciell träning på just det. Men någonting man tar väldigt hårt på hos TP är statistiken. Ett missat sälj påverkar mer än ett "upptaget/ring tillbaka senare". Jag ska förklara noggrant så att du fattar tänket(kanske lite förenklat ). Man sitter vid en dator som automatiskt ringer samtal så länge man inte sitter i "paus" (vilket säljcoacherna inte uppskattar), vid avslutat samtal så väljer man alternativ i en rullgardin. "Sälj", "Upptaget" eller "Inte intresserad". Statistiken sammanställs och coacherna och alla som jobbar kan se den i realtid. Många väljer då att när datorn ringer upp och du direkt märker att du inte kommer sälja någonting att snabbt avsluta samtalet och trycka på "upptaget". Vilket ser bättre ut i din personliga statistik.

3. Personalstyrkan på TP består i princip bara av ungdomar, snittåldern skulle jag tippa ligger på ~17,7 år. Folk insåg att det var skit vi sålde och att det var svårt att säga upp abonnemangen, men de flesta såg det bara som ett kortvarigt jobb för att tjäna lite extra pengar och ville då inte ifrågasätta någonting.

4. Inte vad jag vet, jobbade inte med kundtjänst som jag antar får ta smällarna på det vi sålde.

Blev lite långt svar, men det finns mycket att berätta.. Fråga gärna mer om du/ni undrar
Citera
2010-09-09, 17:25
Medlem
appe-s avatar
Tillåt mig påpeka för framtida eldkastande, att NIX inte förbjuder säljare att ringa upp dig.

NIX spärrar telefonförsäljning ifrån Nya företag, som inte tidigare haft tillgång till dina listor.
Finns dom redan där, är det helt ok.

Hur länge personuppgifter får ligga där innan de måste tvättas via NIX, har jag ingen koll på.
Citera
2010-09-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theboyisback
...

2. ...Många väljer då att när datorn ringer upp och du direkt märker att du inte kommer sälja någonting att snabbt avsluta samtalet och trycka på "upptaget". Vilket ser bättre ut i din personliga statistik.

...
Blev lite långt svar, men det finns mycket att berätta.. Fråga gärna mer om du/ni undrar

Tack för svaren

Nr 2, nu förstår jag varför jag inte får chansen att hamna på "Inte intresserad" statusen hos TP

De ringde igår igen, jävla asen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in